bato-adv
bato-adv

این ابربدهکار بانکی ۳۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومان بدهی دارد

این ابربدهکار بانکی ۳۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومان بدهی دارد
رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: یکی از اقدامات و برنامه‌های اولویت‌دار ما در مجموعه دادگستری استان تهران به ویژه مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی این است که اموال دولت و تسهیلاتی که شبکه بانکی در اختیار برخی افراد قرار داده و سالیان طولانی از بازپرداخت آن خودداری کردند و پرونده‌های قضایی برای برخی از آن‌ها مطرح رسیدگی است را به دولت بازگردانیم.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۳

علی القاصی اظهار داشت: یک بدهکار بانکی دیگر که ۳۰ هزار میلیارد تومان به شبکه بانکی کشور بدهی دارد توافق کردیم که ۱۲ هزار میلیارد از بدهی خود را با معرفی اموال به شبکه بانکی کشور برگرداند.

به گزارش ایلنا، وی درباره اقدامات شاخص دادگستری کل استان تهران در دوره تحول و تعالی اظهار کرد: از جمله این اقدامات کاهش موجودی شعب، مدیریت پرونده‌های کثیر الشاکی و کثیرالخواهان، افزایش امتیازات عملکردی و ابلاغ الکترونیک، تکریم مراجعان و ساماندهی ملاقات‌ها، مدیریت پرونده‌های وارده و کنترل ورودی‌ها به واحد‌های قضایی در سراسر استان، افزایش بهره‌بری کارکنان و شعب، توسعه فیزیکی فضای اداری و اماکن قضایی، تدوین برنامه هاو دستورالعمل‌های داخلی برای کاهش اطاله دادرسی، گسترش نظارت و بازرسی‌های میدانی و سیستمی از کل واحد‌های قضایی، تمرکز بر کاهش پرونده‌های معوق و مسن، توسعه فناوری‌های نوین در دادرسی، افزایش صلح و سازش، توجه به زندان و امور زندانیان، کاهش جمعیت کیفری و بازدید‌ها و ملاقات‌های چهره به چهره با زندانیان، ورود میدانی به مسائل ورود زندانیان و خانواده‌های آنها، حمایت از رشد تولید و کارآفرینان، ایجاد هماهنگی با تمام دستگاه‌ها و نهاد‌های مرتبط و متولی، توجه به حوزه ورشکستگی شرکت‌های ورشکسته، اقدامات در جهت صیانت از حقوق بانک‌ها است.

القاصی بیان کرد: از اولویت‌های دادگستری استان تهران مبارزه با فساد در درون و بیرون دستگاه است دادگستری استان با اهتمام ویژه و بر اساس منویات مقام معظم رهبری و دستورات رئیس قوه قضاییه تلاش‌های خوبی در جهت سالم‌سازی مجموعه و برخورد با عناصر فساد در درون مجموعه انجام داده است همچنین برخورد با مفسدین مخصوصاً مفسدین حوزه‌های اقتصادی و اداری خارج از قوه قضاییه صورت گرفت شد و پرونده‌های کلانی که در این خصوص تشکیل شد و آرای و احکام بسیار خوبی از دادگاه‌های ویژه و مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در جهت برخورد با مفسدین صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: یکی دیگر از اقدامات بسیار خوبی که در مجموعه دادگستری استان در اولویت قرار داشت و پیگیری و نتایج بسیار خوبی نیز حاصل شد مسئله استیفای حقوق دولت و بازگرداندن اموال بانک‌ها و تسهیلات کلان بانکی توسط افراد دانه درشت و ذی نفوذ با پیگیری‌های مجموعه مدیریت دادگستری استان بود از این طریق مبالغ بسیار کلانی در پرونده‌های مختلف که توسط افراد دانه درشت و کسانی که تسهیلات کلان بانکی را سال‌های سال بازنگردانده بودند با ورود دادگستری استان مخصوصاً معاونان در مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی بدهی‌های خود را به بانک‌ها تصفیه کردند. این موضوع برای اولین بار اتفاق افتاد و با مذاکرات دادگستری استان تهران با بدهکاران کلان بانکی بدهی‌های خود را به بانک‌ها تصفیه می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به چند مورد از تسویه بدهکاران کلان بانکی که پرونده آن‌ها در دادگاه در حال رسیدگی است، گفت: اگر ورود همکاران دادگستری نبود و جلسات مستمر و مکرر با بدهکاران کلان بانکی برگزار نمی‌شد و اگر همکاران دادگستری استان تهران در مجموعه دادگاه‌های جرایم اقتصادی حضور نداشتند شاید پرداخت بدهی به بیت المال و مجموعه شبکه بانکی اتفاق نمی‌افتاد. این از اقدامات مهم و شاخص دادگستری استان تهران است که در سال ۱۴۰۲ برای اولین بار اتفاق افتاد با وجود اینکه پرونده در شعبه در حال رسیدگی است در کنار رسیدگی کار مذاکره و جلسات همفکری و هماهنگی با بدهکاران برگزار می‌شود و تلاش می‌کنیم که اموال دولت و بیت المال بازگردانده شود. اشخاصی که همکاری می‌کنند و تسهیلات شبکه بانکی را باز می‌گرداند قطعاً نگاه مساعدت نسبت به این افراد داریم و نشان دهنده این است که این افراد در بازپرداخت بدهی کلان خود به شبکه بانکی حسن نیت دارند.

القاصی در رابطه با وصول بدهی بدهکاران دانه درشت به شبکه بانکی کشور نیز گفت: برخی از بدهکاران بانکی که با دادگستری استان همکاری کرده و در طی فرآیند زمانی که برای آنان تعریف شده بدهی خود را به شبکه بانکی برگرداندند، قطعاً نگاه مساعدت به این افراد داریم چرا که این افراد در بازگرداندن بدهی خود به شبکه بانکی حسن نیت خود را نشان دادند و این موارد در رسیدگی و صدور حکم برای آن‌ها مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه آنچه که برای ما اهمیت دارد بازگشت و استیفای حقوق دولت است، عنوان کرد: یکی از اقدامات و برنامه‌های اولویت‌دار ما در مجموعه دادگستری استان تهران به ویژه مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی این است که اموال دولت و تسهیلاتی که شبکه بانکی در اختیار برخی افراد قرار داده و سالیان طولانی از بازپرداخت آن خودداری کردند و پرونده‌های قضایی برای برخی از آن‌ها مطرح رسیدگی است را به دولت بازگردانیم.

رئیس کل دادگستری استان تهران یادآور شد: تعدادی از این افراد که تسهیلات کلان دریافت کردند و افرادی شاخص و شناخته شده و مالکان واحد‌های تولیدی هستند، پرونده آن‌ها به طور ویژه تحت نظارت مدیریت دادگستری استان قرار دارد و با مذاکراتی که با خود این بدهکاران انجام شد علی رغم اینکه پرونده آن‌ها آماده رسیدگی و بعضا صدور حکم است تلاش کردیم بدهی آنان را به شبکه بانکی برگردانیم. در این راستا با انجام مذاکرات و تلاش‌هایی که صورت گرفت در حال حاضر مبالغ بسیار بالا و کلانی طی چند ماه گذشته از این بدهکاران وصول و به شبکه بانکی کشور بازگشت.

وی افزود: در همین راستا یکی از بدهکاران کلان بانکی که بیش از ۶ هزار میلیارد تومان به ۲ بانک پاسارگاد و اقتصاد نوین بدهی داشت علی رغم اینکه پرونده این شخص در دادگاه مقید به وقت رسیدگی است، اما در خلال این رسیدگی‌ها تلاش و مساعی لازم در جهت استرداد بدهی وی به شبکه بانکی انجام شد و در همین چند ماه گذشته این فرد ۴ هزار میلیارد تومان از بدهی ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی خود به بانک پاسارگاد را تسویه و مقرر شد که مبلغ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مابقی را نیز طی ماه‌های آینده تسویه کند.

