bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۵۵۷۹۳۴
سرپرست سازمان فاوای شهرداری تهران:

دسترسی دوباره به اپلیکیشن تهران من فراهم شد؛ همه اطلاعات شهروندی موجود است

دسترسی دوباره به اپلیکیشن تهران من فراهم شد؛ همه اطلاعات شهروندی موجود است

سرپرست سازمان فاوای شهرداری تهران همچنین در خصوص طرح شایعاتی مبنی بر پاک‌شدن اطلاعات و سوابق شهروندان از سامانه‌ها گفت: در سازمان فاوا، اطلاعات در سه لایه دارای نسخه پشتیبان هستند، وظیفه ما حفظ و حراست از داده‌ها است که بخشی از آن سوابق پرداخت عوارض شهرسازی، خودرو، املاک و سایر مثل کیف پول شهروندی است که به طور کامل این اطلاعات حفظ شده است.

تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۰۸ تير ۱۴۰۱

سرپرست سازمان فاوای شهرداری تهران از راه‌اندازی مجدد نرم‌افزار موبایلی «تهرانِ من» خبر داد و گفت: از امروز شهروندان می‌توانند با استفاده از این اپلیکیشن از خدمات شهری این سامانه استفاده کنند.

به گزارش همشهری، هادی محضرنیا درباره وقوع حمله سایبری به شبکه شهرداری توضیح داد و گفت: احتمال گسترش حمله سایبری وجود داشت، در راستای حراست از برنامه‌ها و اطلاعات، سامانه‌ها و نرم‌افزار‌ها توسط سازمان فاوای شهرداری تهران از دسترس خارج شدند و به دلیل آن‌که نرم‌افزار موبایلی «تهرانِ من» نیازمند پشت سرگذاشتن تست‌های امنیتی و نفوذ بود، این مراحل کمی به طول انجامید. برای راه‌اندازی مجدد تاییدیه دستگاه‌های نظارتی نیز مورد نیاز بود و در عین حال به دنبال سرویس‌دهی بهتر بودیم که خوشبختانه هر دو امر محقق شد و از امروز شهروندان می‌توانند از طریق گوشی تلفن همراه خود به این نرم‌افزار دسترسی کامل داشته باشند.

او افزود: نکته مهم این است که این حمله سایبری موفقیت لازم را برای دشمنان به همراه نداشته و نتوانستند به اهداف خود برسند در حالی که این حمله از جمله حملات گسترده و پیچیده بود و برای مقابله با آن همه خدمات اینترنتی فریز شدند و با توقف همه سامانه‌ها، اقدام به انجام تست آلودگی کردیم و حفظ و حراست از داده‌های مردم را انجام دادیم. در سامانه‌های شهرداری تراکنش‌های مالی زیادی وجود دارد و باید همه این موارد با بانک‌ها و مراکز ذی‌نفع بررسی می‌شد تا حق مردم ضایع نشود و این در حالی بود که تعداد این سامانه‌ها هم قابل توجه است.

سرپرست سازمان فاوای شهرداری تهران همچنین در خصوص طرح شایعاتی مبنی بر پاک‌شدن اطلاعات و سوابق شهروندان از سامانه‌ها گفت: در سازمان فاوا، اطلاعات در سه لایه دارای نسخه پشتیبان هستند، وظیفه ما حفظ و حراست از داده‌ها است که بخشی از آن سوابق پرداخت عوارض شهرسازی، خودرو، املاک و سایر مثل کیف پول شهروندی است که به طور کامل این اطلاعات حفظ شده است.

او تاکید کرد: به‌دلیل نحوه تهیه نسخه پشتیبان، هیچ داده‌ای از بین نرفته است.

محضرنیا تصریح کرد: بی‌شک هدف اصلی اخلال‌گران، اختلال در خدمت‌رسانی به مردم بوده است چرا که ۴۰۰ سرویس متنوع شهری در ۲۲ منطقه، ۱۲۳ ناحیه و سازمان‌ها و شرکت وابسته به شهرداری تهران وجود دارند و قصد آن‌ها خارج‌کردن سرویس‌ها از مدار خدمت بود. قسمتی از این خدمات قابل قطع و توقف نیستند مانند استفاده از حمل‌ونقل عمومی، مترو، سامانه بهشت زهرا (س)، که سعی کردیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن به خدمت‌رسانی برگردند.

او با اشاره به اینکه از لحظات اولیه گزارش حمله سایبری بیش از ۳۰۰ نیروی سازمان فاوای شهرداری تهران با حضور در سازمان به طور ۲۴ ساعته، اقدام به خدمت‌رسانی کردند، افزود: امروز ارائه خدمات شهروندی در وضعیت مطلوب قرار دارد، البته اختلالات کوتاه در شبکه شهرداری تهران و سایر شبکه‌های خدمتی، همیشه وجود دارد، اما به صورت ۲۴ ساعته این خدمات رصد شده و تلاش می‌شود که اشکالات آن‌ها رفع شود.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران بار دیگر از شهروندان تهران در خصوص اختلال در شبکه شهرداری تهران عذرخواهی کرد و گفت: همان‌گونه که شهردار تهران تاکید دارند، شهروند اولویت اول شهرداری است و به خاطر آن‌چه رخ داد از مردم عذرخواهی می‌کنم و تاکید دارم تاکنون، اجازه نداده‌ایم حق و حقوقی از شهروندان تضییع شود.

برچسب ها: تهران من
bato-adv
bato-adv
bato-adv