bato-adv
کد خبر: ۷۴۰۶۳۲

جزئیات برنامه تلویزیون برای مناظره‌ها؛ اختصاص کانال تبلیغاتی به هر نامزد؟

جزئیات برنامه تلویزیون برای مناظره‌ها؛ اختصاص کانال تبلیغاتی به هر نامزد؟
ویژه‌برنامه‌های تلویزیون در ایام انتخابات، ترکیبی از برنامه‌های زنده و ضبطی است که مناظره نامزدها را هم شامل می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۳

ویژه‌برنامه‌های تلویزیون در ایام انتخابات، ترکیبی از برنامه‌های زنده و ضبطی است که مناظره نامزدها را هم شامل می‌شود.

به گزارش ایسنا، ستاد انتخابات صداوسیما در کنار اعلام خبر بالا همچنین از اختصاص یک کانال ویژه برای پخش برنامه‌های زنده و ضبطی به هر یک از نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری خبر داده است که در فضای مجازی فعالیت می‌کند.

ضمن اینکه همانند دوره‌های گذشته تولید و پخش دو مستند ۳۰ دقیقه‌ای تلویزیونی برای هر نامزد، در کنار برنامه رو به دوربین با هدف اعلام برنامه‌های استانی در دستور کار است.

قرعه‌کشی برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌ها در صداوسیما هم بلافاصه پس از اعلام فهرست نهایی برگزار خواهد شد.

متن اطلاعیه شماره یک ستاد انتخابات صداوسیما که موارد بالا را شامل می‌شود، بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به استحضار مردم شریف ایران می‌رساند در پی سانحه غم‌انگیز شهادت رئیس‌جمهور و همراهان در سانحه بالگرد، بلافاصله ستاد انتخابات چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در سازمان صداوسیما هفته گذشته تشکیل شد. این ستاد بلافاصله طی جلسات فشرده و برای ایفای وظایف سنگین رسانه ملی در تامین بستر‌های لازم برای تبلیغات نامزد‌های محترم، موارد زیر را مصوب کرد:

۱. قرعه کشی برای تعیین زمان بندی تولید و پخش برنامه‌های تبلیغات رادیو و تلویزیونی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری بلافاصله پس از اعلام فهرست نهایی نامزد‌های محترم با حضور نمایندگان آن‌ها در سازمان صداوسیما برگزار خواهد شد.

۲. برنامه‌های تبلیغاتی رادیو و تلویزیونی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری مانند دوره‌های پیشین ترکیبی از برنامه‌های زنده و ضبطی از جمله مناظره خواهد بود.

۳. ستاد انتخابات سازمان همچنین یک کانال اختصاصی را در سامانه تلوبیون برای پخش برنامه‌های زنده و ضبطی به هر یک از نامزد‌ها اختصاص خواهد داد.

۴. هر یک از نامزد‌های محترم می‌توانند در صورت تمایل دو مستند تلویزیونی ۳۰ دقیقه‌ای و دو مستند رادیویی ۳۰ دقیقه‌ای برای پخش در شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی تهیه کنند.

۵. ستاد‌های تبلیغاتی هر یک از نامزد‌ها همچنین می‌توانند دیدگاه‌های ایشان خطاب به مردم هر یک از استان‌ها را برای پخش در شبکه‌های صداوسیمای استان‌ها در قالب یک برنامه به صورت رو به دوربین به تعداد استان‌ها تهیه کنند.

۶. با توجه به اینکه براساس قانون، نظارت بر برنامه‌های تبلیغاتی رادیویی و تلویزیونی نامزد‌ها اعم از ضبطی و زنده به کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سپرده شده، کلیه برنامه‌های ضبط شده نامزد‌ها باید در موعد مقرر که متعاقبا اعلام می‌شود، تحویل این کمیسیون شود.

بر اساس ماده ۶۲ قانون انتخابات ریاست جمهوری، ترتیب و تنظیم تبلیغات رادیو و تلویزیونی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری باید به تصویب کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری برسد، لذا موارد پیشنهادی ستاد انتخابات رسانه ملی در نخستین جلسه این کمیسیون در تاریخ نهم خرداد مطرح شد و به تصویب کمیسیون یاد شده رسید.

ستاد رسانه ملی همچنین مصوب کرد گروه‌های برنامه‌ساز با هدف پربارتر شدن هر چه بیشتر برنامه‌های تلویزیونی مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری، از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در طراحی سوالات در برنامه‌های مناظره، میزگرد و گفتگو استفاده و برنامه‌ریزی کند.

جزییات برنامه‌های ذکر شده تبلیغاتی رادیو و تلویزیونی شامل مناظره‌ها و میزگرد‌ها و نیز سایر برنامه‌های زنده و ضبطی متعاقبا به اطلاع عموم خواهد رسید.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین