کابین ب ام و همواره یک محیط الهام بخش برای سایر برندهای خودرویی بوده است. اینجا هم با یکی از بهترینهای ب ام و روبرو میشویم. ترکیب جذاب چرم و فیبرکربن مشکی با جزئیات مکمل قرمز رنگ نه تنها کیفیت بسیار بالایی دارد بلکه حس فوق العادهای از حضور در یک اسپرت حرفهای را انتقال میدهد.
ب ام و ام ۲ مدل ۲۰۲۳ همانقدر که در سوابق باواریاییها محصولی متفاوت محسوب میشود، منتقدان زیادی نیز دارد. عمده حواشی این خودرو به طراحی متفاوت دماغه آن مربوط میشود که شیب درپوش موتور پس از ورود به جلوپنجره با حالتی تقریبا عمودی به پایینترین قسمت سپر جلو نزدیک میشود.
به گزارش عصر ایران، این گروه میگویند، ب ام و قوانین ائروداینامیک را فدای طراحی کرده و حتی حاصل کار هم از منظر طراحی چندان جذاب نیست!
اما آمار مربوط به پیشرانه و آزمایشهای جاده نشان میدهند که شرایط چندان هم بد نیست! تپنده ۶ سیلندر ۳ لیتری توربودوقلو ب ام و ام ۲ مدل ۲۰۲۳ برابر با ۴۵۳ اسب بخار خروجی و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. خودرو طی ۳.۹ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت میرسد و بیشینه سرعت نیز برابر با ۲۸۵ کیلومتر برساعت محاسبه شده است.
پیشرانه جدید ام ۲ در مقایسه با نمونه نصب شده روی ام ۲ کامپتیشن قبلی حدود ۴۸ اسب بخار بازده بهتری دارد و البته ۸ اسب بخار نیز از قویترین ام ۲ سی اس بهتر است؛ بنابراین میتوان نتیجه گرفت که ب ام و برای ام ۲ مدل ۲۰۲۳ در قسمت پیشرانه سنگ تمام گذاشته است.
امکان سفارش خودرو با جعبه دنده دستی ۶ سرعته فراهم است، اما در تست ها، رانندگان ابراز رضایت بیشتری از نمونه ۸ سرعته اتوماتیک آن داشته اند.
شاخص صفر تا ۹۶ کیلومتر این خودرو با جعبه دنده دستی ۴.۱ ثانیه محاسبه شده است.
استفاده از سامانه توربوشارژ جدید در پیشرانه ام ۲ میزان لگهای توربو را به میزان چشمگیری کاهش داده است.
فرمان جدید، سیستم پایداری الکترونیکی جدید، دیفرانسیل ال اس دی الکترونیکی بروزرسانی شده و سیستم تعلیق اسپرت نقش مهمی در بهبود کیفیت رانندگی ب ام و M۲ مدل ۲۰۲۳ دارند.
این ام ۲ فقط در نسخه محور عقب ارائه میشود و رینگهای آلومینیومی آن برای محور جلو ۱۹ اینچی و عقب ۲۰ اینچی انتخاب شده اند.
از جزئیات و علم ائروداینامیک که کمی فاصله بگیریم، بدنه عضلانی ام ۲ آن را به یکی از جذابترین خودروهای ۲ درب بازار جهانی تبدیل کرده است. از هر زوایهای که به این خودرو نگاه کنید قطعا زیبایی پیش روی شما قرار دارد.
زیر سپر عقب از دیفیوزر ۲ کاناله با ۴ خروجی اگزوز استفاده شده تا منظره یک اسپرت تمام عیار شکل بگیرد. چراغهای اصلی عقب نیز ساده، اما خاص و چشمگیر طراحی شده اند.
ب ام و M۲ خودروی سنگینی محسوب میشود، زیرا نسخه مجهز به جعبه دنده دستی آن حدود ۱۷۳۰ کیلوگرم وزن دارد که حدود ۹۱ کیلوگرم از ام ۲ کاپتیشن قبلی بیشتر است. نسخه اتوماتیک نیز ۱۷۵۴ کیلوگرم وزن دارد که با نسخه پایه ب ام و ام ۴ تنها حدود ۵۱ کیلوگرم اختلاف وزن دارد؛ بنابراین ام ۲ یک ب ام و سنگین وزن با توجه به کلاس تولیدی آن محسوب میشود.
شاخص مصرف سوخت برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی با ام ۲ مجهز به جعبه دنده اتوماتیک؛ در شهر ۱۴.۷ لیتر، در بزرگراه ۹.۸ لیتر و در حالت ترکیبی ۱۲.۴ لیتر است.
کابین ب ام و همواره یک محیط الهام بخش برای سایر برندهای خودرویی بوده است. اینجا هم با یکی از بهترینهای ب ام و روبرو میشویم. ترکیب جذاب چرم و فیبرکربن مشکی با جزئیات مکمل قرمز رنگ نه تنها کیفیت بسیار بالایی دارد بلکه حس فوق العادهای از حضور در یک اسپرت حرفهای را انتقال میدهد.
نمایشگرهای خمیده ۱۲.۳ اینچی پشت فرمان و ۱۴.۹ اینچی تنظیمات سیستم سرگرمی در قابی یکپارچه قرار دارند. ترکیب اینها با آخرین نسخه آی درایو ۸ تجربه کاربری بینظیری را همراه دارد.
پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو بی سیم اینجا به عنوان آپشن استاندارد در نظر گرفته شده است.
قیمت تریم پایه ام ۲ در بازار آمریکا ۶۳۱۹۵ دلار است و در نمونهای که تصاویرش برای این مطلب استفاده شده با توجه به آپشن عدد ۷۲۷۵۰ دلار را داریم.