حمیدرضا سیدی گفت: در حال حاضر ۱۷۰ فروند هواپیمایی سر خط داریم لذا بیش از ۴ برابر وضعیت موجود، به هواپیمای جدید نیاز داریم تا بتوانیم جوابگوی ۶۳ فرودگاه کشور باشیم.
به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی کشور، طبق مطالعات انجام شده، کشور به ۵۵۰ فروند هواپیما برای ۵۳ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاهها و ۱۰ فرودگاه مناطق آزاد و نفتی نیاز دارد تا جوابگوی درخواستها باشد.
به گزارش ایسنا، حمیدرضا سیدی پیش از ظهر امروز ۱۴ شهریورماه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل فرودگاههای استان کرمان گفت: قاسم زاده مدیرکل سابق فرودگاههای استان کرمان روزمرگی نداشته و وضعیت فرودگاه کرمان را با امکانات و شرایط کشور به حد قابل قبول رسانده است و فرودگاه را عملا دوباره ساختند که جای تشکر و قدردانی از زحمات وی در دوره مدیریتی خود در فرودگاههای استان کرمان دارد.
او، افزود: هر کاری بتوانیم برای رونق و توسعه پنج فردگاه استان انجام خواهیم داد، اما باید به این نکته توجه داشت که ۵۵ فرودگاه در کشور داریم که همه آنها سهم دارند.
به گفته رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی کشور، به غیر از فرودگاه کرمان بیش از ۸۰ درصد هزینههای دیگر فرودگاههای استان کرمان از اعتبارات محلی تامین شده است، افزود: به طور مثال هزینههای فرودگاه بم از محل عوارض خرما، رفسنجان از محل شرکت ملی مس و شرکت پسته و سیرجان از محل منطقه ویژه تامین شده است.
او با بیان این مطلب که حق استان کرمان نسبت به استانهایی که ۱۰۰ درصد هزینه هایشان از محل اعتبارات ملی تامین شده، بیشتر است، عنوان کرد: ۹۶ پروژه ضروری برای فرودگاههای کشور تعریف شده است. بعضی از فرودگاههای کشور بیش از ۳۰ سال ساخته شده و نیاز به بازسازی دارند که در همین استان کرمان باند فرودگاه سیرجان تقریبا از کار افتاده است.
به اعتقاد سیدی، در تخریب ترمینال فرودگاه بین المللی کرمان بی تدبیری بی سابقه شد به طوری که اسکلت قوی و بسیار مستحکمی را تخریب کردند که باید احیا شود.
طبق اعلام او، فرودگاه مهرآباد فرسودهترین فرودگاه کشور است که در همین راستا ایجاد ترمینال ۱۰۰ هزار متر برای این فرودگاه برنامه ریزی شده و تا پایان دولت سیزدهم باید اجرایی شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی ظرفیت واقعی فرودگاههای استان کرمان را بیش از وضعیت موجود دانست و تصریح کرد: اگر پروازهای منظم به فرودگاههای جیرفت، رفسنجان و سیرجان داشته باشیم، قاعدتا حدود ۲ میلیون مسافر در سال را این فرودگاهها خواهیم داشت، اما در حال حاضر این فرودگاهها حدود ۷۰۰ هزار مسافر دارند که خیلی کمتر از ظرفیت پیش بینی شده است.
به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، طبق مطالعات انجام شده، کشور به ۵۵۰ فروند هواپیما برای ۵۳ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاهها و ۱۰ فرودگاه مناطق آزاد و نفتی نیاز دارد تا جوابگوی درخواستها باشد.
او میافزاید: در حال حاضر ۱۷۰ فروند هواپیمایی سر خط داریم لذا بیش از ۴ برابر وضعیت موجود، به هواپیمای جدید نیاز داریم تا بتوانیم جوابگوی ۶۳ فرودگاه کشور باشیم.
سیدی با بیان این مطلب که مشکل ناوگان را کاملا درک میکنم، تصریح کرد: شرکت هواپیمایی ماهان با دو فروند هواپیمای توپولف از کرمان شکل گرفت و انتظار داریم توجه بیشتری به این فرودگاه داشته باشد و به شرکتهای هواپیمایی که در کرمان پرواز بگذارند کمک ویژهای خواهیم داشت و ان شالله با تدابیر صورت گرفته و همکاری سایر شرکتهای هواپیمایی بتوانیم تعداد پروازهای بیشتری در استان کرمان داشته باشیم.
طبق اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی، طرح جامع هر پنج فرودگاه استان کرمان تدوین شده و تعدادی از آنها نیاز به بازبینی دارند.
او تاکید کرد: شرکت فرودگاههای کشور آمادگی همکاری با سرمایه گذاران در پنج فرودگاه استان کرمان را دارد و امکانات نیز در اختیار آنها قرار میدهد و خاطر نشان کرد: از امکانات و زیرساختهای موجود میتوان بهره گرفت تا هیچ یک از پنج فرودگاه استان دغدغه صادرات نداشته باشند.