نام ماستنگ قطعا جز خاصترین برندهای ثبت شده در تاریخ صنعت خودرو است و اکنون که لوگوی دارک هورس یا همان اسب سیاه را نیز حمل میکند، انتظار ویژگیهای متفاوتی از این تریم داریم.
در مطلب امروز سراغ یکی از جذابترین تریمهای فورد ماستنگ با نام دارک هورس مدل ۲۰۲۴ میرویم که اخیرا تصاویر تست رانندگی آن روی خط رسانهها قرار گرفته است.
به گزارش عصر ایران، نام ماستنگ قطعا جز خاصترین برندهای ثبت شده در تاریخ صنعت خودرو است و اکنون که لوگوی دارک هورس یا همان اسب سیاه را نیز حمل میکند، انتظار ویژگیهای متفاوتی از این تریم داریم که در ادامه مطلب بدان خواهیم پرداخت.
پیش از هر چیز باید بگوئیم که این ماستنگ ویژه قیمت چندان ویژهای را همراه خود ندارد! و از این منظر یک امتیاز برای علاقهمندان خودروهای اسپرت بویژه در کلاس عضلانی آمریکایی محسوب میشود.
دارک هورس ۲۰۲۴ در آمریکا برای تریم پایه حدود ۶۱ هزار دلار قیمت دارد. شاید بگوئید عدد چشمگیری است، اما در رده محصولات اسپرت تولید ویژه به هیچ عنوان عدد بالایی نیست و جز پایینترین قیمت گذاریها به شمار میرود.
کوپه دارک هورس براساس زبان طراحی ماستنگ در نسل هفتم و اندیشههای کریس استیونز، یک کوپه درشت اندام و خوش ساخت را معرفی میکند که در بخش پیشرانه میزبان قلب ۵ لیتری ۸ سیلندر است.
این تپنده ۵۰۰ اسب بخار خروجی دارد و گشتاور آن نیز ۵۶۷ نیوتن متر است. لازم به ذکر است که این قویترین پیشرانه تنفس طبیعی ۵ لیتری ۸ سیلندر تولید شده در تاریخ ماستنگ محسوب میشود.
این پیشرانه زمانی دوست داشتنیتر میشود که بدانید، ماستنگ برای دارک هورس جعبه دنده ترمک ۶ سرعته دستی را هم در نظر گرفته است. تصور کنترل یک هیولای ۵۰۰ اسبی با این افسار در نوع خود هیجان بالایی دارد.
جعبه دنده ۱۰ سرعته اتوماتیک به عنوان آپشن قابل سفارش است، اما رانندگان حرفهای قطعا نوع دستی را انتخاب میکنند.
قطعا مدتی بعد از ارائه ماستنگها با پیشرانه اتمسفر ۵۰۰ اسبی باید منتظر هنرنمایی تیونرها باشیم که با افزودن توربو یا سوپرشارژ میزان خروجی این پیشرانه را به ۱۰۰۰ اسب نزدیک خواهند کرد.
در بررسی ماستنگ دارک هورس، هنگامی که راننده مقداری پدال گاز را درگیر میکند، صدای غرشهای سیستم اگزوز اسپرت و دریچههای آن از فاصله دور هم قابل تشخیص است.
صندلی اسپرت ریکارو نیز به عنوان آپشن برای کابین در نظر گرفته شده است. البته صندلیهای استاندارد نیز بسیار عالی هستند. یک نکته اینکه صندلی ریکارو فاقد تنظیم الکتریکی است که البته کاملا درست و مورد انتظار است، زیرا یک صندلی اسپرت با توجه به مدیریت وزن خودرو و شرایط ساخت نیازی به تنظیم الکتریکی ندارد.
کابین ماستنگ دارک هورس مجهز به دو نمایشگر دیجیتال در قابی یکپارچه شده است. نمایشگر ۱۲.۴ اینچی اطلاعات کیلومتر و ۱۳.۲ اینچی لمسی تنظیمات سیستم سرگرمی.
سیستم سرگرمی جدید دارک هورس قابلیت تنظیمات مناسبی را ارائه میدهد و نقصهایی که در دیگر مدلهای ماستنگ وجود داشته، برطرف شده است. تراکم پیکسلی بالای نمایشگرها نیز کیفیت تصویر بالایی را به راننده ارائه میدهد.
در بررسی ها، ماستنگ دارک هورس طی ۴ ثانیه از حالت توقف کامل به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت رسید که با توجه به وزن ۱۷۴۹ کیلوگرمی و عدم حضور توربو و سوپرشارژ، عدد بسیار چشمگیری است.
شاخص مصرف سوخت برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی در شهر برابر با ۱۶.۸ لیتر، در بزرگراه ۱۰.۷ لیتر و در حالت ترکیبی ۱۳.۸ لیتر است.
ماستنگ دارک هورس که تصاویرش در این مطلب استفاده شده، با توجه به حضور آپشن برچسب قیمت ۶۲۵۰۰ دلاری را همراه دارد.