القاصی یادآور شد: این ابربدهکار بانکی همچنین مبلغ ۹۳۰ میلیارد تومان به بانک اقتصاد نوین نیز بدهکار بود که تاکنون ۵۰ میلیارد تومان از این مبلغ را تسویه کرده و مابقی مبلغ نیز در حال تسویه است و به زودی شاهد این خواهیم بود که این بدهکار بانکی تمام بدهی‌های خود را به بانک‌های مذکور تسویه کند. این در حالیست که این بدهی‌ها برای سال‌های طولانی باقیمانده بود و پرونده آن نیز در حال رسیدگی است.

وی ادامه داد: همچنین با یک بدهکار بانکی دیگر که ۳۰ هزار میلیارد تومان به شبکه بانکی کشور بدهی دارد توافق کردیم که ۱۲ هزار میلیارد از بدهی خود را با معرفی اموال به شبکه بانکی کشور برگرداند.

رئیس کل دادگستری استان تهران افرود: ما در مجموعه دادگستری تهران و به ویژه مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی تلاش داریم که در پرونده‌های مهم کلان اقتصادی و بدهکاران کلان بانکی، اموال دولت و بیت المال بازگرداننده شود؛ و اصل کار استرداد و استیفای حقوق دولت و شبکه بانکی است و در مرحله بعدی رسیدگی به پرونده و صدور حکم براساس موازین قانونی است.

