bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۷۵۸۸۰۷

(ویدیو) «گل یا پوچ»، دورهمی میلیاردیِ مهران مدیری

(ویدیو) «گل یا پوچ»، دورهمی میلیاردیِ مهران مدیری

مهران مدیری با مسابقه جدیدی به نام «گل یا پوچ» به نمایش خانگی بازگشته است. او در این برنامه فقط مجری‌گری می‌کند.

تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳

مهران مدیری پس از مسابقه «اسکار»، با مسابقه جدیدی به نام «گل یا پوچ» به نمایش خانگی بازگشته، منتها این‌بار تنها به عنوان مجری در این مسابقه حضور دارد. همچنین «گل یا پوچ» برخلاف «اسکار» و بسیاری از مسابقات، نمونه خارجی ندارد. همان طور که از نام این مسابقه پیداست، «گل یا پوچ» بر اساس بازی معروف ایرانی تولید شده و نیک یوسفی که به واسطه ساخت ویدئو در اینستاگرام شناخته می‌شود نیز کارگردانی آن را برعهده داشته است.

به گزارش خراسان، شرکت‌کنندگان «گل یا پوچ» چهره‌های مشهوری نیستند و دو گروه شرکت‌کننده مردمی، برای کسب جایزه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی، با یکدیگر رقابت می‌کنند. دیروز قسمت اول این مسابقه در نمایش خانگی منتشر شد و مهران مدیری به نمایش خانگی آمد. این کارگردان در حال حاضر فیلم «ساعت ۶ صبح» را نیز به عنوان کارگردان و بازیگر روی پرده سینما دارد و همزمان در سینما و نمایش خانگی دیده می‌شود. 

یک گل یا پوچ کمی پیچیده

اصل و اساس مسابقه «گل یا پوچ» همان بازی معروف گل یا پوچ است. یک گروه گل را در دست دارد و گروه مقابل باید حدس بزنند که گل در مشت چه کسی است، منتها برای جذابیت بیشتر، قوانین خاصی برای بازی طراحی شده است. به عنوان مثال، پوچ کردن دست گروهی که گل دست آن‌هاست و رسیدن به گل، امتیاز ویژه‌ای ندارد، اما حدس زدن گل به صورت یک ضرب امتیاز دارد. هر گروه نیز پنج کارت دارند که می‌توانند به کمک آن‌ها راحت‌تر گل را پیدا کنند. قوانین بازی به خوبی طراحی شده و گل یا پوچ را از شکل ساده و یکنواخت آن خارج کرده است.

رقابت طولانی و کم‌هیجان

هرچند که اشاره کردیم طراحی بازی خوب است و تنوع جالبی در این بازی ایجاد شده، اما مسابقه «گل یا پوچ» برای مخاطبی که بیرون از بازی است و آن را در قالب گیم‌شو تماشا می‌کند، هیجان خاصی ندارد، بنابراین ممکن است حوصله مخاطب از دیدن این رقابت سر برود. یکی دیگر از نقاط ضعف مسابقه زمان طولانی آن است. استراتژی شرکت‌کنندگان برای پیدا کردن گل، تجربه آن‌ها در این زمینه و نکاتی که در تمرینات پیش از مسابقه، در عملکرد گروه رقیب پیدا کرده‌اند، جالب و آموزنده است، اما نمایش صحبت‌های شرکت‌کنندگان درباره رقبا و بازی در پشت صحنه، زمان مسابقه را طولانی می‌کند و جذابیتی ندارد. این ایراد در مسابقه مفرح و سرگرم‌کننده‌ای مانند «جوکر» نیز وجود دارد، چه برسد به مسابقه‌ای با ساختار «گل یا پوچ».

طراحی دکور، شاید تنها نقطه اتکای برنامه

دکور مسابقه «گل یا پوچ» مانند یک کافه قدیمی طراحی شده است و شرکت‌کنندگان بازی هم دور میز چوبی بزرگی می‌نشینند. این فضا با بازی گل یا پوچ تناسب دارد و طراحی دکور مسابقه جزو نقاط قوت آن است. ناگفته نماند فضای مسابقه بسیار تاریک و سیاه است و بهتر بود که از نور در دور بیشتر استفاده شود. سهیل دانش‌اشراقی طراح صحنه باتجربه سینما که سیمرغ بهترین طراحی صحنه را برای فیلم «روزی روزگاری آبادان» در کارنامه دارد، طراحی دکور «گل یا پوچ» را برعهده داشته است.

اجرای مهران مدیری

مهران مدیری در جایگاه مجری مسابقه، این رقابت را هدایت و شرکت‌کنندگان را راهنمایی می‌کند. «گل یا پوچ» مسابقه مفرحی نیست و مدیری نیز برخلاف تصویری که از او داریم، این‌بار در «گل یا پوچ» اجرایی جدی و رسمی دارد. بنابر آن چه در قسمت اول دیدیم، در این مسابقه از وجه شوخ‌طبعی و طناز مدیری خبری نبود. به صورت کلی، مهران مدیری در مقام مجری، حضور چندان تاثیرگذاری در روال بازی نداشت و جز اعلام کارت‌های شرکت‌کنندگان و هشدار درباره زمان باقی مانده آن‌ها، نقش تعیین‌کننده‌ای در مسابقه نداشت. البته مدیری در مواقع لزوم، برای گروه بازنده که از رقابت جا مانده بودند، توصیه‌هایی داشت، به ایراد کار آن‌ها نیز اشاره کرد. اما فعلا با توجه به آن چه در شروع مسابقه دیدیم، «گل یا پوچ» اختیار عمل خاصی به مدیری نمی‌دهد و او را با چالش ویژه‌ای مواجه نکرده است.

 

bato-adv
bato-adv
bato-adv