«تعدادی تاکسی برقی نیز از سوی دولت و وزارت صمت برای شهر تهران در نظر گرفته شده است، به عبارتی دیگر در مجموع تعداد تاکسیهای برقی که شهرداری و دولت برای شهر تهران در نظر گرفتند، حدودا با تعداد تاکسیهای فعال شهر تهران در شرایط فعلی برابری میکند.»
سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران گفت: تعدادی تاکسی برقی برای شهر تهران در نظر گرفته شده و اولویت به کارگیری خودروهای برقی با مسیرهایی است که ترافیک و آلودگی هوای بیشتری دارند.
به گزارش ایسنا، شادی مالکی در مورد برنامههای آتی این سازمان در سال جدید با بیان اینکه کنترل و نظارت هوشمند تاکسیها و همچنین مسئله تاکسیهای آنلاین در اولویت اقدامات قرار دارد، گفت: در مورد مسئله نظارت هوشمند باید بگویم که طبق قراردادی که با شرکت کنترل ترافیک منعقد شده، از دوربینهای مکانیزه شهری برای نظارت و کنترل عملکرد تاکسیها استفاده خواهد شد.
وی با بیان اینکه در مورد تاکسیرانی آنلاین نیز میبایست از طریق ایجاد یک پلتفرم که روی گوشیهای همراه نصب میشود، این مهم را محقق کنیم، گفت: «برقیسازی تاکسیها» یکی دیگر از برنامههای تحولی شهرداری تهران است؛ بگونهای که با توجه به قرارداد منعقد شده با شرکتهای چینی قرار است تا در سالجاری ۲۵ هزار تاکسی سدان، ۱۰ هزار تاکسی ون و ۲۵۰۰ تاکسی ویژه برقی برای شهر تهران درنظر گرفته است.
مالکی با اشاره به اینکه در اسفند سال گذشته تعدادی از خودروهای برقی به عنوان نمونههایی رونمایی شدند و مراحل مربوط به اخذ پلاک آنها در حال انجام است، گفت: مسئله قابل توجه این است که تعدادی تاکسی برقی نیز از سوی دولت و وزارت صمت برای شهر تهران در نظر گرفته شده است، به عبارتی دیگر در مجموع تعداد تاکسیهای برقی که شهرداری و دولت برای شهر تهران در نظر گرفتند، حدودا با تعداد تاکسیهای فعال شهر تهران در شرایط فعلی برابری میکند.
وی در پاسخ به این سوال که تاکسیهای برقی در چه مسیرهایی استفاده میشوند؟ گفت: اولویت به کارگیری خودروهای برقی با مسیرهایی است که ترافیک و آلودگی هوای بیشتری دارند پس ایستگاهها، پایانهها و مسیرهای پرتردد همچون فرودگاهها، بازارهای بزرگ و اصلی شهر در اولویت هستند که البته هنوز جزئیات آن مشخص نیست؛ اما آنچه که مشخص است آن که در بحث کاهش آلودگی هوای شهر با ورود تاکسیهای برقی میتوان امیدوار بود.