فرارو-پس از تبدیل تصاویر دو بعدی به صحنهها و ویدئوهای سه بعدی، انویدیا این بار تمرکز خود را بر روی ویرایش معطوف کرده است.
به گزارش فرارو، این غول پردازندههای گرافیکی، به تازگی یک روش هوش مصنوعی جدید برای تبدیل تصاویر ثابت به اشیاء سه بعدی معرفی کرده است. این تکنیک که 3D MoMa نامیده میشود، راه حلی ساده برای تغییر تصاویر و صحنهها به استودیوهای بازی ارائه میدهد.
قبلا این کار نیازمند فتوگرامتری وقت گیر برای اندازه گیری از تصاویر بود. 3D MoMa سرعت این کار را از طریق رندر معکوس افزایش میدهد. این فرآیند از هوش مصنوعی برای تخمین ویژگیهای فیزیکی صحنه (از هندسه تا نور صحنه) با تجزیه و تحلیل تصاویر ثابت استفاده میکند و سپس تصاویر را به صورت سه بعدی واقعی بازسازی میکند.
"دیوید لوبکه" معاون تحقیقات گرافیکی انویدیا، این تکنیک را به عنوان "یک جام مقدس که بینش کامپیوتر و گرافیک کامپیوتری را متحد میکند" توصیف میکند. تکنیک جدید Nvidia 3D MoMa تصاویر را با سه مشخصه بازسازی میکند: مدل مش سهبعدی، محتویات محیط و نورپردازی. مدل مش سه بعدی از واحدهای سهضلعی ساخته میشود. محتویات محیط، دوبعدی هستند و روکش مدل مش سهبعدی را میپوشانند. تکنیک 3D MoMa رفتار نور در محیط را تشخیص میدهد.
3D MoMa اشیاء را به صورت مشهای مثلثی تولید میکند؛ قالبی که ویرایش آن با ابزارهای پرکاربرد ساده است. این مدلها در عرض یک ساعت با استفاده از یک پردازنده گرافیکی NVIDIA Tensor Core ساخته میشوند. پس از آن میتوان مواد را مانند پوست روی مشها کشید. نور صحنه نیز از قبل پیش بینی شده است که به سازندگان اجازه میدهد تا اثرات آن را بر روی اشیا تغییر دهند.
3D MoMa این هفته در کنفرانس بینایی کامپیوتری و تشخیص الگوی (CVPR) در نیواورلئان به نمایش گذاشته شد. تیم طراحی ابتدا صدها تصویر از سازهای ترومپت، ترومبون، ساکسیفون، طبل و کلارینت جمع آوری کردند. پس از آن 3D MoMa توانست این تصاویر را به صورت سه بعدی بازسازی کند. این سازها مجددا ویرایش شدند، به عنوان مثال بدنه ترومپت از پلاستیک ارزان قیمت به طلا تبدیل شد. در نهایت این اشیاء سه بعدی در یک صحنه متحرک رندر شدند. 3D MoMa همچنان در حال توسعه است، اما انویدیا معتقد است که میتواند توسعه دهندگان بازی و دیگر طراحان را قادر سازد تا به سرعت اشیاء سه بعدی را تغییر داده و سپس آنها را به هر صحنه مجازی اضافه کنند.
منبع: thenextweb