سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی گفت: «دستیار هوش مصنوعی اربعین که با حمایت مرکز ملی فضای مجازی راه اندازی شد، در ایام اربعین بر روی سکوهای داخلی به زائران حسینی (ع) ارایه خدمت کرد.»
حسین دلیریان-سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی- با اشاره به برگزاری جلسات ستاد اربعین مرکز ملی فضای مجازی و ارایه خدمات به زائران اظهار کرد: دستیار هوش مصنوعی اربعین که بر روی پیامرسان داخلی بله در دسترس عموم قرار گرفت با حمایت مرکز ملی فضای مجازی ویژه زائران حسینی (ع) طراحی شده و در ایام اربعین حسینی (ع) خدمات محتوایی و اطلاعاتی مورد نیاز را به زائران حسینی ارایه کرد.
به گزارش ایسنا، وی افزود: این چت بات برای پاسخ به نیازهای زائران حسینی (ع) در ایام اربعین و ارتقای کیفیت و ایمنی سفر آنها، طراحی و برای خدمترسانی به مردم به صورت رایگان و عمومی در دسترس زائران قرار گرفته بود.
سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی تاکید کرد: این دستیار هوش مصنوعی، راهنمای زائران برای دسترسی به مسیرها و موکب ها، مدیریت اطلاعات آنها برای زمانبندی مراسمها و رویدادها، ارائه دهنده محتوای مذهبی همچون مداحیها و زیارتنامهها و مترجم همراهشان با امکان تعامل با مردم محلی بود.
دلیریان ادامه داد: همچنین پاسخگویی به سوالاتی همچون مسیرهای صحیح و امن، مکان موکب ها، وضعیت خدمات بهداشتی و درمانی، شرایط آب و هوایی و حتی راهنماییهای فرهنگی و زبانی با سرعت پردازش بالا و برخط از دیگر مزایای این دستیار بود تا علاوه بر تامین نیازهای اطلاعاتی زائران عزیز، از انتشار اخبار خلاف واقع و جعلی جلوگیری کرده و مردم بتوانند با رجوع به آن از محتوا و اطلاعات صحیح و دقیق موضوعات مرتبط با اربعین حسینی (ع) مطلع شوند.
طبق اعلام مرکز ملی فضای مجازی، وی در پایان خاطرنشان کرد: این دستیار هوش مصنوعی اربعین به منابع اطلاعاتی گسترده و به روز دسترسی داشته و به تمامی سوالات زائران پاسخ داده و آنها را به عنوان یک دستیار هوشمند در طول سفر همراهی کرد و مردم در هر زمان و مکانی به آن رجوع کرده و از نحوه برگزاری مراسمها، معانی و مفاهیم دعاها، ارایه توصیههای دینی در کنار راهنمایی مسیر و اخبار اربعین بهرهمند شدند.