bato-adv
bato-adv

افزایش تقاضا برای پوشاک ارزان قیمت

افزایش تقاضا برای پوشاک ارزان قیمت

تقاضا برای پوشاک ارزان قیمت با آهنگ بسیار سریعی رشد کند و این در حالیست که در بازار پوشاک گروه‌های کم‌درآمد و میان‌درآمد، عرضه متناسب با تقاضا حرکت نکرده یا نتوانسته حرکت کند.

تاریخ انتشار: ۱۷:۰۶ - ۲۸ بهمن ۱۴۰۲

اندازه بازار پوشاک در سال ۱۴۰۲ رقمی حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان بوده است. از این میزان ۵۳ درصد بازار به گروه‌های پردرآمد اختصاص داشته و سهم میان‌درآمد و کم‌درآمد‌ها از بازار پوشاک به ترتیب ۳۰ و ۱۷ درصد بوده است.

به گزارش عصرایران، فردین یزدانی پژوهشگر اقتصادی با بیان این مطلب به اکو ایران گفت: رشد عمیق فقر جریانی به وجود آورده که باعث شده تقاضا برای پوشاک ارزان قیمت با آهنگ بسیار سریعی رشد کند و این در حالیست که در بازار پوشاک گروه‌های کم‌درآمد و میان‌درآمد، عرضه متناسب با تقاضا حرکت نکرده یا نتوانسته حرکت کند.

وی افزود: نتیجه این موضوع این بوده که تورم بیشتری در بخش پوشاک گروه‌های میان‌درآمدی و کم‌درآمدی رقم خورده. در مقابل در بازار پوشاک شاهد تورم کمتر، اما سطح قیمت بسیار بالاتری را در گروه‌های پردرآمد شاهد هستیم.

bato-adv
bato-adv
bato-adv