bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۷۴۳۵۵۵

ماجرای اتصال خزر به خلیج‌فارس به کجا رسید؟

ماجرای اتصال خزر به خلیج‌فارس به کجا رسید؟

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست توضیحاتی درباره ساخت آبراه از دریای خزر به خلیج فارس ارائه داد.

تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳

مجتبی ذوالجودی، معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، درباره طرح اتصال دریای خزر به خلیج فارس و دریای عمان که از آن به عنوان ایرانرود و یا طرح آبراه شمال و جنوب یاد می‌شود و اینکه طرح چه مزایا و معایبی دارد؟ گفت: ساخت آب راه برای خزر و خلیج فارس و عمان در حد یک پیشنهاد است و یک پروژه بسیار سختی است که هم مزایا و هم معایب دارد.

به گزارش مهر، وی با اشاره به اینکه ما قبل از انجام هر طرحی آن را ارزیابی می‌کنیم، افزود: در عملی کردن این پروژه دو نکته وجود دارد یکی بحث امکان‌سنجی است، چون اختلاف شیب وجود دارد و بحث دوم، موضوعاتمحیط زیستی و شوری و شیرینی آب است، ولی به طور کلی در هر کاری اگر اراده ملی وجود داشته باشد قابل انجام است.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان محیط زیست خاطر نشان کرد: به طور کلی در این پروژه باید آب راهه‌ای باشد که بتواند نقل و انتقال از سمت دریای خزر و کشور‌های اطراف آن را انجام دهد و خیلی باید درباره این موضوع فکر شود البته شاید راه‌های جایگزین با هزینه‌های کمتری وجود داشته باشد که در مقطع فعلی آن‌ها را دنبال کنیم.

عقاب
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
دریای خزر همین جوریشم صدمه داره میبینه این کارم اگ کنید بدتر میشه بهتر نمیشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
طرح خوبی. مزایاش بیشتر از معایبش است. اما کدام اراده
انتشار یافته: ۲
bato-adv
bato-adv
bato-adv