bato-adv
bato-adv

تولید سایبرتراک، یکی از بزرگترین معضلات کارخانه تسلا!

تولید سایبرتراک، یکی از بزرگترین معضلات کارخانه تسلا!

تسلا در تأمین باتری‌های لیتیوم یونی و فولاد ضدزنگ بدنه‌ی پیکاپ سایبرتراک به مشکل خورده است.

تاریخ انتشار: ۱۳:۲۹ - ۰۵ دی ۱۴۰۲

ویروس کرونا یکی از مهم‌ترین دلایل تأخیر در تولید خودرو سایبرتراک تسلا در سال ۲۰۱۹ بود. وعده‌های پیش‌تولید تسلا برای این خودروی پیکاپ در سال ۲۰۲۱ هم عملی نشد. حالا مدیران شرکت تسلا به رویترز گفته‌اند که تولید سایبرتراک یکی از بزرگ‌ترین معضل‌های شرکت به‌شمار می‌رود.

به گزارش جیب نیوز، با اینکه تأمین فولاد ضدزنگ بدنه‌ی خودروی سایبرتراک برای تسلا دشوار است، شرکت یادشده در کنار بدنه‌ی این خودروی پیکاپ، در تأمین باتری لیتیوم یونی سایبرتراک هم مشکلاتی دارد.

تسلا از باتری‌های لیتیوم یونی ۴۶۸۰ استفاده می‌کند که تقریباً ۱٬۳۶۰ عدد از آن برای هر سایبرتراک استفاده می‌شود. این شرکت درحال آزمایش فناوری جدید برای تولید سلول‌هایی است که به الکترود‌های پوشش خشک متکی هستند و بهره‌وری از این فناوری حداقل روی کاغذ سریع‌تر و ارزان‌تر است.

احتمالاً تسلا به افزایش فرایند تولید این باتری‌ها برای تأمین باتری تمامی خودرو‌های پیکاپ خود فکر نکرده است. آند‌ها و کاتد‌های پوشش خشک باتری روش اثبات‌شده‌ای برای ساخت دستگاه‌های ذخیره‌ی انرژی کوچک است؛ اما هنوز برای خودرو‌های الکتریکی در مقیاس انبوه و با سرعت بالا مناسب نیست و تسلا اولین شرکتی محسوب می‌شود که سعی در تجاری‌سازی آن دارد.

اگر تسلا بخواهد ۲۵۰ هزار سایبرتراک تولید کند، باید تقریباً یک میلیون و ۴٬۶۸۰ سلول در روز تولید کند. کارخانه‌ی تسلا در تگزاس در حال حاضر می‌تواند برای ۲۴ هزار پیکاپ سایبرتراک در سال باتری تولید کند.

معضل تسلا تنها سلول‌های باتری نیست؛ این شرکت در خم کردن ورق‌های فولاد ضدزنگ برای استفاده در بدنه‌ی سایبرتراک هم با چالش‌های زیادی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند.

اطلاعاتی از تعداد خودرو‌های سایبرتراک تحویل داده‌شده در دسترس نیست؛ اما احتمال می‌رود در سال ۲۰۲۵ شاهد افزایش سرعت تولید انبوه این خودروی پیکاپ جنجالی باشیم.

برچسب ها: سایبرتراک تسلا
bato-adv
bato-adv
bato-adv