پیشرانه ۴.۷ لیتری ۸ سیلندر تویین توربوشارژ (M ۲۷۸)، در مرسدس W ۲۲۲ قادر است ۴۵۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند. قدرت تولیدی توسط گیربکس ۷ دنده جیترونیک پلاس به چرخهای عقب میرسد.
ششمین نسل S کلاس اندکی قبل از تصویب ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سیسی به خیابانهای ایران قدم گذاشت و به همین دلیل در این روزها، بهسختی میتوان مدل ۲۰۱۴ این آلمانی مجلل را در شهرهای کشورمان دید.
به گزارش خبرآنلاین، در این نسل، که با کد W ۲۲۲ شناخته میشود، مرسدس از همان تجهیزات نسل پنجم بهره گرفته که بهروزتر و پیشرفتهتر بود.
مهمترین تغییر فنی W ۲۲۲ استفاده از سیستم تعلیق جدید MBC (بهجای تعلیق ABC سابق) است؛ سیستمی که با کمک رادار و دوربین جلو میتواند تا حداکثر سرعت ۱۳۰ کیلومتر برساعت، فاصله ۱۵ متری جلوی خودرو را اسکن کند و در صورت تشخیص چاله یا سرعتگیر، میزان سفتی کمکها را تغییر دهد.
تعلیق MBC تنها برای مدلهای ۸ سیلندر قابل سفارش بود و در برخی نسخههای وارداتی نیز وجود دارد. مرسدس W ۲۲۲ فقط در مدل S ۵۰۰ به کشورمان آمد و گرانترین تیپ آن First Class نام داشت که ۴ نفره است و کنسول یکپارچه عقب با میزتاشو دارد.
پیشرانه ۴.۷ لیتری ۸ سیلندر تویین توربوشارژ (M ۲۷۸)، در این خودرو قادر است ۴۵۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند. قدرت تولیدی توسط گیربکس ۷ دنده جیترونیک پلاس به چرخهای عقب میرسد.
جالب است بدانید که این خودرو در بازار خارج از کشور، حداکثر تا ۲.۵ میلیارد تومان قیمت میخورد. اما این نسل از S کلاس در بازار کشورمان به دلیل کمیابی، حتی در نمونههایی با کارکرد ۵۰ هزار کیلومتر، نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان قیمت دارد!
قیمت خودرو داخلی و خارجی را در صفحه قیمت خودرو فرارو مشاهده کنید.