bato-adv
bato-adv

(تصاویر) بلیزر آر اس AWD؛ یک مورد عجیب خودرویی که از تریم ساده هم ارزان‌تر است!

(تصاویر) بلیزر آر اس AWD؛ یک مورد عجیب خودرویی که از تریم ساده هم ارزان‌تر است!

بلیزر این روز‌ها از شکل و شمایل محصولی که برندش با آن متولد شد، تفاوت بسیار دارد و تبدیل به یک کراس اوور جمع و جور شده است. جدیدترین مدل بلیزر با نام ئی وی ۲۰۲۴ در تریم آر اس AWD معرفی شده است.

تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۲۷ آذر ۱۴۰۲

این کراس اوور در بازار آمریکا با قیمت پایه ۵۷ هزار دلار عرضه می‌شود. در تریمی که تصاویرش برای معرفی در مطلب حاضر انتخاب شده، حضور آپشن قیمت را به ۶۱ هزار دلار می‌رساند.

به گزارش عصر ایران، بلیزر الکتریکی از جلوپنجره غیر واقعی، چراغ‌های اصلی جلو خطی و یکپارچه، سپر اسپرت، گلگیر‌های عضلانی، دستگیره درب‌های سنتی و چراغ‌های عقب با الگوی تی T استفاده می‌کند.

بلیزر آر اس AWD؛ یک مورد عجیب خودرویی که از تریم ساده هم ارزان‌تر است!

شیب سقف در ستون آخر فرم کوپه دارد که ظاهر اسپرت این کراس اوور را به میزان چشمگیری بهبود داده است.

رینگ‌های آلومینیومی در اندازه ۲۱ اینچی روی بلیزر ئی وی نصب هستند.

جالب‌ترین نکته این خودرو به پیشرانه آن مربوط می‌شود. تریم تک موتور بلیزر الکتریکی ۳۴۰ اسب بخار خروجی دارد. این تپنده الکتریکی با محور عقب در ارتباط است. حال آنکه تریم مجهز به سامانه تمام چرخ الکتریکی که دو موتور دارد فقط ۲۸۸ اسب بخار خروجی دارد!

درباره باتری هم این شرایط متفاوت و شاید عجیب مشاهده می‌شود. باتری ۱۰۲ کیلووات ساعت که ۱۲ ماژول دارد با پشتیبانی از شارژ ۱۹۰ کیلووات دی سی فقط مخصوص تریم تک موتور این بلیزر است!

در تریم دو موتور از باتری ۸۵ کیلووات ساعت با ۱۰ ماژول استفاده شده است. این بسته باتری از شارژ ۱۵۰ کیلووات ساعت دی سی پشتیبانی می‌کند. زمان لازم برای شارژ کامل باتری با شارژ استاندارد حدود ۱۲ ساعت است. با شارژ سریع نیز این زمان به ۶۰ دقیقه کاهش می‌یابد.

برد حرکتی این تریم ۴۴۹ کیلومتر محاسبه شده است؛ و از شرایط فوق می‌توان نتیجه گرفت که تریم تمام چرخ محرک بلیزر الکتریکی ۲۰۲۴ از تریم تک موتور آن ارزان‌تر است!

یک موتور ۸۳ اسب بخاری در بلیزر الکتریکی تمام چرخ محرک روی محور عقب نصب شده که تنها برای چند ثانیه در آغاز حرکت‌های مانوری و شروع سریع به کمک موتور ۲۴۱ اسب بخاری محور جلو می‌آید تا برای چند ثانیه مجموع خروجی به ۲۸۸ اسب بخار برسد.

جعبه دنده از نوع تک سرعته است.

برای مشتریانی که بلیزر را وحشی‌تر می‌خواهند، شورولت تریم اس اس با ۵۵۷ اسب بخار خروجی را در نظر گرفته است.

شورولت شاخص صفر تا ۹۶ کیلومتر بلیزر الکتریکی AWD را ۶ ثانیه اعلام کرده است.

بلیزر در فضای داخل کابین قطعا مشتری را خشنود می‌سازد. نمایشگر ۱۷.۷ اینچی لمسی تنظیمات سیستم سرگرمی، نمایشگر ۱۱ اینچی اطلاعات کیلومتر، دریچه‌های سه قلو سیستم تهویه و جزئیات اسپرت به زیبایی کنار هم قرار گرفته اند.

کیفیت مواد نیز در سطح بالایی قرار دارد و بیشتر قسمت‌ها دارای بافت نرم هستند.

bato-adv
bato-adv
bato-adv