bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۷۶۱۷۱۹

این کشور خون چین را به جوش آورد؛ پکن هشدار داد

این کشور خون چین را به جوش آورد؛ پکن هشدار داد
مقام‌های چینی بار‌ها اعلام کرده‌اند که کشورشان حق حاکمیت غیر قابل مذاکره‌ای را بر جزایر «نان‌شا» شامل جزیره «رِن‌آی» و آب‌های اطراف آن دارد و رفتار مانیل خلاف حق تمامیت ارضی سرزمین چین و «بیانیه عملیات طرف‌های دریای جنوبی» است و همچنین تعهدات این کشور را نقض می‌کند. اما دادگاه دائمی داوری در لاهه هم در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد: ادعا‌های پکن مبنای قانونی ندارد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳

مائو نینگ سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه شنبه گفت: فیلیپین باید از اتهامات بی‌اساس علیه چین در مورد موضوع دریای چین جنوبی دست بردارد و کشورهای خارج از منطقه باید کارهایی را انجام دهند که برای صلح و ثبات منطقه‌ای مفید باشد.

به گزارش ایرنا، اظهارات مائو پس از آن بیان شد که فیلیپین و آلمان روز یکشنبه متعهد به امضای توافقنامه همکاری دفاعی در سال جاری و حفظ «نظم بین المللی مبتنی بر قوانین» در مورد مناطق مورد مناقشه دریای چین جنوبی شدند.

مائو با اشاره به حقوق حاکمیت ارضی و دریایی و منافع چین در دریای چین جنوبی و مطابقت آن‌ها با قوانین و رویه بین المللی گفت این فیلیپین است که در دریای چین جنوبی مشکل ایجاد می‌کند.

مائو گفت: افرادی در فیلیپین هستند که باید درک اشتباه خود را اصلاح کنند و از اتهامات بی‌اساس خودداری کنند.

مانیل می‌گوید که پکن در بخش‌هایی از دریای چین جنوبی که محل مناقشه برای حاکمیت میان فیلیپین، ویتنام، مالزی، برونئی و اندونزی بوده، جزایر مصنوعی ساخته است.

از سوی دیگر مقام‌های چینی بارها اعلام کرده‌اند که کشورشان حق حاکمیت غیر قابل مذاکره‌ای را بر جزایر «نان‌شا» شامل جزیره «رِن‌آی» و آب‌های اطراف آن دارد و رفتار مانیل خلاف حق تمامیت ارضی سرزمین چین و «بیانیه عملیات طرف‌های دریای جنوبی» است و همچنین تعهدات این کشور را نقض می‌کند. اما دادگاه دائمی داوری در لاهه هم در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد: ادعاهای پکن مبنای قانونی ندارد.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین