bato-adv

تفاوت ام وی ام X۲۲ پرو اکسلنت با IE چیست؟

تفاوت ام وی ام X۲۲ پرو اکسلنت با IE چیست؟
بعد از آنکه کرمان موتور، کراس‌اور جدید کی‌ام‌سی K۷ را به ایران آورد، مدیران خودرو نیز بلافاصله پای تیگو ۷ پرو و سپس تیگو ۸ پرو را به کشورمان باز کرد؛ اما جدال این دو خودروساز خصوصی، صرفا در سگمنت کراس‌اور‌های جمع و جور نبوده و نیست.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۱۴ مهر ۱۴۰۲

شرکت مدیران خودرو از اواسط سال ۱۴۰۰، عرضه ام‌وی‌ام X۲۲ PRO را آغاز کرد. سری اول این محصول، از تیپ اکسلنت بودند، ولی برای سال ۱۴۰۱، تیپ جدید دیگری با نام IE را معرفی کرد که در قسمت فنی، هیچگونه تغییری نداشت، اما در قسمت تجهیزات، به آپشن‌های بیشتری مجهز شده و قاعدتا گران‌تر نیز بود.

با آمدن ایکس ۲۲ پرو IE، عرضه ایکس ۲۲ پرو اکسلنت، برای همیشه متوقف گردید. در جدول زیر، تفاوت هر دوی این تیپ‌ها را مشاهده می‌کنید:

تفاوت ام وی ام X۲۲ پرو اکسلنت با IE چیست؟

بعد از آنکه کرمان موتور، کراس‌اور جدید کی‌ام‌سی K۷ را به ایران آورد، مدیران خودرو نیز بلافاصله پای تیگو ۷ پرو و سپس تیگو ۸ پرو را به کشورمان باز کرد. اما جدال این دو خودروساز خصوصی، صرفا در سگمنت کراس‌اور‌های جمع و جور نبوده و نیست چراکه به سگمنت کراس‌اور‌های کوچک هم رسیده است؛ فیس‌لیفت جدید ام‌وی‌ام X۲۲ که با نام X۲۲ PRO در بازار ایران معرفی شده، در واقع برای رقابت با جک S۳ کرمان موتور، آمده است.

اولین نکته درباره X۲۲ پرو مدیران خودرو این است که با همان ویژگی‌های ظاهری تیپ دایاموند ادیشن بازار چین، در کشورمان نیز به مونتاژ رسیده است و این یعنی جلوپنجره کاملا جدید چری و همچنین تغییر رنگ‌آمیزی نمای عقبی را در X۲۲ پرو نیز مشاهده می‌کنیم. نکته دوم اینکه مدیران خودرو، مجبور به حذف سیستم تشخیص صدا شده چراکه چری فقط برای بازار چین، آنرا فعال کرده است.

بهترین چیزی که در ظاهر ام‌وی‌ام X۲۲ پرو خودنمایی می‌کند، چراغ‌های باریک و کشیده آن است؛ چراغ‌هایی که تا قبل از این، در محصولات جدید سایر خودروسازان جهانی نیز به وفور دیده بودیم. ولی به هرحال نمی‌توان آنرا کپی کاری دانست.

نکته قابل تامل اینجاست که ام‌وی‌ام X۲۲ پرو، برخلاف تغییرات سنگین در نمای جلو، متاسفانه در قسمت عقب، تغییر چشمگیری را تجربه نکرده و تنها با اصلاحاتی در خطوط و زوایا وارد میدان شده است. البته نباید از اضافه‌شدن دیفیوزر و همچنین اضافه‌شدن چراغ خطر در پایین‌تر بخش سپر عقب، غفلت کنیم.

تفاوت آپشن X۲۲ پرو اتومات با X۲۲ اتومات

اوضاع داخل کابین ام‌وی‌ام X۲۲ پرو به مراتب بهتر از اواضاع بیرونی خودروست! چری فضای مدل جدید را نسبت به نسل قبل، مدرن‌تر و تا حدودی تشریفاتی‌تر درنظر گرفته است.

یک نمایشگر لمسی جدید با فریم زیبا در کنسول مرکزی و چیدمان صحیح ادوات مربوط به سیستم تهویه مطبوع، ام‌وی‌ام X۲۲ پرو را دوستانه‌تر از قبل کرده است.

تفاوت ام وی ام X۲۲ پرو اکسلنت با IE چیست؟

در قسمت قوای محرکه، مشتریان چینی چری، می‌توانند پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی را با ۱۱۶ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۳ نیوتن‌متر گشتاور سفارش دهند، اما مدیران خودرو، از این موتور ۱.۵ لیتری استفاده نکرده و دست به یک تغییر بنیادی زده و برای اولین‌بار از موتور توربوشارژ روی این محصول، استفاده کرده است.

تفاوت ام وی ام X۲۲ پرو اکسلنت با IE چیست؟

پیشرانه جدید X۲۲ پرو در مقایسه با X۲۲ معمولی، هرچند حدود ۳ واحد، قدرت کمتری دارد، اما گشتاورش حدود ۱۵ واحد بیشتر شده است. خبر هیجان‌انگیزتر اینکه همان گیربکسی که قبلا برای چری آریزو ۶ استفاده شده بود، حالا روی ام‌وی‌ام X۲۲ پرو هم قرار گرفته است؛ بنابراین با گیربکس ۹ سرعته CVT سروکار داریم که علاوه بر نرم‌تر و روان‌تر کردن تعویض دنده‌ها، باعث شده تا بازدهی آن به مرز ۹۷% برسد.

منبع: با ما

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
هم اکنون دیگران میخوانند
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین