ربات Sequoia زمان پردازش سفارش از طریق مراکز پردازش کالا آمازون را تا ۲۵ درصد کاهش میدهد.
هوش مصنوعی و فناوریهای رباتیک هر روز در حال پیشرفت هستند و اغلب در مورد رباتهای توسعهیافته توسط شرکتهایی از جمله شیائومی، سامسونگ و بوستون داینامیکس میشنویم. حالا نوبت به آمازون رسیده تا رباتهای مستقرشده در انبار خود را ارتقاء دهد و آنها را سریعتر و حتی هوشمندتر کرده است.
آمازون بهعنوان بزرگترین پلتفرم خرید دیجیتال جهان، در بسیاری از کشورها فعالیت میکند. چیزی که این را از رقبای خود متمایز میکند این است که آمازون علاوه بر بازار آزاد، دارای انبارهای مخصوص به خود است و محصولات این انبارها را در مکانهای فعال خود توزیع میکند. غول تجارت الکترونیک همچنین بیش از ۷۵۰ هزار ربات را در انبارهای خود به کار گرفته است و اکنون از دستگاه جدیدی با نام Sequoia رونمایی کرده که زمان پردازش سفارش از طریق مراکز پردازش کالا خود را تا ۲۵ درصد کاهش میدهد.
آمازون در بیانیه رسمی خود توضیح میدهد که Sequoia باعث میشود تا روند شناسایی و ذخیرهسازی محصولات ۷۵ درصد سریعتر انجام شود. بهطور کلی غول تجارت الکترونیکی با کمک Sequoia و رباتهای دیگر خود میتواند اقلام را سریعتر فهرستبندی، انتخاب، بستهبندی و ارسال کند.
Sequoia باعث بهبود ایمنی و سلامت کارگران میشود، زیرا میتواند محصولات زیادی را در ارتفاعهای متفاوت جابهجا کند. با این وجود فعالیتهای کارگران در انبارها نیز کمی محدودتر میشود و به جلوگیری از صدمات آنها کمک میکند. به گفته آمازون، نرخ حوادث ثبتشده بخشهایی که رباتیک در آنها فعال است در سال ۲۰۲۲ نسبت به واحدهای غیررباتیک ۱۵ درصد کاهش یافته است و زمان از دسترفته آنها بهدلیل حوادث نیز ۱۸ درصد کمتر شده است.
Sequoia از اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون در مرکز پردازش کالا هوستون، تگزاس در حال فعالیت است، اما این غول تجارت الکترونیک هنوز هیچ برنامهای برای عرضه گستردهتر آن ارائه نکرده است.
منبع:دیجیاتو