اساساً مازراتی با تأیید گزارشهای هفته گذشته در مورد توسعه همراه با تاخیر مدل Quattroporte Folgore، راهبرد خودروهای الکتریکی خود را بیشتر روشن کرده است. اکنون اخبار رسمی حاکی است که نسخه الکتریکی این سدان برای عرضه در سال ۲۰۲۸ برنامه ریزی شده است، اما چند محصول دیگر برقی قبل از آن وارد بازار میشوند.
به گزارش موتور۱، اولین محصولی که به بازار عرضه میشود مدل GranCabrio Folgore است که اواخر امسال رونمایی میشود. تعهد این شرکت نسبت به تولید خودروهای برقی فراتر از سال ۲۰۲۴ است و نسخه بدون آلایندگی MC ۲۰ در سال ۲۰۲۵ عرضه میشود.
یک SUV بزرگ الکتریکی هم در سال ۲۰۲۷ و قبل از اینکه Quattroporte Folgore در سال ۲۰۲۸ وارد بازار شود، عرضه خواهد شد. مازراتی تمام این مدلها را به عنوان خودرویی توصیف میکند که طراحی، توسعه و تولید آن ۱۰۰ درصد ایتالیایی است.
دیوید گراسو، مدیرعامل مازراتی میگوید: «ما با ۲ مدل نمادین در حال انجام تغییرات در برقیسازی خودروها هستیم و در حال حاضر نسخههای ۱۰۰درصد برقی آنها اکنون موجود است. ضمن اینکه یک مدل دیگر هم در راه است.»
به گفته او، ما به مشتریان خود قدرتمندترین مازراتیهای تاریخ را ارائه میکنیم و مرزهای لذت رانندگی را به عصر جدیدی پیش میبریم.
این ۲ محصول الکتریکی که Grasso به آنها اشاره میکند GranTurismo Folgore و Grecale Folgore هستند که هر دو در حال حاضر در اتحادیه اروپا به فروش میرسند.
مازراتی، با حمایت Stellantis، حالا تبدیل به اولین برند لوکس ایتالیایی شده که بر توسعه و تولید خودروهای تمام الکتریکی تمرکز میکند. این شرکت ایتالیایی نیز از سال ۲۰۲۳ در Formula E شرکت کرده است.
ابتکار الکتریکی سازی این خودروساز، بخشی از برنامه استراتژیک بزرگتر Stellantis Dare Forward ۲۰۳۰ است که در اول مارس ۲۰۲۲ رونمایی شد. استراتژی مورد اشاره، این برند لوکس را به عنوان یک بخش کامل در ماتریس سازمانی قرار میدهد و تضمین میکند که تمام مدلهای جدید این برند دارای ویژگی الکتریکی در پیشران خواهند بود.
با این اوصاف، همه چیز برای مازراتی روشن به نظر نمیرسد. بنا بر گزارش ها، شرکت استلانتیس هزار کارگر خط تولید کارخانه Mirafiori این شرکت در تورین ایتالیا را از ۱۲ فوریه تا ۳ مارس به طور موقت اخراج خواهد کرد. این همان کارخانهای است که مازراتی در آن کواتروپورته و مدلهای دیگر را تولید میکند.