منهارت پرفورمنس تیونر بسیار مطرح آلمانی که ارتباطات نزدیکی با ب ام و دارد، در یکی از جدیدترین پروژههای خود سراغ ب ام و ئی ۳۰ ام رفته تا یک هیولای جدید را معرفی کند. این پروژه " ۳.۵ توربو ام اچ ۳ " نام دارد.
ئی ۳۰ (E۳۰) یک کد افسانهای در صنعت خودرو است و مفهوم عمیقی را همراه خود دارد. عاشقان ماشین مخصوصا ب ام و به خوبی میدانند که ئی ۳۰ یکی از جذابترین پلتفرمهای معرفی شده توسط طراحان باواریائی است که سال ۱۹۸۲ معرفی و تا ۱۹۹۴ روی خط تولید قرار داشت.
به گزارش عصر ایران، ب ام و ئی ۳۰ در کلاس سگمنت دی قرار میگیرد. این گروه میزبان خودروهای لوکس کوچک است. ب ام و ئی ۳۰ با توجه به سال تولید از منظر ابعاد ۴۳۲۰ تا ۴۴۶۰ میلیمتر طول، ۱۶۴۵ میلیمتر عرض و ۱۳۶۰ تا ۱۴۰۰ میلیمتر ارتفاع داشت.
وزن خالص خودرو نیز ۱۰۸۰ و ۱۲۰۰ کیلوگرم محاسبه شده است.
ب ام و ئی ۳۰ در تاریخ خودرو جهان نیز یک محصول شاخص و دارای اهمیت محسوب میشود، اما چرا؟
در پاسخ به این سوال وارد جزئیات تخصصی و خیلی پیچیده نمیشویم بلکه با یک پرسش دیگر همه چیز را پاسخ میدهیم! به نظر شما چه دلیلی دارد که هنوز این خودرو در سراسر جهان طرفدار دارد؟ چه دلیلی دارد که هنوز هنگامی که این خودرو را در خیابان مشاهده میکنید محو زیبایی آن میشوید؟
جالب آنکه نمونههای تمیز ب ام و ئی ۳۰ در ایران قیمت مشخصی ندارند و حتی ۱ میلیارد تومان هم برایش قیمت مشخص میشود!
زبان طراحی قدرتمند ب ام و در ارائه این محصول شرایطی را ایجاد کرده که نمیتوان زمانی برای پایانش متصور شد، پس ئی ۳۰ از آن پلتفرمهای جاودانه صنعت خودرو است.
منهارت پرفورمنس تیونر بسیار مطرح آلمانی که ارتباطات نزدیکی با ب ام و دارد، در یکی از جدیدترین پروژههای خود سراغ ب ام و ئی ۳۰ ام رفته تا یک هیولای جدید را معرفی کند. این پروژه " ۳.۵ توربو ام اچ ۳ " نام دارد.
منهارت در بخش پیشرانه از تپنده ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری آلپینا بی ۷ اس توربو برای این ئی ۳۰ استفاده کرده است. البته فقط یک جابجایی ساده نیست و بسیاری از قطعات مهندسی جدیدی را پشت سر گذاشته اند. سیستم اگزوز جدید اختصاصی منهارت پرفورمنتس، اینترکولر و توربو جدید، ریمپ و بسیاری دیگر از تغییرات شکل گرفته تا میزان خروجی به ۴۰۵ اسب بخار و گشتاور به ۶۴۹ نیوتن متر برسد. جعبه دنده ۵ سرعته دستی نیز با محور عقب در ارتباط است.
منهارت از رینگهای اختصاصی ۱۹ اینچی مشکی مات ۶ پره دوبل برای این ب ام و استفاده کرده که در هماهنگی با رنگ قرمز دور رینگ و کالیپر سیستم ترمز برمبو بسیار جذاب شده است. در این معجون میتوان دیسک ۱۳ اینچی سیستم ترمز را نیز مشاهده کرد.
(ترمزهای عقب در حالت استاندارد حفظ شده اند، اما برای جلو از کالیپر ۴ پیستونه و دیسک ۱۳ اینچی استفاده شده است.)
سیستم تعلیق حرفهای از برند اچ اند آر نیز این مجموعه را جذابتر از هر زمان کرده است.
رنگ بدنه نیز کد خاصی از سبز پررنگ مات است و از پنلهای فیبرکربن در قسمتهای مختلف مانند اسپلیتر جلو و اسپویلر عقب استفاده شده است.
منهارت پرفورمنس قیمت این تخفه دهه نودی را هنوز مشخص نکرده است.