آقاخانی آنقدر با ظرافت همه انتقادات تند و اشارات سیاسی را در قالب طنز و شوخی مطرح کرد که مدیران صداوسیما نتوانستند در مقابل آن مقاومت کنند. چنین انتقاداتی در قالب یک سریال پربیننده که بالاترین درصد تماشاگر را داشت، روی آنتن تلویزیون رفت.
نویسنده و کارگردان «نون خ ۵» در این فصل توانستند طوری مشکلات و سختیهای جامعه را در قالب داستان خود مطرح کنند که هیچ ممیز و ناظر پخشی نمیتوانست دست به ممیزی و اصلاح این سریال بزند.
به گزارش سازندگی، کنایه به مدیران و مسئولان و حتی انتقادات تند در قالب خردهداستانها و حتی اشارات سیاسی آنقدر در این سریال به چشم میآمد که میتوان صدها تحلیل و تفسیر فرامتنی سیاسی از آن داشت، اما آقاخانی آنقدر با ظرافت همه این انتقادات را در قالب طنز و شوخی مطرح کرد که مدیران صداوسیما نتوانستند در مقابل آن مقاومت کنند و چنین انتقاداتی در قالب یک سریال پربیننده که بالاترین درصد تماشاگر را داشت روی آنتن تلویزیون رفت. از آن سو «نون خ ۵» اولین سریالی است که تا این اندازه روی حرکات موزون قومیتهای مختلف تکیه کرده و آنها را در یک مجموعه تلویزیونی به تصویر کشیده است.
اشاره به کند بودن سرعت اینترنت همزمان با امتحان میان استانی، مهمان شدن در بیغولهها و اشاره به بیکاری و ورشکستگی مردم بلوچ، کنایه به لغاتی مانند زیرساخت، پیشرفت، پروژه و… نشان دادن مشکل کمبود سوخت در سیستانوبلوچستان، نبود امکانات پزشکی در این استان، به تصویر کشیدن وضعیت کولبرها، ضروری بودن داروهای کودکان سرطانی، بالا رفتن ناگهانی قیمت طلا و… ازجمله مسائلی بود که آقاخانی و وفایی با تیزهوشی و ریزبینی به بهترین شکل در «نون خ ۵» به نمایش آوردند بدون اینکه ممیزان بتوانند این بخشها را دچار جرح و تعدیل کنند.