bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۶۱۴۶۶

جزئیات هدایای علمی احمدی نژاد

تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۲۸ آبان ۱۳۸۹
 
محمود احمدی نژاد که در چند سفر اخیر خود دستاوردهای علمی را به عنوان هدیه به همتایان خود تقدیم می کند در پایان مذاکرات دو جانبه با رئیس جمهور آذربایجان پنجمین نانوسکوپ ایرانی را به همراه دو دستاورد دیگر علمی به رئیس جمهور آذربایجان اهدا کرد.

محمود احمدی نژاد در سفر به آذربایجان در پایان مذاکرات دو جانبه با رئیس جمهور آذربایجان سه دستاورد پیشرفته ایران شامل دستگاه شنوایی سنجی نوزادان، نانوسکوپ و فناوری پیشرفته تصفیه آب را به الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان اهدا کرد.

دستگاه اتواکوستینگ امیشن

دستگاه شنوایی سنجی نوزادان  یا "اتو اکوستیک امیشن" که از سوی رئیس جمهور کشورمان به الهام علی اف اهدا شد در ارزیابی و غربالگری شنوایی کاربرد دارد. این دستگاه امواج تولیده شده در حلزون شنوایی را توسط یک میکروفون بسیار حساس ضبط و پردازش می‌کند. این دستگاه قادر است صحت شنوایی نوزادان را در بدو تولد آنها آزمون کند و مشکل جامعه را در زمینه ناشنوایی بهبود دهد.

طرح تحقیقاتی ساخت این دستگاه در کشور از سال 1380 در دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز و پس از هشت سال نمونه آزمایشگاهی و نیمه صنعتی آن تولید شد.

نانوسکوپ
نانوسکوپی که رئیس جمهور کشورمان به رئیس جمهور آذربایجان اهدا کرد پنجمین نانوسکوپی است که محمود احمدی نژاد به سران کشورهای خارجی اهدا می کند.
 
رئیس جمهور کشورمان در حالی که پیش از این یک دستگاه “نانوسکوپ “ ایرانی را به روسای جمهور برزیل، ونزوئلا، امیر قطر و میشل سلیمان رئیس‌جمهور لبنان هدیه کرده بود در جریان سفر به آذربایجان، این هدیه علمی با قدرت بزرگنمایی هزار برابر را به الهام علی اف نیز هدیه کرد.
 
طرح تحقیقاتی نانوسکوپ ایرانی از اردیبهشت ماه 1386 آغاز شد. این دستگاه برای تصویربرداری از سطوح در ابعاد نانو متری استفاده می شود و ایران از کشورهای معدود تولید کننده این دستگاه است. کاربرد این دستگاه در کلیه علوم مربوط به فناوری نانو مانند نانوشیمی، نانوسنسورها و نانوالکترونیک است.
 
در حال حاضر نانوسکوپ ایرانی با نام تجاری "نما" (‏NAMA‏) ‏عرضه می شود.
 
نانو فیلتراسیون برای تصفیه آب در حد 9/99 درصد
 
فناوری پیشرفته تصفیه آب با ظرفیت 10 متر مکعب در شبانه روز قادر است همه ذرات معلق و بخش زیادی از ذرات محلول در آب را تا 9/99 درصد حذف کند.
 
پروژه بکارگیری فناوری نانو به منظور تصفیه آب با فاز مطالعاتی شروع شد و پس از کسب نتایج مناسب در فاز آزمایشگاهی با همکاری دانشگاه شهید عیاسپور وارد فاز تعریف پروژه نیمه صنعتی شد. با توجه به نتایج آنالیز آب رودخانه کارون واحد پایلوت آن در این منطقه راه اندازی شد.
 
این دستگاه با استفاده از روش اسموز معکوس قادر است آبهای شور و آلوده را به کیفیت آب شرب تبدیل کند.
برچسب ها: احمدی نژاد هدایا
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین