bato-adv
bato-adv

فرمان جدید لکسوس هوش را از سر می‌پراند!

فرمان جدید لکسوس هوش را از سر می‌پراند!

در فناوری فرمان استفاده شده در لکسوس RZ ۴۵۰ e ۲۰۲۳ مجهز به فرمان یوغی، شفت فرمان وجود ندارد. در جای خود، سنسوری وجود دارد که میزان حرکت چرخشی فرمان یوغی را حس می‌کند.

تاریخ انتشار: ۱۶:۱۷ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۲

اولین SUV تمام الکتریکی لکسوس، RZ ۴۵۰ e، به دلایل درستی خبرساز شده است. از میان چندین ویژگی شگفت‌انگیز RZ ۴۵۰ e، فرمان yoke توجه بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی را به خود جلب کرده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از هات‌کارز، تویوتا، شرکت مادر لکسوس، قبلاً از این فرمان یوکی منحصر به فرد در مدل مفهومی تویوتا bZ ۴ X استفاده کرده بود. با این حال، این RZ ۴۵۰ e است که این فرمان را دریافت کرده است، زیرا bZ ۴ X با مشخصاتی که داشت با یک فرمان معمولی‌تر وارد شده است.

هنگامی که تسلا آن را در مدل S و مدل X معرفی کرد، چندین نفر قبلاً از این نوع فرمان ابراز نارضایتی کرده بودند. اقدام برای معرفی این مدل از فرمان که «یوغی» نام دارد، برای خودرو‌های تسلا آنقدر بحث برانگیز شد که اکنون فرمان گرد را ارائه می‌کند. به عنوان گزینه دوم، و نه یک اتصال استاندارد.

در فناوری فرمان استفاده شده در لکسوس RZ ۴۵۰ e ۲۰۲۳ مجهز به فرمان یوغی، شفت فرمان وجود ندارد. در جای خود، سنسوری وجود دارد که میزان حرکت چرخشی فرمان یوغی را حس می‌کند. بر اساس بازخورد دریافت شده توسط سنسور، یک کنترلر قرار داده شده بر روی قفسه فرمان در مورد حرکت مورد نیاز برای چرخ‌های جلو سیگنال می‌دهد. این موتور که محرک کنترل فرمان نامیده می‌شود، نیرو‌ها را از سطح جاده به لاستیک‌ها حس می‌کند.

سپس این اطلاعات به یک موتور الکتریکی نصب شده بر روی ستون فرمان می‌رسد که از نظر فنی به عنوان محرک گشتاور فرمان شناخته می‌شود. این موتور ضمن فیلتر کردن ارتعاشات ناخوشایند، بازخورد مورد نیاز را به راننده ارائه می‌دهد. کل این فرآیند به صورت الکترونیکی کنترل می‌شود.

گفتنی است که وظیفه چرخش دست روی دست با فرمان یوغی تسلا چندان منطقی نیست. با استفاده از این یوغ تسلا، پارک کردن در پیچ‌های تیز بی جهت پیچیده است. فرمان لکسوس ۱۵۰ درجه در هر دو جهت می‌چرخد تا زمانی که به سختی کار با آن متوقف شود. با این، چرخش فرمان ۳۰۰ درجه دارد - بسیار کمتر از ۸۴۰ درجه چرخش در یوغ تسلا.

فرمان یوکی لکسوس نیز بسیار کاربرپسندتر از واحد تسلا است، زیرا همچنان دارای دکمه‌های فیزیکی زیادی برای کنترل‌هایی مانند چراغ‌های راهنما، برف پاک کن‌ها، چراغ‌ها و کروز کنترل است. یوغ تسلا مینیمال و پیچیده‌تر به نظر می‌رسد، زیرا اکثر کنترل‌ها از طریق صفحه نمایش لمسی عظیم کار می‌کنند.

bato-adv
bato-adv
bato-adv