bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۷۳۳۴۶۳

جزییاتی از بیماری عصبی پیش‌رونده «ارس»

جزییاتی از بیماری عصبی پیش‌رونده «ارس»
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست خراسان رضوی گفت: «پلنگ باغ وحش مشهد به‌دلیل شکستگی دست چپ همچنان تحت درمان است.»
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۸ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

جواد نباتی در رابطه با آخرین وضعیت ارس عنوان کرد: ارس، پلنگ باغ وحش مشهد که در حال حاضر حدود ۱۲ سال سن دارد، با توجه به سابقه بیماری عصبی پیشرونده و غیر قابل برگشت و افزایش سن گونه وضعیتی خاص داشته که باعث شده از لحاظ حرکتی، حرکت محدودی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: این گونه به جهت شکستگی دست چپ از ناحیه بازو مدتی است که تحت درمان است و به همین علت در دید عموم نیست.

نباتی در رابطه با علت این شکستگی اظهار کرد: ارس از سال ۹۷ به دلیل بیماری عصبی گاهی دچار تشنج می‌شود که با دارو تحت درمان است، ولی باز هم گاهی اوقات تشنج می‌کند و پس از بررسی‌های انجام شده علت شکستگی بازوی چپ، همین تشنج و به خصوص زمان اوج‌گیری تشنج تشخیص داده شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه حیوان به دلیل بیماری عصبی کلا تحرک زیادی ندارد، لنگش و آسیب به بازو حیوان دیر تشخیص داده شده و اخرین بار لنگش، در حدود دو هفته به اخر سال ۱۴۰۲ یعنی نیمه اسفندماه دیده شده است.

نباتی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خاص بیماری ارس و احتمال ریسک بالا برای بیهوشی ارس، در نهایت با تصمیم تیم درمانی در تاریخ ۱۹ فروردین سال جاری از دست ارس عکس رادیوگرافی تهیه شد.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ارس در باغ وحش مشهد در فضای مربوط به خودش نگهداری شده، که البته به صورت محصور و دور از انظار عمومی است.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین