روزنامه فرهیختگان نوشت: میزان دریافتی حقوق یک کارگر در سال ۱۴۰۲ و براساس تصویب وزارت کار رقمی حدود ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. اگر قرار است یک کارگر هر روز ۳۰ هزار تومان برای خرید بلیت متروی پرند پرداخت کند، در عمل یکهفتم حقوق او صرف هزینه حملونقل آن هم حملونقل عمومی میشود.
روزنامه فرهیختگان از بالا بودن قیمت بلیت متروی پرند انتقاد کرد و نوشت: بالاخره پس از انتظار ۱۸ساله متروی پرند در دو باند، ۹ آذرماه با حضور رئیسجمهور و مدیران شهرداری تهران افتتاح شد. در روزهای اول افتتاح این خط از مترو؛ ماجرا و کش و قوسهایی درباره قیمت بلیت متروی پرند بهوجود آمد و تا چند روز اول افتتاح، همچنان قیمت بلیت متروی پرند مشخص نبود. تا اینکه در جلسه علنی ۱۴ آذرماه شورای شهر تهران قیمت ۱۳ تا ۱۵ هزار تومان توسط شورای تصویب شد.
میزان دریافتی حقوق یک کارگر در سال ۱۴۰۲ و براساس تصویب وزارت کار رقمی حدود ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. اگر قرار است یک کارگر هر روز ۳۰ هزار تومان برای خرید بلیت متروی پرند پرداخت کند، در عمل یکهفتم حقوق او صرف هزینه حملونقل آن هم حملونقل عمومی میشود.
این هزینه البته بدون درنظر گرفتن هزینه احتمالی تاکسی تا مترو یا مترو تا محل کار است و خالص هزینه مترو ۹۰۰ هزار تومان خواهد بود. ظاهرا آنچه در این بین و به هنگام تصویب قیمت متروی پرند به آن توجه نشده است، به صرفه بودن قیمت حملونقل عمومی و درنظر گرفتن قشر کارگر است که با حداقل حقوقشان، یکهفتم درآمدشان صرف خرید بلیت مترو خواهد شد.