دستیار گوگل در اندروید اتوموتیو تغییرات عمدهای را تجربه کرده؛ این سیستم حالا از راه دور، قادر به راهاندازی سیستم تهویه یا بازکردن درهای خودرو است.
با اندروید اتوموتیو راننده به امکاناتی مانند مسیریابی، پخش موسیقی، برقراری تماس صوتی و کنترل برخی از قابلیتهای خودرو از راه دور دسترسی دارد.
به گزارش دیجیاتو، اندروید اتوموتیو و دستیار گوگل در مقایسه با اندروید اتو امکان ادغام عمیقتر خدمات گوگل در خودرو را فراهم میکند؛ بنابراین هر زمان که راننده به امکاناتی مانند مسیریابی، گوشدادن به موسیقی، برقراری تماس صوتی و کنترل برخی از قابلیتهای خودرو نیاز داشته باشد، تجربه بهتری در انتظارش است.
دستیار گوگل در اندروید اتوموتیو تغییرات عمدهای را تجربه کرده؛ این سیستم حالا از راه دور، قادر به راهاندازی سیستم تهویه یا بازکردن درهای خودرو است. تمام این کارها بهلطف یک دستگاه مجهز به دستیار صوتی گوگل امکانپذیر است؛ چرا که اتصال از راه دور با خودرو این امکان را برای رانندگان فراهم میکند تا همه این کارها را فقط با فرمانهای صوتی انجام دهند، اما جمعآوری داده توسط گوگل، چندان به مذاق خودروسازان خوش نیامده است.
قابلیتهای جدید شامل بررسی وضعیت باتری نیز میشود که با توجه به استقبال روزافزون از خودروهای برقی، کاربرد زیادی خواهد داشت؛ بنابراین کاربران میتوانند از دستیار گوگل بخواهند که میزان شارژ باتری خودرو را هنگام آمادهشدن برای رفتن به محل کار اعلام کند تا بدون مراجعه به سایر اپلیکیشنها از وضعیت خودرو باخبر شوند.
پولستار ۲ اولین مدلی خواهد بود که قابلیتهای جدید را دریافت میکند و گوگل گفته است که عرضه آن در ایالات متحده بهزودی آغاز خواهد شد. بااینحال، بقیه بازارها در زمان دیگری این قابلیت را دریافت خواهند کرد؛ اگرچه جزئیات بیشتری در این زمینه ارائه نشده است.
اندروید اتوموتیو بهآرامی درحال تبدیلشدن به مهره اصلی گوگل در صنعت خودرو است. در مقایسه با اندروید اتو که در آن تمام ویژگیها در یک گوشی متصل به خودرو کار میکنند، نقش آن انعکاس رابط کاربری روی نمایشگر بزرگتر در کابین است. اندروید اتوموتیو امکان ادغام عمیقتر خدمات گوگل در خودرو را فراهم میکند.
این درنهایت به آن معناست که گوگل به دادههای بیشتری از خودروها نیز دسترسی پیدا میکند که همه خودروسازان از چنین شرایطی رضایت ندارند.
چندی پیش نیز بی ام و تصمیم گرفت از اندروید اتوموتیو در محصولاتش استفاده کند، اما تسلیم گوگل نشد. خودروساز آلمانی تصمیم گرفت بهجای سیستمعامل دارای لایسنس گوگل، از نسخه متن باز استفاده کند که شامل خدمات گوگل نمیشود و درنتیجه این غول فناوری به دادههای محصولات آن دسترسی نخواهد داشت.
این باعث میشود بی ام و کنترل بیشتری روی فعالیتهای اندروید اتوموتیو در خودروها داشته باشد. محصولات آینده بی ام و فروشگاه گوگل پلی را نیز ارائه نخواهند داد؛ بنابراین تمام برنامهها در یک فروشگاه دیگر منتشر میشوند و بهصورت پیشفرض در خودروهایی که این سیستمعامل در آنها نصب شده است، بارگذاری خواهند شد. پیشبینی میشود اولین مدلهای بی ام و مجهز به این نسخه سفارشی از اندروید اتوموتیو در سال آینده عرضه شوند.