bato-adv
bato-adv

هادی حجازی‌فر: دیگر با پول دولتی کار دفاع‌مقدسی نمی‌سازم

هادی حجازی‌فر: دیگر با پول دولتی کار دفاع‌مقدسی نمی‌سازم

هادی حجازی‌فر درباره ساختِ سریال «پوست شیر» و جذابیت‌هایی که این سریال داشت گفت: تمام تلاشم را کردم تا این سریال بتواند به موفقیت برسد. اینکه محبوب شده و مردم آن را دیدند قطعاً من به عنوان عضوی از این مجموعه، بسیار خوشحالم و گویی به هدف‌مان رسیده‌ایم.

تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲

بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون می‌گوید: صداوسیما باید یکسری آزادی عمل و فکر بدهد؛ حق مخاطب است بهترین کار‌ها را از تلویزیون ببیند. در واقع مدیران تلویزیون باید بپذیرند در دسترس بودن و تماشای رایگان بدین معنا نیست آنتن‌مان را با هرچیزی پُر کنیم.

به گزارش تسنیم، هادی حجازی‌فر بازیگر و فیلم‌ساز ایرانی است. او دانش‌آموخته رشته کارشناسی نمایش عروسکی از پردیس هنر‌های زیبای دانشگاه تهران و ورودی سال ۱۳۷۷ این دانشگاه است. او بازیگری را در دوره دانشجویی با بازی در مزرعه پدری سال ۱۳۸۳ آغاز کرد و در دهه بعد نقش اصلی فیلم‌های محمدحسین مهدویان، ایستاده در غبار، ماجرای نیمروز، لاتاری و ماجرای نیمروز: رد خون را ایفا کرد.

او در سریال «پوست شیر» نقش متفاوت‌تری از آثار قبلی‌اش را ایفا کرد.

حجازی‌فر در سال ۱۴۰۰ فیلم «موقعیت مهدی» را نویسندگی و کارگردانی کرد و در این فیلم به زندگی شهید مهدی باکری پرداخت.

او که نخستین تجربه کارگردانی خود را با «موقعیت مهدی» پشت‌سر می‌گذاشت، همانند تجربه بازی در فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» که به‌نوعی نخستین تجربه جدی حضور او در جشنواره فجر (پس از بازی در فیلم مزرعه پدری به‌کارگردانی رسول ملاقلی‌پور) بود، باز هم یک شگفتی برای مخاطبان خلق کرد و فیلم او توانست توجه بسیاری از اهالی سینما و عموم مخاطبان را به خود جلب کند.

هادی حجازی‌فر درباره فعالیت‌های خودش در این عرصه، سریال «پوست شیر» و کار دوباره در تلویزیون و ادامه کارگردانی‌اش، گفت‌وگویی داشته که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

سریال «پوست شیر» و جذابیتی که ایجاد شد

او درباره ساختِ سریال «پوست شیر» و جذابیت‌هایی که این سریال داشت و می‌توانند سریال‌ساز‌ها به آن توجه کنند، تأکید کرد: من در این سریال یک بازیگر بودم و صلاحیت ندارم درباره مسائل فنی و محتوایی‌اش صحبت کنم. تمام تلاشم را کردم تا این سریال بتواند به موفقیت برسد. اینکه محبوب شده و مردم آن را دیدند قطعاً من به عنوان عضوی از این مجموعه، بسیار خوشحالم و گویی به هدف‌مان رسیده‌ایم.

حجازی‌فر در پاسخ به این سؤال که در حین تولید «موقعیت مهدی» و تحت تأثیر شرایط سخت تولید، گلایه‌هایی مبنی بر عدم ساخت فیلم با موضوع دفاع مقدس داشتید و کمی بعدتر بیان کردید فیلمی که توپ و تانک و انفجار داشته باشید، نمی‌سازید. اکنون هم‌چنان روی تصمیم خود هستید، افزود: هنوز هم این تصمیم را دارم. زمانی کار دفاع‌مقدسی می‌سازم که با هزینه شخصی و خصوصی اتفاق بیفتد نه دولتی! در واقع دیگر با پول دولتی این کار را نخواهم کرد.

قهرمانان واقعی کسانی‌اند که نام‌شان سر درِ بن‌بست‌هاست

او در خصوص اینکه قهرمانی هست که حجازی‌فر در صورت ساخت کار‌های دفاع‌مقدسی سراغ آن برود، تصریح کرد: بحث قهرمان و الگو نیست؛ قهرمانان واقعی کسانی‌اند که نام‌شان سر درِ بن‌بست‌هاست و آن‌ها را نمی‌شناسیم. نام‌هایی که باعث شدند اسم‌های بزرگتری مطرح شوند. جنگ مخصوصاً جنگ ما بی‌شمار قصه‌های عجیب و غریب دارد نه بارِ لزوماً تبلیغاتی و از این دست حرف‌ها. موقعیت‌های دراماتیکی که در جنگ ساخته می‌شود در هیچ موقعیت دیگری وجود ندارد. جایی که مرگ و زندگی به یک لحظه وابسته است و طبعاً کلی قصه‌های فوق العاده است.

ما در مسیر ساخت سریال «عاشورا» صد‌ها قصه را کنار بگذاریم به خاطر اینکه در آن خط اصلی باشد. هرکدام از آن داستان‌ها به تنهایی یک داستان و رمان و یک سینمایی می‌تواند باشد. خیلی چیز‌ها دست به دست می‌دهد به نظرم هر کاری که به وقتش باشد نهایتاً انجام می‌شود.

حجازی‌فر در پاسخ به این نکته که آیا دوباره کارگردانی خواهد کرد، گفت: ان‌شاءالله به امید خدا، اما الان نام پروژه‌ای را نمی‌توانم ببرم تا قطعی شود.

پیشنهادی برای مدیران تلویزیون

حجازی‌فر همچنین در پاسخ به سؤالی درباره کوچ برخی از هنرمندان به شبکه نمایش‌خانگی و اینکه تلویزیون باید چگونه فاصله هنرمندان را با خودش برطرف کند و اینکه خودش دوست دارد دوباره با تلویزیون همکاری داشته باشد، گفت: شرایطش باشد من واقعاً تلویزیون را دوست دارم. به نظرمن باید به یکسری ویژگی‌هایی توجه کند و یک مقدار اعتماد ایجاد کند. باید یکسری آزادی عمل و فکر داده بشود؛ منظورم این نیست که الان وجود ندارد، اما برخورد‌های سلیقه‌ای از توان ما واقعاً خارج است؛ وقتی جا‌هایی هست که به قول معروف نازمان را می‌کشند خب چرا جایی برویم هر روز بخواهیم خودمان را ثابت کنیم و قسم بخوریم آمدیم کار خوب بسازیم.

وی خاطرنشان کرد: خوبی تلویزیون گستردگی مخاطبانش است؛ به نظرمن حق مخاطبی است که از تلویزیون وقتی به صورت رایگان کاری را می‌بیند بهترین کار‌ها را ببیند. این به معنای در دسترس بودن و پایین بودن کیفیت تلویزیون نیست. فکر می‌کنم مدیران تلویزیون کار سختی را در پیش دارند و باید بپذیرند که لزوماً در دسترس بودن تلویزیون به معنای این نیست که آنتن‌مان را با هرچیزی پر کنیم.

برچسب ها: هادی حجازی فر
bato-adv
bato-adv
bato-adv