هِنری فورد با معرفی فرآیند خط تولید، انقلابی در نحوه ساخت خودروها ایجاد کرد، اما این فرآیند کاملاً بر انسان متکی بود. این روزها مردم و ماشینها، تولیداتی را در سراسر صنعت با یکدیگر ایجاد میکنند، و این کار را برای دههها انجام دادهاند، اما خودروسازان اکنون میتوانند در آستانه تغییر تعادل و سهولت کار اپراتورهای انسانی باشند.
پیشرفت فناوری، جایگزینی نیروی انسانی بیشتری را با ماشینهای زیادی در سالهای آینده ممکن میسازد. بر اساس دادههای فدراسیون بین المللی رباتیک، صنعت خودروسازی جهانی در سال ۲۰۲۲، ۱۳۶ هزار واحد رباتیک صنعتی جدید را نصب کرده که این مقدار زیاد به نظر میرسد.
به گزارش خبرآنلاین، این گزارش نشان میدهد که اپراتورهای انسانی در کارخانههای خودروسازی لزوماً اخراج نمیشوند، بلکه وقتی بازنشسته یا ترک میشوند، دیگر جایگزین نمیشوند!
یکی دیگر از عواملی که ممکن است صنعت را به سمت اتوماسیون بیشتر سوق دهد این است که ما در میانه رونق کارخانهسازی هستیم، چرا که خودروسازان به دنبال ایجاد کارخانههای جدید باتری و خودروهای برقی هستند. نصب رباتها در یک مرکز جدید، سادهتر از افزودن آنها به یک مجموعه است که هزینههای زیادی برای تغییر آن وجود دارد.
با این حال، در حالی که رباتها به تعطیلات، حقوق بازنشستگی و چیزهای دیگری نیاز ندارند، اما بدون معایب هم نیستند. خرید آنها گران است و افرادی برای برنامهریزی و نگهداری آنها باید وجود داشته باشد و ممکن است در ابتدا مشکلات کیفی ایجاد کنند.