حسین
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
سلام بگید آقای قاضی سری هم به شرکت های دولتی بزنید،بخصوص شرکت فرودگاه های کشور شاید خبرهایی باشه
عامی
United States of America
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
بانکهای.ما.برای.چستومان.وام.از.افراد.عادی.چند.برابر.َضمانت.میگیرند.حالا.این.اقا.ورییس.بانکی.که.وام.داده.بابت.۳۰.هزاردی.که.میگزن.ضمانت.ایشون.رو.نشان.مردم.بدهید.تا.بدانند.ما.در.جمهوری.اسلامی.عدل.علی.ومملکت.امام.زمانی.هستیم
حسین زاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
وقتی تورم حداقل 40درصد باشه و بهره بانکی حداکثر 20 درصد این یعنی سالی 20 درصد سود مفت و بی زحمت و بی مالیات که از جیب سپرده گذاران میره تو جیب وام گیرندهها طبیعی هم هست که هم در گرفتنش رانت و دعوا باشه و هم هر کی گرفت پسش نده... راه حلش هم مشخصه مثل همه جای دنیا بهره بانکی باید حداقل به میزان تورم باشه آنوقت نه کسی الکی وام میگیره نه پس نمیده همه بدهکار قبلیها هم بدو میارند میدند ( البته اگه وثیقه خوب ازشون گرفته باشند) حالا چرا بهره بانکی پایینه برای اینکه یک عده آقایون سود مفت در بیاورند و کارمندهای محترم بانک هم نصف تسهیلات را برای خودشون به اسم قرض الحسنه بردارند باهاش هر سال یه خونه بخرند...
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
اولاکرم ازخوددرخته بعدش هم تواین مملکت هرکی راهش روبلدباشه بخوره تاجاداره هرکس هم بلدنبودبایدشرمنده زن وبچش چون باپول حقوق وحلال نان شبت هم درنمیاداصلاضمانتی درکارنیست اینامافیاهستن همه چی دست خودشونه خوبه والاهزارن خونه ویران شدوهزاران بچه یتیم شدن حالاهم شده مافیایی این اقتصادفلج کشورآخرش کشورروبه هم میریزه این اخباررونزاریدخدایی کفرمون درمیاد
میم
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
چه طور به ما میرسه بخش نامه و دستور العمل دادن وام متوقف میشه چه جوریاست جریان؟؟؟ چه طوری این همه وام داده میشه به اینها؟؟؟
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۴۰
ناشناس
Canada
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
اسمشو نگین گناه داره بنده خدا ابروش میره وا !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
من 1 تومن بدهی داشتم و برای تسویه هم بایدمی رفتم شهرستان. تا نرفتم و تسویه نشد وام 30 میلیونی رو ندادن. مقصر اون رییس بانکها هستن که 20% این وام میره تو جیبشون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
fatf باعث میشه جلوی پول حروم شویی رو بگیره چون مسیر پول ها رو دنبال میکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
پس ججوری میشه ما 2 تاقسط 1500 عقب میفته تلفن ما رو سوراخ میکنید و هزار بار تهدید میکنید اخرشم با جریمش میگیرید ولی هزاران میلیارد وام میدید مثل اب خوردن با وثیقه های فیک و غیر واقعی که یک دهم ارزش وام گرفته شده را هم ندارند بخاطر همون التماس میکنید بهشون و توافق میکنید اونم بعد از چند سال خواستن تکه تکه پول رو برگردونن . در صورتیکه پول رو چند برابر کردن با سرمایه گذاری در آپارتمان .زمین و .....آخر هم یه لوح تشویق بهشون بدید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
فقط زورتون به معلم و کارگر و بازنشسته بیچاره میرسه .خدا لعنتتون کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
با چای و شیرینی از این ابر بدهکاران پذیرای هم می کردی جناب قاضی!!!
این افراد مفسد اقتصادی نیستند ؟؟ فقط کارگر و معلم معترض جاش تو زندانه ؟؟؟
عدل و عدالت هم کشک و پشم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
خدا رفتگانت رو بیامرزه .گل گفتی
احدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
من در عجبم که ایشان چگونه این وام را از بانکها گرفته .واسه ده میلیون وام این بانکها شلوار آدم را گرو برمیدارند.من اگر بجای این ابر بدهکار بودم حتی یک ریال از پول را برنمیگرداندم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
این پول برای همه مردم ایران است. چرا نباید برگردانید؟ مشکل مملکت ما از خود ما هم شروع شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
با دلار 15هزار تومانی بدهکار ریالی شدند، با دلار 60 هزار تومانی تسویه می‌کنند. عالی نیست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
نکته اصلی ماجرا همینه. اگر فکری به حال این اتفاق می کردند ابر بدهکاران خود به خود حذف می شدند. مشکل اینجاست که فساد همه جا رخنه کرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
آن تیم بانکی که به این بابا این مقدار وام داده اند را هم معرفی و مجازات کنند.
ناشناس
United States of America
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
قطعا از صنف کارگر هست والا اقازادها حلال وحرام میکنند وزیلو میخرند دنبال وام هزار ملیاردی نیستند از معاندینند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
بعد بانک دیروز حقوق من. ا که باید خرج زن وبچم کنم بخاطر قسط های معوقه برداشت کرد.
بی انصافی
به یکی این همه پول میدن و پیگیری نمیکنن از یکی حقوقشا برداشت میکنند
امين ميرزائى
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
مولانا :

