bato-adv
bato-adv

(تصاویر) گری ولف؛ محافظ جدید موشک‌های بالستیک آمریکا

(تصاویر) گری ولف؛ محافظ جدید موشک‌های بالستیک آمریکا
هلیکوپتر گری ولف به پیشرفته‌ترین سامانه‌های اویونیک برای آگاهی محیطی بیشتر و بهتر، و قابلیت خلبان خودکار کامل برای کاهش حجم کار خدمه مجهز شده است. تنها یک ساعت و نیم کار روی آن در آشیانه برای هر ساعت پرواز لازم است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲

مجله تصویری سلاح - نیروی هوایی آمریکا قراردادی با شرکت بوئینگ برای ساخت ۱۳ فروند نخست از هلیکوپتر‌های چند منظوره ام‌اچ-۱۳۹‌ای گری ولف (MH-۱۳۹A Grey Wolf) امضا کرده است. این مدل قرار است جایگزین ناوگان هلیکوپتر چند منظوره بل یو‌اچ-۱ ان هیوی (Bell UH-۱N Huey) برای محافظت از سیلو‌های موشک بالستیک هسته‌ای آمریکا و جابجایی مقامات دولتی و امنیتی این کشور شود.

به گزارش عصر ایران، بل یو‌اچ-۱ ان هیوی به عنوان یک هلیکوپتر نظامی متوسط چند منظوره طراحی شده و در سال ۱۹۷۰ خدمت خود را آغاز کرد. طی دهه ها، این هلیکوپتر در ماموریت‌های مختلف حضور داشته و در کشور‌های مختلف جهان خدمت کرده است.

امروزه، از هلیکوپتر بل یو‌اچ-۱ ان هیوی بیشتر برای ماموریت‌های جستجو و نجات استفاده می‌شود. همچنین از آن برای گشت‌های امنیتی و ترابری برای زرادخانه‌های موشک بالستیک هسته‌ای و پایگاه‌هایی که سیلو‌های موشک در آن‌ها قرار دارند، استفاده می‌شود.

با قرارداد جدید، ناوگان هلیکوپتر‌های یواچ-۱ ان هیوی با هلیکوپتر‌های ام‌اچ-۱۳۹‌ای گری ولف جایگزین خواهند شد. این هلیکوپتر‌های جدید توسط شرکت بوئینگ به عنوان پیمانکار اصلی و شرکت لئوناردو به عنوان تولیدکننده تجهیزات اصلی ساخته می‌شود. شرکت لئوناردو همچنین تاسیسات تولیدی در شمال شرق فیلادلفیا، پنسیلوانیا را فراهم خواهد کرد.

آشنایی با هلیکوپتر ام‌اچ-۱۳۹‌ای گری ولف

هلیکوپتر گری ولف (گرگ خاکستری) بر اساس مدل تجاری لئوناردو ای‌دبلیو ۱۳۹ (Leonardo AW۱۳۹) ساخته شده است. باتوجه به قطعات مشترک و دیگر شباهت‌ها با نسخه تجاری، بوئینگ انتظار دارد حذف هزینه‌های مربوط به طراحی و توسعه قطعات درنسخه جدید نظامی، صرفه جویی یک میلیارد دلاری را برای نیروی هوایی آمریکا طی عمر ناوگان هلیکوپتر گری ولف محقق سازد.

به گفته شرکت بوئینگ، هلیکوپتر ام‌اچ-۱۳۹‌ای گری ولف نسبت به هلیکوپتر یواچ-۱ ان هیوی ۵۰ درصد برد پروازی بیشتر، توانایی حمل ۲۳۰۰ کیلوگرم محموله بیشتر، پرواز با ۵۰ درصد سرعت بیشتر و ۳۰ درصد فضای کابین بیشتر را ارائه می‌کند.

هلیکوپتر گری ولف به پیشرفته‌ترین سامانه‌های اویونیک برای آگاهی محیطی بیشتر و بهتر، و قابلیت خلبان خودکار کامل برای کاهش حجم کار خدمه مجهز شده است. این هلیکوپتر به مدت زمان کمتری برای تعمیر و نگهداری نیاز دارد و تنها یک ساعت و نیم کار روی آن در آشیانه برای هر ساعت پرواز لازم است.

از دیگر ویژگی‌های هلیکوپتر گری ولف می‌توان به کابین زره‌پوش، سامانه هشدار موشک و سامانه اقدام متقابل، و بکارگیری دو مسلسل ام ۲۴۰ اشاره کرد.

نیروی مورد این هلیکوپتر توسط دو پیشرانه پرت اند ویتنی پی‌تی ۶ سی-۶۷ سی توربوشفت تامین می‌شود که هر کدام ۱۱۰۰ شفت اسب بخار نیرو تولید می‌کنند.

بیشینه وزن برخاستن از زمین گری ولف برابر با ۱۴۱۱۰ پوند (۶۴۰۰ کیلوگرم) است و می‌تواند با بیشینه سرعت ۱۵۵ مایل بر ساعت (۲۵۰ کیلومتر بر ساعت) پرواز کند. این هلیکوپتر می‌تواند تا ۲۰ هزار پا اوج بگیرد.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
هم اکنون دیگران میخوانند
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین