مخاطبان عنوان کردند، این خودروساز تاکنون دعوتنامهای برای مشتریان ارسال نکرده و هیچ پاسخ قانع کنندهای بابت این تأخیر به مشتریان نمیدهد.
خودروسازی سایپا برخلاف تعهد خود به مشتریان در طرح پیش فروش شاهین، با گذشت ۲ ماه هنوز دعوتنامهای برای مشتریان خود ارسال نکرده است.
برخی مخاطبان عنوان کردند که گروه خودروسازی سایپا در پاییز سال ۱۴۰۱ اقدام به پیش فروش خودروی شاهین بدون محدودیت و با موعد ارسال دعوتنامه اردیبهشت و خرداد کرد و مبلغ ۱۷۳ میلیون نیز پیش پرداخت (۵۰ درصد مبلغ خودرو) دریافت کرد.
مخاطبان عنوان کردند، این خودروساز تاکنون دعوتنامهای برای مشتریان ارسال نکرده و هیچ پاسخ قانع کنندهای بابت این تأخیر به مشتریان نمیدهد.
پس از مشکلاتی که در حوزه عرضه خودرو به صورت قرعه کشی وجود داشت، وزارت صمت طرحی را از اسفند ماه سال گذشته اجرایی کرد که براساس این طرح مقرر شد، به تمام متقاضیانی که در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی ثبت نام کنند، بدون قرعه کشی و براساس فرآیند نوبت دهی خودرو داده میشود.
این طرح نیز تاکنون دو بار، یک بار در اسفند سال گذشته و یک بار در اردیبهشت امسال اجرایی شده است و حتی تعدادی از مشتریانی که در مرحله اول این طرح ثبتنام کرده بودند، خودروهای خود را تحویل گرفتهاند.
در نوبت دوم عرضه یکپارچه خودروی شاهین در لیست عرضه این خودروساز قرار داشت که این موضوع حاکی از آن است که این خودروساز ظرفیت تولید و عرضه این خودرو را داشته است؛ بنابراین براساس تعهدی که خودروساز با عرضه خودرو از طریق اجرای طرحهای پیش فروش دارد، باید پاسخگوی این تأخیر باشد و بیش از این مشتریانی که حتی نیمی از وجه خرید خودرو را به خودروساز پرداخت کردهاند در بلاتکلیفی قرار ندهد.
منبع: فارس