تو غرقه وامِ این قماری ،
ما وام گزارِ این قماریم .
جانی مانده‌ست رهنِ این وام ،
جان را بدهیم و برگزاریم !!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
چای دبش چی شد؟؟؟؟!!!
دولت عوض شد حالا همه دستگاههای نظارتی فعال شدن و نتق کشیدن از دولت شروع شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
مگر بانک برای چنین مبلغی ضامن و وثیقه نمی گیرد ؟ اگر گرفته است چرا طلبش را از این محل وصول نمی کند ؟ اگر نگرفته است خلاف قانون بوده و زد وبند است . ضمنا برای چنین وامی امضا رئیس شعبه کافی نیست و هیات مدیره بانک باید موافقت کنند مگر می شود در این موارد خلاف عمل کرد . مگر اینکه رشوه کلان در کار باشد یا طرف از ما بهترون است و وام را با اتوبوس به درب منزلش برده اند و تقدیم او کرده اند
معلم بازنشسته
United States of America
۲۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
این جماعت امنیت سیاسی دارند کسی هم جرات ندارد بگویدازکجا آورده‌اند اینها توسط همگروه های خود افشا می شوند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
"علی القاصی اظهار داشت: یک بدهکار بانکی دیگر که ۳۰ هزار میلیارد تومان به شبکه بانکی کشور بدهی دارد توافق کردیم که ۱۲ هزار میلیارد از بدهی خود را با معرفی اموال به شبکه بانکی کشور برگرداند" بقیه اش چی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
این پولها مال مردم است آیا مردم نباید بداند که این به چکسی برای چکاری داده شده است؟
اگر ما در سیستمی که در دسرس همه باشد اعلام میکردیم چه کسی چقدر وام برای چکاری گرفته شاید وضعیت کمی بهتر میشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
حاصل دوستي كلاغ و مترسك نابودي مزرعه است.
چطور من كارمند بابت چند مليون وام بايد نامه كسر حقوق و ضامن و سفته بدم اما بعضيها چندين هزار مليارد وام ميگيرن بعد هم تازه با توافق و كلي منت فعلا يك مقدارش وصول ميشه
پس عدالت كو؟؟؟؟!!!!!
شنبلیله
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
واقعا
چه جوری میشه که برا یه قسط 600تومنی کع عقب بیفته
کلی ما رو تهدید و ارعاب میکنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
جالب است طوری خبر میدهند انگار کشف بزرگی کرده اند طرف فقط یک سوم آنرا پس داده. بقیه اش هم نوش جان
کاشف هم منتظر اهدائ اسکار است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
مردم حق ندارند نام غارتگر ثروت عمومی را بدانند؟؟؟
باید به مردم معرفی شود
محسن ۱
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
تا باز ببینم .
انسانم آرزوست .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
اسمشو نگین گناه داره بنده خدا ابروش میره وا !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
اي بابا اين كه سطل آشغال آتش نزده كه همش اختلاس كرده حالا به زور ميخواد نصفش رو بده بدبخت ما كه برا چوس تومن وام ننمون رو هم گرو ميگيرن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
حالا این ابر بدهکار ان آخرش کیا بودند حتما چون آبرو دارن نمیشه اسمشون بیارید
حسن ج
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
متاسفانه اگه قوه قضاییه خودش فاسد نبود که یکبار اینطور آدمی را به دار مجازات می آویخت کشور هرج و مرج نمیشد من یک جوانم که بعداز 44سال نتونستم به خاطر بی عدالتی 100میلیون وام بگیرم به این میگن کشور
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
FATF برای هرجا اختیاری باشه، ایجا صد درصد لازمه و باید اجرا بشه. مسئولین ما آدم بشو نیستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
چرا اعلام نمی‌شه کدام بانک به ایشان و امثال ایشان وام داده؟ کدام توصیه ها و امضاهای طلایی پشت این وامها است؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
متن را نخواندم اما از روی تیتر خبر به نظر می رسد فرد باهوشی باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
سیستم بانکی و اقتصادی حکومت ما کلاهش را بالاتر بگذارد ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
نیم ساعته دارم تعداد صفرهاش رو میشمارم حالا خوبه به ریال ننوشتید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
سلام‌به‌نظربنده‌اینها‌ازابروی‌وحیسیت رژیم‌خرج‌کردندواین‌جماعت‌مظلوم‌راهم‌به‌خاک‌نشاندن‌اگر‌من‌قاضی‌بودم‌این‌پولرا‌ازانهای‌که‌اینهارا‌معرفی‌وازدست‌اندرکاران‌بانک‌وبازرسان‌محترم‌یک‌جا‌میگرفتم‌
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین