سخنگوی شورای رقابت اظهار کرد: در حوزه قیمتگذاری خودرو به بدنه کارشناسی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعتماد داریم. در مورد جزئیات که برای هر محصول چه اتفاقی میافتد (پیرامون افزودن آپشن و بهتبع بالا رفتن قیمت)، چنانچه ضرورت پیش آید، هیات نظارت شورای رقابت موضوع را مورد بررسی قرار میدهد.
سخنگوی شورای رقابت ضمن اشاره به اینکه این شورا بر اساس قانون و با توجه به انحصاری بودن بازار خودرو، به عنوان نهاد سیاستگذار و نظارتی فعالیت میکند تاکید کرد که به سبب نبود ظرفیت و زمان کافی برای بررسی تکتک جزئیات، از سایر نهادها از جمله وزارت صمت که اعتماد کامل به آن وجود دارد، کمک میگیریم.
به گزارش ایسنا، سپهر دادجویتوکلی در مصاحبهای، اظهار کرد: در حوزه قیمتگذاری خودرو به بدنه کارشناسی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعتماد داریم. در مورد جزئیات که برای هر محصول چه اتفاقی میافتد (پیرامون افزودن آپشن و بهتبع بالا رفتن قیمت)، چنانچه ضرورت پیش آید، هیات نظارت شورای رقابت موضوع را مورد بررسی قرار میدهد.
سخنگوی شورای رقابت خاطر نشان کرد: در حالت عادی وزارت صمت، این موارد را بررسی میکند و اساسا بنا بر درخواست معاونت دفتر صنایع حملونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، الباقی فرآیند انجام میشود.
وی در رابطه با نقش شورای رقابت در قیمتگذاری و فرآیند تعیین قیمت خودروها، تصریح کرد: شورای رقابتی به عنوان یک نهاد نظارتی و سیاستگذار است. در حقیقت بر اساس تعریف قانون، زمانی که انحصار در یک بازار وجود دارد، متخصصان شورای رقابت وظیفه دارند، دستورالعملی را تدوین کنند و بر اجرای آن دستورالعمل نظارت داشته باشند؛ اینکه تولیت یک سامانه را داشته باشد یا تکبهتک محصولات را پس از تغییرات خودروها مورد بررسی قرار دهد، این ظرفیت وجود ندارد.
این مقام مسئول افزود: از همین روی هم از سایر نهادها خواسته شده با یک خرد جمعی عمل و ما را کمک کنند.
گفتنی است که اخیراً، افزوده شدن برخی آپشنها به برخی محصولات عرضه شده در سامانه یکپارچه که بعضا منجر به تغییر نوع خودرو شده و مدل پلاس یک خودرویی را تشکیل داده و بهتبع بر قیمت این محصولات اثر داشته است، گلایه مشتریان را به دنبال داشته است.
قیمت خودرو داخلی و خارجی را در صفحه قیمت خودرو فرارو مشاهده کنید.