bato-adv
bato-adv

«رنو» یواشکی به بازار خودرو ایران برگشت

«رنو» یواشکی به بازار خودرو ایران برگشت

«رنو کولئوس» و «رنو تلیسمان» مدل ۲۰۲۳ در دسترس جانبازان واجد شرایط قرار گرفتند تا این دو محصول پُرطرفدار رنو در بازار ایران بار دیگر در بازار خودروی کشور آفتابی شوند.

تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۱۵ بهمن ۱۴۰۲

دو مدل «رنو» از مسیر سامانه یکپارچه فروش خودرو‌های وارداتی در دسترس جانبازان واجد شرایط قرار گرفت تا شاهد بازگشت این خودروساز فرانسوی بعد از گذشت بیش از پنج سال به بازار خودروی کشور باشیم.

به گزارش اقتصادنیوز، «رنو کولئوس» و «رنو تلیسمان» مدل ۲۰۲۳ در دسترس جانبازان واجد شرایط قرار گرفتند تا این دو محصول پُرطرفدار رنو در بازار ایران بار دیگر در بازار خودروی کشور آفتابی شوند.

البته همان طور که اشاره شد این دو محصول خودروساز فرانسوی تنها در دسترس خریداران جانباز که واجد شرایط هستند قرار دارد و متقاضیان عادی نمی‌توانند نسبت به در اختیار گرفتن «رنو تالیسمان» و «رنو کولئوس» از سامانه یکپارچه فروش خودرو‌های وارداتی اقدام کنند.

پیش بینی می‌شود تعدادی از دو محصول پُرطرفدار رنو بعد از بیش از پنج سال بار دیگر در بازار خودرو در دسترس متقاضیان قرار گیرد.

البته فراموش نکنیم سیاست گذار خودرویی به جانبازان واجد شرایط اعلام کرده خودرو‌های انتخابی آن‌ها در صورتی وارد شده و به آن‌ها تحویل داده می‌شود که کف مورد تیراژ از سوی متقاضیان ثبت نام شود. چنانچه این کف تیراژ تامین نشود، امکان واردات خودروی مورد نظر وجود ندارد و جانبازان بایدمحصول دیگری را انتخاب کنند؛ بنابراین «رنو کولئوس» و «رنو تلیسمان» چنانچه بتوانند از این چالش به سلامت عبور کنند می‌توانند بار دیگر در دسترس متقاضیان ایرانی قرار گیرند.

به نظر می‌رسد عرضه دو خودروی یاد شده برند رنو از مسیر سامانه یکپارچه فروش خودرو‌های وارداتی به جانبازان واجد شرایط را بتوان به بازگشت یواشکی این خودروساز محبوب فرانسوی به بازار خودروی کشور تعبیر کرد.

پیش‌تر سیاست گذار خودرویی اعلام کرده محصولات دو خودروساز بزرگ فرانسوی یعنی «پژو-سیتروئن» و «رنو» به دلیل اینکه با تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه صنعت خودروی کشور همراهی کردند امکان ورود به بازار خودروی کشور را ندارند.

البته ممنوعیت ورود محصولات «پژو-سیتروئن» به بازار خودروی کشور بعد از برداشتن قفل از در واردات خودرو در زمانی اتفاق افتاد که «پژو-سیتروئن» با فیات-کرایسلر شده و برند استلانتیس را ایجاد کردند تا چهارمین همکاری بزرگ میان خودروسازان بین المللی شکل بگیرند. در این شرایط بعید است اگر سیاست گذار خودرویی هم به این خودروساز فرانسوی اجازه ورود به بازار خودروی کشور دهد، بازار خودروی ایران در چهارچوب سیاست‌های برند استلانتیس جایی داشته باشد.

داستان رنو متفاوت است و این خودروساز فرانسوی اگر بتوانند بدش نمی‌آید تا بار دیگر وارد بازار خودروی ایران شود. رنو پیش از بازگشت تحریم‌ها حدود ۱۰ درصد از فروش جهانی خود را از مسیر حضور در بازار خودروی ایران محقق می‌کرد.

با توجه به نقش بازار ایران در فروش جهانی رنو در گذشته مدیران رنو امیدوارند این حضور دوباره کمک کند تا در‌های بازار خودرو کشور به روی این خودروساز فرانسوی باز شود.

bato-adv
bato-adv
bato-adv