bato-adv
bato-adv

(ویدئو) تست بدنه‌ی سایبرتراک تسلا با تیرکمان توسط جو روگان

(ویدئو) تست بدنه‌ی سایبرتراک تسلا با تیرکمان توسط جو روگان

سایبرتراک تسلا با قیمتی بین ۵۰ تا ۷۰ هزار دلار، یک خودروی برقی عجیب با بدنه‌ای آینده‌نگر و زاویه‌دار خاکستری است.

تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۱۷ آبان ۱۴۰۲

در جریان مصاحبه‌ی جو روگان هنرپیشه، ورزشکار و پادکست‌ساز مشهور آمریکایی در برنامه زنده رادیویی‌اش با ایلان ماسک، صحبت درباره سایبرتراک تسلا به یک شرط بندی ختم شد. در آن برنامه، ماسک سه آزمایشی را که برای تست مقاومت بیرونی سایبرتراک انجام داده بود را توضیح داد که شامل خالی کردن تمام تیر‌های یک تفنگ تامی، شلیک گلوله‌های کالیبر ۹ و ۴۵ میلی‌متری به بدنه‌ی سایبرتراک تسلا بود.

به گزارش روزیاتو، روگان در قسمت ۲۰۵۴ برنامه تجربه جو روگان (The Joe Rogan Experience) گفت: «آیا می‌توانم با تیرکمان به آن شلیک کنم؟ شرط می‌بندم بتوانم سوراخش کنم.» ماسک با خنده‌ای پاسخ داده بود: «آره، مشکلی نیست.» سپس با روگان شرط یک دلاری بست که نمی‌تواند به بدنه سایبرتراک نفوذ کند.

پس از این مصاحبه، آن‌ها درخواست روگان را در یک انبار آزمایش کردند که با برخورد نوک تیر به بدنه تراک و له شدن آن به پایان رسید. گفته می‌شود روگان از یک کمان کامپوند ۴ کیلوگرمی استفاده کرده که تیر ۵۲۰ گرمی با یک نوک تیز را با سرعت ۹۱ متر بر ثانیه، پرتاب می‌کند.

ویدیویی از این آزمایش منتشر شده که نشان می‌دهد روگان در حال آماده‌سازی کمان است در حالی که ماسک در پس‌زمینه سیگار برگی دود می‌کند. روگان کمان را کشید و تیر را پرتاب کرد که با صدای بلندی به بدنه تراک برخورد کرد. تیر فرورفتگی‌ای روی بدنه ایجاد کرد، اما وقتی روگان آن را از زمین برداشت متوجه شد نوک آن از میله جدا شده و له شده است.

روگان در حال نشان دادن تیر له شده به دوربین گفت: «واقعاً جالب است.»

سایبرتراک تسلا با قیمتی بین ۵۰ تا ۷۰ هزار دلار، یک خودروی برقی عجیب با بدنه‌ای آینده‌نگر و زاویه‌دار خاکستری است. ماسک وزن این تراک را حدود ۳،۱۷۵ کیلوگرم و مشابه یک فورد F-۱۵۰ اعلام کرده است.

گفته می‌شود این خودرو چهره جاده‌ها را تغییر خواهد داد و از نظر کاربردی بهتر از یک تراک و از نظر عملکرد بهتر از یک خودروی اسپرت است.

سایبرتراک بردی بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ کیلومتر و شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن بین ۲.۹ تا ۶.۵ ثانیه است. ماسک در پادکست گفت که در حال کار روی نسخه‌ای است که شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن، کمتر باشد.

اگر چه تراک سایبری در برابر فلش جو روگان مقاومت کرد، اما در اولین رونمایی این کامیون، در سال ۲۰۱۹، فرانتس فون هولشاوزن، مدیر طراحی تسلا، با چکشی به درب خودرو ضربه زد تا مقاومت آن را نشان دهد، اما این کار باعث ترک خوردن پایه شیشه شد، سپس سعی کرد با پرتاب یک توپ فلزی سنگین از فاصله نزدیک، ثابت کند که شیشه‌ها نشکن است، اما ظاهرا برخلاف نتیجه‌ای که در تست‌های قبلی شاهد آن بودند، شیشه‌ها شکست. ماسک که پس از این اتفاق ارائه خود را جلوی خودروی شکسته ادامه داد، زیر لب فحشی داد.

ماسک ویدیویی در توییتر (ایکس) منتشر کرد که نشان می‌داد خودرو در آزمایشی پشت صحنه از همان تست در سال ۲۰۱۹، سالم بیرون آمده است. احتمال دارد ترکیب سه تست متوالی سنگ، چکش و دوباره سنگ، شیشه را به نقطه شکست رسانده باشد.

bato-adv
bato-adv
bato-adv