به منظور ساماندهی نیروی انسانی و کارکنان دولت و ایجاد انضباط مالی، پرداخت هرگونه حقوق و مزایای مستمر و غیر مستمر باید بر اساسا سامانه یکپارچه نظام اداری (سینا)، پس از تایید سازمان برنامه و بودجه و از طریق وزارت امور اقتصادی و دارایی نهایی میشود.
دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۲، جزئیاتی جدید از نحوه استخدام در سال آینده را مطرح کرده است.
به گزارش ایسنا، در تبصره ۲۰ لایحه بودجه که به نظام اداری و سرمایه انسانی دولت اختصاص دارد، جزئیاتی از وضعیت استخدام و حقوق کارکنان دولت ارائه شده است.
بر این اساس، تاکید شده که به منظور ساماندهی نیروی انسانی و کارکنان دولت و ایجاد انضباط مالی، پرداخت هرگونه حقوق و مزایای مستمر و غیر مستمر باید بر اساسا سامانه یکپارچه نظام اداری (سینا)، پس از تایید سازمان برنامه و بودجه و از طریق وزارت امور اقتصادی و دارایی نهایی شود.
آنچه در این تبصره بیشترین اهمیت را دارد، شرط جدید استخدامی برای سال آینده است.
بر این اساس، تمام اختیارات دستگاههای اجرایی موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه که دارای مقررات خاص اداری و استخدامی هستند در سال ۱۴۰۲ متوقف خواهد شد.
به این ترتیب هرگونه استخدام نیروی انسانی در تمام دستگاههای اجرایی باید در کارگروه مشترک سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور مطرح شود و مجوز استخدام جدید تنها با امضای مشترک رؤسای دو سازمان مذکور صادر خواهد شد.
همچنین استخدام نیروی انسانی برای وزارت اطلاعات با تایید و تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور ممکن خواهد بود.