تارا V ۱ فعلی از امکاناتی، چون کلیدهای بالابر شیشهها در کنسول میانی، فرمان پلاستیکی، تریم پارچهای، رینگهای اینچی فولادی و گیربکس ۵ سرعته دستی بهره میبرد؛ اما ایران خودرو اکنون تصمیم گرفته تا یک گیربکس جدید به همراه آپشنهای بیشتری را برای این خودرو در نظر بگیرد و آن را با نام تارا V ۱ پلاس روانه بازار کند.
مشخصات فنی و امکانات تارا دندهای جدید با نام تارا V ۱ پلاس اعلام شد. نسخه جدید تارا دندهای از گیربکس جدید و امکانات بیشتری بهره میبرد.
به گزارش خبرآنلاین، لیست امکانات و مشخصات تارا دندهای جدید توسط ایران خودرو منتشر شد. این خودروساز قصد دارد نسخه جدید تارا دندهای را با نام تارا V ۱ پلاس به بازار عرضه کند. ایران خودرو لیست مشخصات تیپ V ۱ پلاس تارا را با کد ۳۲۲۰۹ در وبسایت خود منتشر کرد.
تارا V ۱ فعلی از امکاناتی، چون کلیدهای بالابر شیشهها در کنسول میانی، فرمان پلاستیکی، تریم پارچهای، رینگهای اینچی فولادی و گیربکس ۵ سرعته دستی بهره میبرد؛ اما ایران خودرو اکنون تصمیم گرفته تا یک گیربکس جدید به همراه آپشنهای بیشتری را برای این خودرو در نظر بگیرد و آن را با نام تارا V ۱ پلاس روانه بازار کند.
تارا دندهای جدید فقط در بخش گیربکس نسبت به قبل ارتقا پیدا کرده و سایر مشخصات فنی آن همانند قبل است. در واقع ایران خودرو به جای گیربکس ۵ سرعت قدیمی این خودرو از یک گیربکس ۶ سرعته جدید استفاده کرده است.
سدان تارا V ۱ پلاس همانند قبل از یک پیشرانه TU ۵ پلاس بهره میبرد که میتواند قدرتی برابر با ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۴ نیوتنمتر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز اکنون توسط گیربکس ۶ سرعته دستی به چرخها منتقل میشود.
تارا V ۱ پلاس اکنون به امکانات بیشتری، چون آنتن کوسهای، چراغ خوشآمدگویی، سنسور نور و باران، زیرآرنجی سرنشینان عقب، رودریهای جدید، انتقال محل دکمههای بالابر شیشهها از وسط به روی درها، کنسول وسط، گرافیک جدید برای چراغهای عقب، شیشههای دودی عقب و دوربین دید عقب مجهز شده است.
همچنین این خودرو از امکانات مدل قبلی نظیر نمایشگر ۷ اینچی، تهویه الکترونیکی، آیینههای تنظیمشونده، فرمان برقی، کروز کنترل، سنسور فشار باد تایرها TPMS، سنسورهای عقب، سیستم ضد سرقت، سامانه کنترل پایداری، سامانه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمزهای ضد قفل و ۲ کیسه هوای ایمنی نیز بهره میبرد.
گفتنی است تارا دندهای جدید یا تیپ V ۱ پلاس نسبت به تیپ قبلی خود ارتقا پیدا کرده و کماکان بهعنوان پایهترین تیپ از این سدان پرچمدار ایران خودرو محسوب میشود؛ چرا که فاقد آینههای برقی، رینگهای آلومینیومی، سامانه ورود بدون کلید، دکمه استارت و سانروف است. ضمن اینکه ایران خودرو هنوز قیمت تیپ V ۱ پلاس را اعلام نکرده است.