bato-adv
bato-adv

(تصاویر) مزدا آر اکس-۵۰۰؛ تحفه ژاپنی فقط یک دستگاه!

(تصاویر) مزدا آر اکس-۵۰۰؛ تحفه ژاپنی فقط یک دستگاه!

مزدا آر اکس-۵۰۰ برابر با ۸۵۰ کیلوگرم وزن دارد که علت آن استفاده از پلاستیک سبک در قسمت‌های مختلف بدنه است. در بخش پیشرانه از نمونه وانکل ۱ لیتری (۹۸۲ سی سی) با روتور دوقلو استفاده شد که با محور عقب در ارتباط قرار داشت. این مجموعه با جعبه دنده ۴ سرعته دستی هماهنگ شد.

تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۱

مزدا آر اکس-۵۰۰ برابر با ۸۵۰ کیلوگرم وزن دارد که علت آن استفاده از پلاستیک سبک در قسمت‌های مختلف بدنه است. در بخش پیشرانه از نمونه وانکل ۱ لیتری (۹۸۲ سی سی) با روتور دوقلو استفاده شد که با محور عقب در ارتباط قرار داشت. این مجموعه با جعبه دنده ۴ سرعته دستی هماهنگ شد.

به گزارش عصر ایران، کمپانی مزدا از جمله خودروسازان مطرح جهان است که در زمینه تولید محصولات اسپرت سابقه‌ای ارزشمند دارد. خودرو‌های خانوادم ام اکس و آر اکس جذاب‌ترین اسپرت‌های مزدا را میزبانی می‌کنند. البته سدان‌های شهری این کمپانی ژاپنی نیز ذات اسپرتی دارند و دقیقا به خاطر همین ویژگی به شدت مورد توجه تیونر‌های حرفه‌ای نیز قرار دارند.

با نگاهی به سابقه مزدا، در اوائل دهه ۷۰ میلادی و طی برگزاری هفدهمین دوره نمایشگاه خودروی توکیو یا توکیو موتور شو به یک خودروی استثنائی می‌رسیم: آر اکس-۵۰۰.

مزدا RX-۵۰۰ خودروی اسپرت موتور-وسط مفهومی بود که به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس کمپانی آماده شد و نامگذاری آن نیز به همین سالگرد اشاره دارد.

طراحی ائروداینامیک دماغه از همان برخورد اول بیننده را درگیر زیبائی‌های خود می‌کند، اما درست هنگامی که به ستون آخر می‌رسیم با یک منظره عجیب و نامتعارف مواجه می‌شویم که قسمت عقب را شکل داده است.

مزدا آر اکس-۵۰۰ برابر با ۸۵۰ کیلوگرم وزن دارد که علت آن استفاده از پلاستیک سبک در قسمت‌های مختلف بدنه است. در بخش پیشرانه از نمونه وانکل ۱ لیتری (۹۸۲ سی سی) با روتور دوقلو استفاده شد که با محور عقب در ارتباط قرار داشت. این مجموعه با جعبه دنده ۴ سرعته دستی هماهنگ شد.

خروجی پیشرانه عدد چشمگیر ۲۴۷ اسب بخار را به ثبت رساند که برای دسترسی به موتور باید درب‌های گالوینگ قسمت عقب را باز می‌کردند. درب‌های خودرو نیز از کلاس بال پروانه‌ای نصب شدند.

بیشینه سرعت ثبت شده برای مزدا آر اکس-۵۰۰ برابر با ۲۴۱ کیلومتر است.

برخلاف شایعاتی که به تولید ۳ دستگاه از این مزدا اشاره دارند. تولید آر اکس-۵۰۰ فقط به یک دستگاه محدود شد. در اولین رونمایی خودرو به رنگ نارنجی بود و حتی چراغ‌های اصلی جلو را هم نداشت! اما بعدا برای ارائه در نمایشگاه بین المللی خودروی توکیو ۲۰۰۹ به رنگ نقره‌ای درامد و جزئیات بدنه نیز تکمیل شدند.

از نورپردازی‌های جالبی نیز برای قسمت‌های مختلف بدنه استفاده شد.

مزدا آر اکس-۵۰۰ هم اکنون در موزه حمل و نقل شهر هیروشیما نگهداری می‌شود.

مزدا آر اکس-۵۰۰ از منظر ابعاد بدنه، برابر با ۴۳۳۰ میلیمتر در طول، ۱۷۲۰ میلیمتر در عرض و ۱۰۶۵ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته و فاصله بین محور‌های آن نیز برابر با ۲۴۵۰ میلیمتر است.

در اسناد موجود، از Shigenori Fukuda به عنوان طراحی آر اکس-۵۰۰ نام برده اند. کارشناسان ارزش این خودرو را حدود ۳ میلیون دلار برآورد کرده اند.

(تصاویر) مزدا آر اکس-۵۰۰؛ تحفه ژاپنی فقط یک دستگاه!

(تصاویر) مزدا آر اکس-۵۰۰؛ تحفه ژاپنی فقط یک دستگاه!

(تصاویر) مزدا آر اکس-۵۰۰؛ تحفه ژاپنی فقط یک دستگاه!

(تصاویر) مزدا آر اکس-۵۰۰؛ تحفه ژاپنی فقط یک دستگاه!

(تصاویر) مزدا آر اکس-۵۰۰؛ تحفه ژاپنی فقط یک دستگاه!

(تصاویر) مزدا آر اکس-۵۰۰؛ تحفه ژاپنی فقط یک دستگاه!

(تصاویر) مزدا آر اکس-۵۰۰؛ تحفه ژاپنی فقط یک دستگاه!

(تصاویر) مزدا آر اکس-۵۰۰؛ تحفه ژاپنی فقط یک دستگاه!

برچسب ها: مزدا آر اکس
bato-adv
bato-adv
bato-adv