مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو گفت: به علت فرسودگی در ساعت ۴ صبح امروز قبل از آغاز فعالیت خط، کارشناسان متوجه مشکل فنی و پارگی سیم در حوالی ایستگاه متروی گرمدره میشوند.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو در مورد چرایی اختلال خدمترسانی در خط ۵ مترو توضیحاتی ارائه کرد.
مهدی شایسته اصل در گفتگو با ایسنا، در مورد علت اختلال در سرویسدهی خط ۵ مترو گفت: دقت داشته باشید که خط ۵ متروی تهران، اولین خط مترو است که افتتاح شده و بدلیل قدیمی بودن، ناوگانش فرسوده است.
وی با بیان اینکه قطارها در خط ۵ مترو از کابل بالاسری برق میگیرند، اظهار کرد: به علت فرسودگی در ساعت ۴ صبح امروز قبل از آغاز فعالیت خط، کارشناسان متوجه مشکل فنی و پارگی سیم در حوالی ایستگاه متروی گرمدره میشوند.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو با بیان اینکه تکنسینهای مترو از ساعات ابتدایی صبح تلاش کردند که این مشکل فنی را برطرف کنند، گفت: تا ساعت ۸ صبح این مشکل حل شد و هم اکنون تردد قطارها عادی است و صرفا قطار در ایستگاه گرمدره توقف ندارد.
شایسته اضافه کرد: البته با هماهنگیهای بعمل آمده در ایستگاه وردآورد اتوبوس برای جابه جایی مسافران مهیا میباشد.
وی در مورد برنامههای مترو برای حل مشکلات فنی خط ۵ اظهار کرد: در گذشته سیستم ریلی خط ۵ بهبود یافت، اما در مورد بهبود برق بالاسری در سال ۱۳۹۷ قراردادی منعقد شد، اما این قرارداد بدلیل افزایش قیمت ارزان در آن زمان اجرایی نشد.
وی با بیان اینکه رقم این قرارداد از حدود ۱۵ میلیارد تومان اولیه به حدود ۹۳ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: از آذرماه ۱۴۰۰ حدود ۱۰ کیلومتر از مسیر این خط برای اولینبار توسط مپنا بهسازی شده است که امیدوار هستیم با هماهنگیهای بعمل آمده شاهد اتمام این پروژه توسط شرکت مپنا ریلی باشیم.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو اضافه کرد: در حال مذاکره با مدیران شرکت مپنا هستیم که با توجه به اعداد و ارقام اعلامی برای بهسازی برق بالاسری مترو در خط ۵ اقداماتی انجام شود که در حال بررسی این موضوع هستند.