bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۷۳۷۳۳۲

دادستان دیوان کیفری بین‌المللی خواستار بازداشت نتانیاهو و گالانت شد

دادستان دیوان کیفری بین‌المللی خواستار بازداشت نتانیاهو و گالانت شد
«کریم خان» دادستان ارشد دیوان کیفری بین‌المللی گفت این دادگاه به دنبال صدور حکم بازداشت برای چهره‌های مرتبط با درگیری‌های اخیر غزه است، از جمله «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم و «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی. این حکم به دلیل متهم‌شدن این مقامات به جنایت علیه بشریت صادر خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

دادستان ارشد دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) خواستار صدور قرار بازداشت برای سران رژیم صهیونیستی از جمله نخست‌وزیر و وزیر جنگ این رژیم شد.

به گزارش ایسنا، «کریم خان» دادستان ارشد دیوان کیفری بین‌المللی گفت این دادگاه به دنبال صدور حکم بازداشت برای چهره‌های مرتبط با درگیری‌های اخیر غزه است، از جمله «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم و «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی. این حکم به دلیل متهم‌شدن این مقامات به جنایت علیه بشریت صادر خواهد شد.

با درخواست دادستان، اکنون هیاتی از قضات دیوان کیفری بین‌المللی باید درباره درخواست کریم خان تصمیم‌گیری کنند. صدور قرار بازداشت برای نتانیاهو نشان‌دهنده نخستین مرتبه‌ای است که دیوان کیفری بین‌المللی رهبر ارشد یکی از متحدان نزدیک آمریکا را هدف می‌گیرد.

کریم خان به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت، نتانیاهو و گالانت به کشتار در غزه، استفاده از گرسنگی و قحطی به‌عنوان یک ابزار جنگی، جلوگیری از ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه و هدف‌گیری عامدانه غیرنظامیان در جنگ متهم شده‌اند.

این دیوان همچنین قصد دارد برای برخی از رهبران حماس نیز قرار بازداشت صادر کند، از جمله برای «یحیی السنوار» رئیس حماس در غزه، «محمد ضیف» فرمانده گردان‌های عزالدین قسام و «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس.

در ماه میلادی گذشته، زمانی که زمزمه‌هایی مبنی بر قصد دیوان کیفری بین‌المللی برای صدور این قرار بازداشت شنیده می‌شد، نتانیاهو در واکنش گفت این یک «توهین در مقیاس تاریخی» است و مدعی شد رژیم صهیونیستی یک «دستگاه قضایی مستقل» دارد که تمام موارد تخطی از قانون را با دقت بررسی می‌کند.

کریم خان در پاسخ به پرسش خبرنگار سی. ان. ان درباره این اظهارات نتانیاهو گفت: «هیچ‌کس فراتر از قانون نیست.»

این دادستان ارشد گفت اگر رژیم صهیونیستی با درخواست صدور قرار بازداشت مخالفتی دارد، می‌تواند شکایت خود را به قضات دادگاه ارائه کند.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین