bato-adv
bato-adv

شرکت سازنده زیردریایی غرق‌شده «تایتان» مدعی گردشگری فضایی شد

شرکت سازنده زیردریایی غرق‌شده «تایتان» مدعی گردشگری فضایی شد

زهره که گرمترین سیاره منظومه شمسی است، محیط مناسبی برای زندگی انسان نیست. اما زونلاین می‌گوید که بر اساس تحقیقات، منطقه‌ای در ۵۰ کیلومتری بالاتر از سطح زهره وجود دارد که انسان‌ها می‌توانند در آن زنده بمانند.

تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۲

اگر یک ایستگاه فضایی ساخته شود که بتواند در برابر اسید سولفوریک در ابر‌های زهره مقاومت کند، انسان‌ها قادر به زندگی در جو زهره خواهند بود.

به گزارش العربیه فارسی، گی‌یرمو زونلاین، یکی از بنیانگذاران «اوشن‌گیت»، شرکتی که توریست‌ها را به دیدار لاشه تایتانیک می‌برد، و زیردریایی «تایتان» آن اخیرا غرق شد، می‌گوید که قصد دارد تا سال ۲۰۵۰ هزار انسان را برای زندگی به جو سیاره زهره بفرستد.

زهره که گرمترین سیاره منظومه شمسی است، محیط مناسبی برای زندگی انسان نیست. اما زونلاین می‌گوید که بر اساس تحقیقات، منطقه‌ای در ۵۰ کیلومتری بالاتر از سطح زهره وجود دارد که انسان‌ها می‌توانند در آن زنده بمانند.

به گفته زونلاین، اگر یک ایستگاه فضایی ساخته شود که بتواند در برابر اسید سولفوریک موجود در ابر‌های زهره مقاومت کند، انسان‌ها قادر به زندگی در جو زهره خواهند بود. به باور وی، فرستادن هزار نفر به زهره کمتر از فرستادن یک میلیون نفر به مریخ تا آن زمان که برخی مدعی آن هستند بلندپروازانه است.

زونلاین در شرایطی درباره فرستادن انسان به زهره داد سخن می‌دهد که اوشن‌گیت، شرکتی که وی یک از پایه‌گذاران آن است، به خاطر حادثه غرق شدن تایتان تحت تحقیقات و بازرسی‌های مختلف است.

تایتان در ۱۸ ژوئن در مسیر خود برای دیدار از لاشه تایتانیک در اقیانوس اطلس شمالی ناپدید شد. چند روز بعد مقامات نیروی دریایی آمریکا اعلام کردند که زیردریایی کوچک دچار انفجار درونی شده است، و هر پنج سرنشین آن، شامل استاکتون راش، دیگر بنیانگذار اوشن‌گیت، در این حادثه از میان رفته‌اند.

زونلاین می‌گوید که شریک و همکار درگذشته‌اش راش از انجام بازرسی‌های فنی روی تایتان توسط کارشناسان دولتی و خصوصی خودداری کرده بود، به این دلیل که فرایند قانونی صدور گواهینامه رسمی را بسیار وقت‌گیر و «مانع پیشرفت کار خلاقانه» می‌دانست.

زونلاین خود بر این باور است که کار‌های خلاقانه که مرز‌های علم را جابجا می‌کند، همه دارای «ریسک محاسبه‌شده» هستند. او معتقد است که تراژدی تایتان نباید انسان‌ها را از ادامه توسعه و تحقیق درباره زیردریایی‌های از جنس فیبر کربن به عنوان وسیله‌ای برای کشف اعماق اقیانوس باز دارد.

bato-adv
bato-adv
bato-adv