سابربن یکی از اصلیترین برندهای شورولت است که از سال ۱۹۳۵ تا کنون روی خط تولید قرار دارد. تا کنون ۱۲ نسل از سابربن معرفی شده که اعضا خانواده دوازدهم از سال ۲۰۲۰ روانه بازار شده اند.
کمپانی معروف آیکان متعلق به جاناتان وارد در یکی از جدیدترین پروژههای بازسازی خودرو سراغ شورولت سابربن ۱۹۷۰ رفته است. خودرویی که اکنون برچسب قیمت ۱ میلیون دلاری را بر سینه دارد!
سابربن یکی از اصلیترین برندهای شورولت است که از سال ۱۹۳۵ تا کنون روی خط تولید قرار دارد. تا کنون ۱۲ نسل از سابربن معرفی شده که اعضا خانواده دوازدهم از سال ۲۰۲۰ روانه بازار شده اند.
سابربن ۷۰ در واقع یک نسل هفتمی است که از سال ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۲ روی خط تولید شورولت قرار گرفت. شاسی نردبانی و سامانه تمام چرخ محرک از مهمترین ویژگیهای این مدل محسوب میشد. اما آیکان در پروژه خود به جای اینکه یک آفرودر بلند قامت را معرفی کند بیشتر به دنبال سرعت بوده و ارتفاع سابربن را به شدت کاهش داده است.
علاقهمندان شورولت میدانند که سابربن ۷۰ فقط در تریم ۳ درب معرفی شد، اما تیونر در این پروژه، خودرو را تبدیل به ۴ درب کرده است. شاید در یک خط این تغییر را بتوان توضیح داد، اما ایجاد سخت افزار لازم برای درب جدید و اجرای آن در پروژه یکی از دشوارترین مراحل کار بوده است.
سابربن آیکان یکی از جذابترین پروژههای تیونینگ سال جاری میلادی محسوب میشود که این شورولت اصیل را تبدیل به هیولایی آتشین کرده است.
آیکان یک جلوپنجره فلزی جدید برای سابربن ۷۰ طراحی کرده که ساخت آن با آلومینیوم و برشهای دستگاه حدود ۵۰ ساعت زمان برده است.
دستیگرههای درب بازطراحی شده، داشبورد جدید با جزئیات فلزی و فرمان از دیگر تغییرات تریم این خودرو هستند. تمامی این قسمتها توسط تیونر طراحی و ساخته شده اند.
اما جذابترین قسمت این سابربن ۷۰ به پیشرانه آن مربوط میشود. نلسن ریسینگ انجینز یک پیشرانه اختصاصی بر مبنای پیشرانه شورولت ال اس ۴۲۷ با تورودوقلو برای سابربن آیکان طراحی کرده است. این تپنده ۸ سیلندر برابر با ۱۰۰۰ اسب بخار خروجی و ۱۲۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
توان پیشرانه از طریق جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک به دیفرانسیل حرفهای Dana ۶۰ در محور عقب منتقل میشود. برای سابربن آیکان در تمامی متحرک محور، سیستم خنک کننده جدید طراحی و اجرا شده تا افزایش دما مدیریت شود.
آیکان همچنین سیستم تعلیق مستقل ۴ چرخ را روی سابربن ۷۰ نصب کرده است. سیستم ترمز هیدروبوست برمبو با کالیپرهای ۶ پیستونه در جلو و عقب وظیفه کنترل اژدهای آیکان را برعهده دارد.
همانطور که در تصاویر مشاهده میکنید، صندلی نیمکتی راننده با چرم درجه ۱ ایتالیایی پوشانده شده و در قسمت داخلی آن نیز از فوم دارای استاندارد پزشکی استفاده شده است.