bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۵۹۸۷۱۸

نکات مهم در طراحی کارت ویزیت

نکات مهم در طراحی کارت ویزیت
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۱۸ دی ۱۴۰۱

کارت ویزیت، از ابزارهای قدرتمندی است که علی‌رغم پیشرفت‌هایی که در طی چندین سال اخیر در دنیای دیجیتال ایجاد شده، همچنان با قدرت زیادی توانسته در صنعت تبلیغات جایگاه خود را حفظ نماید. کارت­های ویزیت، انواع مختلفی دارند و بر اساس جنس، ضخامت کاغذ، ابعاد، نوع برش، طرح و جلوه‌های خاصی که دارند می‌توانید متناسب با کسب و کار خود بهترین مدل را انتخاب کنید و به تبلیغات حرفه خود بپردازید. به‌طورکلی مشخصات انواع کارت با توجه به محل و شیوه کاربرد آن‌ها متفاوت است.

چگونه بهترین کارت­های ویزیت را برای کسب و کار خود طراحی کنید؟

تمامی کسب‌وکارها برای تبلیغات خود به یک کارت ویزیت نیاز دارند. طراحی این نوع کارت باید به صورت کاملا حرفه‌ای انجام شده باشد تا بتواند با جلب نظر مردم فروش خود را افزایش دهد. در واقع، آنها تاثیر زیادی در برندینگ مجموعه‌ها خواهد داشت و موجب ماندگاری آن‌‌ها در ذهن مخاطبان می‌شود. با‌توجه‌به موارد زیر می‌توان متناسب با نوع کسب‌وکارها بهترین کارت را طراحی و چاپ نمود.

·        درج اطلاعات و راه‌های دسترسی در کارت

رعایت این مورد بسیار الزامی است، اما در بعضی از کارت­های ویزیت مواردی مانند نام شخص، لوگو و عنوان شغل در کارت درج نمی‌شود. با درج این اطلاعات مخاطبان می‌توانند به صورت عمیق‌تری با شما ارتباط برقرار نمایند. علاوه بر این ذکر عنوان شغلی مشخص می‌کند که چه نوع خدماتی را ارائه می‌دهید.

·        درج شبکه‌های اجتماعی

آدرس شبکه‌های اجتماعی کسب‌وکار نیز باید روی کارت ویزیت آن قرار بگیرد. علاوه ‌براین بهتر است که نمونه کارهای کسب‌وکار در صفحه اینستاگرام، فیسبوک و ... وجود داشته باشد تا کاربران بتوانند با مراجعه به آن صفحات با کارهای آن‌ها بیشتر آشنا شود.

·        رنگ کارت

از دیگر مواردی که در طراحی کارت خیلی اهمیت دارند تطبیق رنگ‌ها است و باید در انتخاب رنگ زمینه کارت دقت شود. زیرا رنگ به صورت ناخودآگاه بر روی تعاملات و برقراری ارتباط با مشتری تاثیر می‌گذارد.  

·        جنس کارت

اولین موردی که مشتریان با دریافت کارت با آن برخورد می‌کنند، جنس آن است. بنابراین به جز طراحی جنس کارت نیز در جذب مخاطبان می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد. همچنین کارت‌های تار و بی‌کیفیت نمی‌تواند بازدهی چندانی در جذب مخاطبان داشته باشد. کارت ویزیت سلفون مات، کارت سلفون براق و یا کارت کتان از با کیفیت‌ترین جنس‌های کارت­های ویزیت هستند که می‌توانند به خوبی نظر مخاطبان را به خود جلب نمایند.

·        نوع قلم و فونت

سایز و فونت قلم استفاده شده بر روی کارت نیز می‌تواند در مورد آن فرد و برند تجاری اطلاعات بسیاری در اختیار مخاطب قرار دهد. به عنوان مثال برای طراحی کارت­های ویزیت عکاس شرکتی معمولا از قلم‌های رسمی‌تر استفاده می‌کنند.

·        انتخاب المان‌ها متناسب با حوزه کاری

در طراحی کارت باید حتما نوع کسب‌وکار و حیطه کاری آن توجه شود، زیرا مدل و طرح کارت می‌تواند در برندینگ آن شغل تاثیر بسزایی داشته باشد. با تعیین زمینه کاری می‌توان متناسب با آن از المان‌ها و طرح‌های گرافیکی مختلفی استفاده نمود و به این ترتیب با مخاطبان بیشتر ارتباط برقرار نمود.

·        از شلوغی کارت ویزیت بپرهیزید

کارت نباید بیش از حد شلوغ باشد، زیرا نه تنها از زیبایی آن می‌کاهد بلکه موجب می‌شود که حس خوبی به مشتریان منتقل نگردد. در ادامه به معرفی چند نوع طراحی کارت­های ویزیت برای کسب‌وکارهای مختلف می‌پردازیم تا درک بهتری از آن داشته باشید. 

کارت ویزیت آرایشگاه مردانه

کارت ویزیت آرایشگاه مردانه

یکی ازمشاغلی که به کارت­های ویزیت نیاز دارد آرایشگاه مردانه است. برای طراحی و چاپ کارت ویزیت آرایشگاه مردانه می‌توان از ایده‌های خلاقانه بسیاری استفاده نمود. این شغل آمیخته با هنر است و می‌توان طرح‌های تاثیرگذاری بر روی آن پیاده‌سازی نمود.

در طراحی کارت آرایشگاه مردانه سایز و اندازه بسیار حائز اهمیت است و باید استاندارد باشد. همچنین با توجه به اینکه مردان کمتر از زنان تمایل به خواندن دارند بهتراست تا حد امکان از کمترین کلمات بر روی کارت استفاده کنید تا بازدهی بیشتری داشته باشد. از بهترین کارت برای این کسب و کار کارت براق، کارت لمینت مات و براق، کارت کتان و گلاسه اشاره نمود.

کارت ویزیت لوازم آرایش

از کارت ویزیت لوازم آرایش به منظور تبلیغات و معرفی فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود. معمولا برای طراحی این نوع کارت‌های ویزیت از تصاویری مانند رژلب، رژگونه، خانم هایی با آرایش صورت و...به کار می‌برند. رنگ و هماهنگی میان نوشته‌ها و طرح‌های موجود بر روی این مدل کارت بسیار اهمیت دارد. زیرا عمدتا مشتریان این مغازه‌ها بانوان هستند و خیلی دقت می‌کند و یک کارت شیک می‌تواند خیلی نظر آن‌ها را به خود جلب کند.

کارت ویزیت عکاسی

کارت­های ویزیت عکاسی

عکاسان نیز همانند سایر مشاغل به معرفی و تبلیغات کسب و کار خود نیاز دارند. چاپ کارت ویزیت عکاسی از ارزان‌ترین روش‌های تبلیغاتی محسوب می‌شود. اما برای جلب توجه هر چه بیشتر مشتری باید در طراحی آن خیلی دقت نمایید. در واقع کارت­های ویزیت آتلیه عکاسی جهت مطرح شدن در صنعتی که بیشتر به زیبایی شناسی متکی است قطعا نیازمند یک طراحی قوی می‌باشد.

کارت ویزیت مزون

کارت ویزیت مزون عروس

 

کارت مزون عروس

از دیگر کارت‌های ویزیتی که طراحی می‌شود برای مزون‌های عروس است. با توجه به اینکه مزون عروس مربوط به آرایش و خدمات مجالس است باید در طراحی کارت ویزیت مزون عروس از لایه‌ها و طرح‌های مرتبط با این شغل و همچنین رنگبندی‌های هنری و خاص استفاده کرد.


سخن پایانی

کارت­های ویزیت می‌تواند یکی از بهترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌های تبلیغات و بازاریابی برای کسب‌وکارهای مختلف باشد. اما هنگامی می‌تواند بیشترین بازدهی ممکن را داشته باشد که به صورت کاملا حرفه‌ای و توسط مجموعه‌ای متخصص طراحی شده باشد.

از بهترین مجموعه‌ها در این زمینه می‌توان به ایران طرح اشاره نمود که جدیدترین و خلاقانه‌ترین کارت‌های ویزیت را با بهترین کیفیت و قیمت برای مشتریان خود طراحی و تولید می‌کند. همین امر موجب جلب رضایت مشتریان آن شده است و طرفداران بسیاری دارد.