bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۷۰۷۱۶۶
دبیر ستاد انتخابات سازمان صداوسیما:

برگزاری ۱۴۰۰ مناظره تلویزیونی در ۲۰۰ کانال تلویزیونی

برگزاری ۱۴۰۰ مناظره تلویزیونی در ۲۰۰ کانال تلویزیونی

در حال حاضر سامانه باز است و افرادی که تاکنون برای استفاده از امکان تبلیغات تلویزیونی ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند مراجعه کرده و الگو‌های ارائه شده از سوی صدا و سیما را برای تبلیغات تلویزیونی دریافت کنند. بسیاری از مجریان مشهور، خبرنگاران شاخص صدا و سیما این الگو‌ها را تولید کرده‌اند و افراد می‌توانند متناسب با ذائقه خودشان یکی از این مجریان را انتخاب کرده و براساس الگوی ارائه شده در سایت ستاد انتخابات، محتوای تبلیغاتی خود را ارائه کنند.

تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۲

دبیر ستاد انتخابات سازمان صداوسیما سازوکار مناظره‌های انتخاباتی را تشریح کرد و از برگزاری ۱۴۰۰ مناظره انتخاباتی در ۲۰۰ کانال تلویزیونی در دوره تبلیغات انتخاباتی خبر داد.

به گزارش ایرنا، «محمدصالح مفتاح» در گفتگو با خبرنگار حوزه دولت ایرنا درباره ساز و کار پخش مناظره‌های انتخاباتی در ۲۰۰ شبکه تلویزیونی در حوزه‌هایی با بیش از دو نماینده و نقش آن‌ها در این مناظرات گفت: ما برای هر ۲۰۰ کانال و برای هر شب در دوره تبلیغات یک مناظره به مدت ۲ ساعت در نظر گرفته‌ایم.

دبیر ستاد انتخابات سازمان صداوسیما اضافه کرد: تعداد افراد حاضر در مناظره بر مبنای ثبت‌نام کسانی است که قبلا اعلام کرده‌اند که می‌خواهند از امکان تبلیغات تلویزیونی استفاده کنند؛ بنابراین از این افراد، تأییدیه جداگانه‌ای اخذ شده است. اگر تعداد افرادی که می‌خواستند در مناظرات شرکت کنند تا ۲۰ نفر باشد همه در جلسات با هم حضور خواهند داشت تا مردم هم تبادل افکار این افراد را ببینند و هم قابلیت مقایسه داشته باشند.

وی ادامه داد: ممکن است در این حالت به هر شخص، ۶ دقیقه زمان برسد که در یک موضوع مشخصی که ما تایید کرده‌ایم با یکدیگر صحبت کرده و نظراتشان را بیان می‌کنند. سؤالات مناظره حوزه‌های مختلفی را در برمی‌گیرد. اگر بیش از ۲۰ نفر تقاضای مناظره کرده باشند، به دو گروه تقسیم می‌شوند؛ مناظرات ضبط شده و بین این افراد برگزار می‌شود.

مفتاح تصریح کرد: در حوزه‌هایی که مجموع دو شهرستان را در بر می‌گیرد مناظرات در مرکز استان ضبط می‌شود، موضوعات از قبل در اختیار نامزد‌ها قرار می‌گیرد و ممکن است همه این مناظره در یک یا چند جلسه جمع، ثبت و ضبط شده و به مرور پخش شود.

دبیر ستاد انتخابات سازمان صداوسیما خاطرنشان کرد: این موضوع به انتخاب بهتر مردم کمک می‌کند و مردم می‌توانند ببینند که افراد مختلف حول موضوعاتی که دغدغه‌های آنهاست چه دیدگاهی دارند و نقد و بررسی این افراد را هم نسبت به ایده‌های یکدیگر در این برنامه‌ها ببینند.

وی با اشاره به اتمام زمان ثبت‌نام برای تبلیغات نامزد‌ها در صدا و سیما گفت: هنوز سامانه باز است و افرادی که تایید صلاحیت می‌شوند و ما برای حضور آن‌ها در تبلیغات یا مناظره پیامک می‌زنیم، می‌توانند به سامانه مراجعه کرده و ثبت‌نام کنند. به دلیل اینکه افراد به مرور تایید صلاحیت می‌شوند، می‌توانند به مرورثبت نام کنند، تا اعلام تایید صلاحیت آخرین افراد امکان ثبت‌نام وجود دارد. ما منتظر روز ۱۹ بهمن هستیم تا اسامی به طور کامل اعلام شود و تبلیغات افراد تازه تایید صلاحیت‌شده را دریافت کنیم.

مفتاح یادآور شد: در حال حاضر سامانه باز است و افرادی که تاکنون برای استفاده از امکان تبلیغات تلویزیونی ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند مراجعه کرده و الگو‌های ارائه شده از سوی صدا و سیما را برای تبلیغات تلویزیونی دریافت کنند. بسیاری از مجریان مشهور، خبرنگاران شاخص صدا و سیما این الگو‌ها را تولید کرده‌اند و افراد می‌توانند متناسب با ذائقه خودشان یکی از این مجریان را انتخاب کرده و براساس الگوی ارائه شده در سایت ستاد انتخابات، محتوای تبلیغاتی خود را ارائه کنند.

دبیر ستاد انتخابات سازمان صداوسیما خاطرنشان کرد: درباره آمار افراد ثبت‌نام کننده برای مناظرات در حوزه‌های انتخابیه گفت: در حال حاضر آمار دقیقی ندارم، اما تقریبا دوسوم افرادی که برای تبلیغات ثبت‌نام کرده بودند تمایل به حضور در مناظرات را هم داشته‌اند.

مفتاح درپایان تصریح کرد: مجموعا حدودا هزار و ۴۰۰ مناظره برگزار خواهیم کرد. یعنی هر کدام از این ۲۰۰ کانال دو ساعت مناظره دارند. رقم، رقم بسیار بزرگی است همکاران ما در استان‌ها برای این موضوع تلاش بسیاری انجام می‌دهند که بتوانیم رقابت واقعی را در صحنه انتخابات شاهد باشیم و مردم بتوانند مشارکت آگاهانه‌تری را در انتخابات داشته باشند.

bato-adv
bato-adv
bato-adv