bato-adv
bato-adv

(تصاویر) خودرویی که اگر واردات آزاد بود، به ایران می‌آمد

(تصاویر) خودرویی که اگر واردات آزاد بود، به ایران می‌آمد

پس از معرفی مرسدس GLC جدید و GLC کوپه، امروز این خودروساز آلمانی نسخه‌های AMG این دو شاسی‌بلند را عرضه می‌کند. مرسدس‌بنز AMG GLC ۴۳، ۲۰۲۴ و AMG GLC ۶۳ S E پرفورمنس ۲۰۲۵، یکی از قوی‌ترین شاسی‌بلند‌های کوچک جهان به حساب می‌آیند.

تاریخ انتشار: ۱۹:۴۳ - ۲۹ تير ۱۴۰۲

ارتقای بصری بین این دو مدل AMG و همتایان بنز استاندارد آن‌ها باید آشکار باشد. جلوپنجره منحصر به فرد با خطوط عمودی، بزرگترین تمایز است. ورودی‌های هوای بزرگتر و ادوات کرومی، بیشتر قسمت جلوی هر دو مدل را پر کرده است.

به گزارش خبرآنلاین؛ نسخه پایه، یعنی GLC ۴۳ AMG، همچنان باقی می‌ماند. این مدل دارای یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ همراه با یک ژنراتور استارت یکپارچه برای تولید ۴۱۶ اسب‌بخار قدرت است. همچنین ۱۳ اسب بخار اضافی از طریق ژنراتور استارت در سرعت‌های پایین‌تر در دسترس است.

این پیشرانه هیبریدی ملایم با یک گیربکس ۹ سرعته چند کلاچه و ۴ Matic چهار چرخ محرک جفت می‌شود. همانند سایر مدل‌های AMG مانند E ۶۳، گیربکس Speedshift MCT دارای یک کلاچ راه‌اندازی مرطوب است که هم عملکرد نرم‌تری در سرعت‌های پایین و هم با پاسخ بهتری دریچه گاز کامل را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، GLC ۴۳ به عنوان بخشی از سیستم AMG Ride Control، از فرمان پذیری محور عقب و سیستم تعلیق بادی استاندارد برخوردار است.

اگر واردات خودرو آزاد بود و مانعی در همکاری با شرکت‌های مادر وجود نداشت، این خودرو کاملا با قوانین خودرویی ایران تطابق داشت و می‌توانستیم شاهد حضور یکی از قوی‌ترین شاسی‌بلند‌های کوچک جهان در کشورمان باشیم.

همان سیستم MBUX موجود در GLC پایه به مدل‌های AMG نیز منتقل می‌شود، البته با ویژگی‌های خاص AMG. امکاناتی مثل نمایشگر کیلومترشمار، نمایشگر مرکزی و هدآپ دیسپلی (قابل سفارش) دارای گرافیک ویژه AMG در این خودرو حضور دارند. اگر تصمیم دارید هر یک از این SUV‌ها را به پیست ببرید، یک AMG Track Pace در سیستم اطلاعات سرگرمی تعبیه شده است.

اما حرکت به سمت GLC ۶۳ S E Performance (همانطور که در GLC فعلی، مدل ۵۳ وجود ندارد) یک پیشرانه V ۸ را برای شما به ارمغان نمی‌آورد. در عوض، یک موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری توربوشارژ با یک موتور الکتریکی در عقب همکاری می‌کند تا ۶۷۱ اسب بخار قدرت و ۱۰۲۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. این موتور توربوشارژ به تنهایی ۴۶۹ اسب‌بخار قدرت و ۵۴۵ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند که آن را به قوی‌ترین چهار سیلندر جهان تبدیل می‌کند. موتور الکتریکی هم ۲۰۱ اسب‌بخار تولید می‌کند.

در قسمت عقب، GLC ۴۳ دارای لوله اگزوز دوقلوی گرد است در حالی که GLC ۶۳ ظاهر ذوزنقه‌ای را انتخاب می‌کند. برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، GLC ۶۳ S E Performance تنها به ۳.۴ ثانیه زمان نیاز دارد.

حداکثر سرعت به صورت الکترونیکی به ۱۷۲۷۵ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. این مدل هم مانند GLC ۴۳، از همان گیربکس ۹ سرعته چند کلاچه استفاده می‌کند و دارای استاندارد چهار چرخ محرک ۴ Matic است. اما سیستم +۴ Matic در ۶۳ کاملاً متغیر است، به این معنی که می‌تواند تا ۱۰۰ درصد نیروی موجود را به چرخ‌های عقب ارسال کند.

فضای داخلی بسیار بهبود یافته است؛ با کابین استاندارد MB-tex و کربن‌فایبر یا گزینه‌ای از چرم ناپا با لوگوی برجسته AMG در پشت سری‌های جلو. خریدارانی که به دنبال چیزی حتی اسپرت‌تر هستند می‌توانند صندلی‌های پرفورمنس را انتخاب کنند.

مرسدس-AMG GLC ۴۳ SUV ۲۰۲۴ ابتدا به فروش می‌رسد و اوایل سال آینده وارد نمایندگی‌های ایالات متحده می‌شود. خبری از قیمت‌گذاری مرسدس‌بنز GLC ۶۳ S E پرفورمنس نیست و قرار است به عنوان یک مدل ۲۰۲۵ به فروش برسد؛ به این معنی که تا اواخر سال ۲۰۲۴ در نمایندگی‌های ایالات متحده نشان داده نخواهد شد.

برچسب ها: مرسدس AMG
bato-adv
bato-adv
bato-adv