bato-adv
bato-adv

سلامت دیجیتال کلیدی برای حل بحران سلامت روان

سلامت دیجیتال کلیدی برای حل بحران سلامت روان

لورا موریل، مدیر سرمایه گذاری در ECI Partners، در مورد چگونگی کلیدی بودن فناوری برای حل بحران سلامت روان و حمایت از متخصصان مراقبت‌های بهداشتی می‌گوید.

افزایش قابل توجهی در تقاضا برای خدمات بهداشت روان از زمان همه‌گیری وجود داشته است. این امر احتمالاً با افزایش مورد انتظار در هزینه زندگی تسریع می‌یابد. با این حال، در حالی که افراد بیشتری به دنبال حمایت از سلامت روان هستند، تعداد تخت‌های روان‌پزشکی در بیمارستان‌های NHS در بریتانیا از سال ۲۰۱۰ یک چهارم کاهش یافته است و میانگین زمان انتظار برای دیدن توسط یک تیم سلامت روان جامعه اکنون ۱۳ هفته است.

لورا موریل، مدیر سرمایه گذاری در ECI Partners توضیح می‌دهد: «عوامل بی شماری وجود دارد که زیربنای این شکاف رو به رشد بین تقاضا و عرضه خدمات سلامت روان را تشکیل می‌دهد، اما فناوری ممکن است یک راه حل برای کمک به خدمات پشتیبانی در شناسایی الزامات و مهمتر از آن مداخله زودتر ارائه دهد.» اطمینان از وجود حمایت چهره به چهره برای افراد امری حیاتی است، اما فناوری همچنان می‌تواند به شناسایی، ارزیابی، اولویت بندی و اجرای حمایت از سلامت روان، تسهیل فرآیند‌ها برای بیمار و ارائه دهنده کمک کند.

در اینجا، موریل راه‌هایی را به اشتراک می‌گذارد که فناوری می‌تواند به این امر کمک کند:

از بین بردن شکاف ناکارآمدی با فناوری برتر مراقبت‌های بهداشتی

فرآیند دسترسی به حمایت سلامت روان اغلب می‌تواند مانع بزرگی برای کسانی باشد که به دنبال کمک هستند. «افرادی که با مشکلات سلامت روانی دست و پنجه نرم می‌کنند اغلب مجبورند فرم‌ها را پر کنند و به جدول‌های زمانی دقیقی که سیستم نیاز دارد، پایبند باشند. موریل می‌گوید، این می‌تواند باعث شود کسانی که به حمایت نیاز دارند از شبکه ایمنی بیفتند، چیزی که باعث ناکارآمدی در سیستم می‌شود و در نهایت منجر به نتایج ضعیف برای بیماران می‌شود. «تکنولوژی می‌تواند راه حل‌های ساده‌ای را ارائه دهد. به عنوان مثال، نرم‌افزار زمان‌بندی را می‌توان برای یادآوری قرار ملاقات بیمار با متن «روز روز» پیاده‌سازی کرد. از دیگر نوآوری‌های این فضا می‌توان به سرویس Zoom مطابق با HIPAA اشاره کرد که به روش‌های فن‌آوری ویدیویی سازگار و قابلیت‌های نظارت بر درمان کمک می‌کند تا به بیماران کمک کند تا دارو‌ها و مراحل بعدی برنامه مراقبت خود را پیگیری کنند.

«حتی ترکیب زیرساخت‌های اساسی مانند رزرو نوبت آنلاین و سیستم‌های ثبت الکترونیکی بیمار، داده‌های با کیفیت بالاتر و کارایی بیشتر در سیستم ایجاد می‌کند و به متخصصان مراقبت‌های بهداشتی اجازه می‌دهد به بیماران بیشتری خدمات رسانی کنند و تقاضای رو به رشد برای خدمات سلامت روان را برآورده کنند.»

مراقبت‌های بهداشتی دیجیتال می‌تواند از بیماران پشتیبانی کند

تعجب آور نیست که مطالعه‌ای توسط Mind نشان داد که فقدان تماس شخصی و تنهایی در طول همه گیری باعث افزایش سریع چالش‌های سلامت روان شده است. با این حال، واضح است که اپیدمی تنهایی با برداشته شدن محدودیت‌های قرنطینه فروکش نکرده است - مجمع جهانی اقتصاد دریافت که تنهایی مزمن بر یک میلیون نفر بیشتر از قبل از همه‌گیری در بریتانیا تأثیر می‌گذارد.

جوامع آنلاین می‌توانند یک شبکه حمایتی و منبع اجتماعی شدن برای کسانی که تنهایی را تجربه می‌کنند ارائه دهند. توانایی صحبت با افراد همفکری که می‌توانند حمایت کنند و دلسوزانه به شما گوش دهند، می‌تواند بهزیستی فرد را بسیار افزایش دهد. موریل توضیح می‌دهد که با ایجاد ارتباط در یک جامعه ایمن، مردم همچنین می‌توانند با منابع صحیح راهنمایی شوند تا از بدتر شدن وضعیت آن‌ها جلوگیری شود.

حمایت از سلامت روان با اپلیکیشن‌ها

موریل می‌گوید: «برای رویارویی با چالش‌های بحران جهانی بهداشت روانی، توسعه اپلیکیشن‌های زیادی در این فضا وجود داشته است. «برنامه‌ها می‌توانند منابع سریع و راحت را بدون نیاز به رزرو قرار ارائه دهند و نقطه شروعی قابل دسترسی برای آگاهی و آموزش فراهم کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند به ردیابی داده‌ها و الگو‌های رفتاری اجازه دهند تا سیگنالی را ارائه دهند که قبل از بروز بحران مورد نیاز است. داستان‌های موفقیت آمیز شامل پیشگیری از خودکشی است که جستجو‌های مضر در مورد خودکشی و آسیب رساندن به خود را رهگیری می‌کند و پیامی امیدوارکننده و همچنین دسترسی به شرکای خیریه سلامت روان ۲۴ ساعته را که از طریق تلفن یا چت اینترنتی در دسترس است، فراهم می‌کند.

«علیرغم مزایای برنامه‌ها، مهم است که به یاد داشته باشید که مقررات و شواهد کمی در صنعت درباره اثربخشی برنامه وجود دارد، که ممکن است منجر به تلاش متخصصان مراقبت‌های بهداشتی و مصرف‌کنندگان برای یافتن پلتفرم مناسب شود. با این حال، این احتمال وجود دارد که ظرف پنج سال آینده با تشدید مقررات و تأیید اعتبار برنامه‌های با کیفیت بالینی، این وضعیت تغییر کند.

فناوری نقش مهمی در کمک به پزشکان و بیماران برای دستیابی به نتایج بهتر برای سلامت روان و کاهش تنش شرایط قبل از بدتر شدن آن‌ها دارد. اگرچه جایگزینی برای مداخله انسانی نیست، اما می‌تواند خدمات را برای به حداکثر رساندن کارایی و رفع برخی از موانعی که بیماران در هنگام دسترسی به پشتیبانی با آن مواجه هستند تکمیل و ساده‌سازی کند.»

بحران سلامت روان هیچ نشانه‌ای از کاهش را نشان نمی‌دهد و با توجه به اینکه خدمات سلامت روان نیاز به حمایت از گوشه‌های مختلف دارند، فناوری مطمئنا نقش مهمی را ایفا می‌کند.

منبع: سلامت نیوز 

bato-adv
bato-adv
bato-adv