bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۷۵۶۷۷۵

چالش بخور و بمیر بلاگر ۳۰۰ کیلویی

چالش بخور و بمیر بلاگر ۳۰۰ کیلویی
طمع درآمدزایی از تبلیغ غذا و لایک بیشتر، جان یک تیستر ۲۴ ساله چینی را گرفت.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۳

«آنقدر در چالش غذایی شرکت کرد که هنگام خوردن خوراکی در پخش زنده اینترنتی مرد» این سرنوشت متخصص موکبانگ (چالش غذایی) پان شیائوتینگ ۲۴ ساله چینی است که جانش را بر سر چنین چالش غذایی گذاشت.

به گزارش فارس، این در حالی است که مسؤولان چین از سال ۲۰۲۰، کسب درآمد از چالش پرخوری را منع کرده و جریمه ۱۴۰۰ دلاری (بیش از ۷۸ میلیون تومان) برای آن در نظر گرفتند.

چالش بخور و بمیر بلاگر ۳۰۰ کیلویی

چالش پرخوری در سال ۲۰۱۰ در کره جنوبی آغاز شد، به طوری که افراد در مقابل دوربین بیش از ۱۰ کیلوگرم از انواع غذا‌ها در ۱۰ ساعت (معادل مصرف غذای ۶ انسان بالغ) باید مصرف می‌کردند. این اقدام علاوه بر محبوبیت باعث افزایش درآمد بلاگر‌ها شد.

چالش بخور و بمیر بلاگر ۳۰۰ کیلویی

وزن پان شیائوتینگ هنگام مرگ به ۳۰۰ کیلوگرم رسیده بود، البته چندی پیش پان به دلیل پرخوری دچار خونریزی معده شده بود. حتی بعد از کالبد شکافی مشخص شد معده‌اش پر از غذای هضم نشده بوده است.

چالش بخور و بمیر بلاگر ۳۰۰ کیلویی

با این وجود همچنان تب فود بلاگری در جهان بالا است، بعد از کره جنوبی، موکبانگ به کشور ایالات متحده رسید و تولیدکنندگان محتوای آنلاین آمریکایی نیز تصمیم به ورود در این عرصه گرفتند.

فاطمه بهراد کارشناس فضای مجازی می‌گوید که «مقتضای دنیای مدرن این است افراد سلایق خودشان را پیگیری کنند» و طبیعی است بلاگر‌ها به خصوص تیستر‌ها به دنبال کسب درآمد باشند.

اما از سویی دیگر کارشناس فضای مجازی مهدیه شادمانی می‌گوید که فود بلاگر‌ها در ایجاد ذائقه‌سازی و گسترش فرهنگ مصرف‌گرایی در جامعه سهیم هستند و در این راه حتی به سلامت جسم و روانشان آسیب وارد می‌کنند.

در این زمینه متخصص تغذیه محمدصادق کرمانی معتقد است که در سطح جهانی، فود بلاگرها، تیستر‌ها با تبلیغ‌های دروغین، بیرحمانه سلامت مردم را به خطر می‌اندازند تا سرمایه‌های خودشان را افزایش دهند، در حالی که «بهترین راهکار برای مواجهه با فود بلاگر‌ها و داشتن زندگی سالم، تغییر نگرش مردم است».

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین