bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۷۷۲۳۵۷

تحلیلگر اسرائیلی: از آتش‌بس خبری نیست؛ نتانیاهو به فکر نجات خود است

تحلیلگر اسرائیلی: از آتش‌بس خبری نیست؛ نتانیاهو به فکر نجات خود است
اعتراضات کنونی مردم اسرائیل برای نخست‌وزیر این رژیم «به‌هیچ‌عنوان تهدید به‌حساب نمی‌آیند» و آن‌قدر قدرتمند نیستند که بتوانند این نخست‌وزیر را برای توافق تبادل زندانیان مجاب کنند. اتحاد حاکم در دولت برای خالی‌کردن صندوق‌های عمومی قدرتمندتر از آن است که این اعتراضات بتوانند مانع آن‌ها شوند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۳

با افزایش انتقادات و اعتراضات به عملکرد نتانیاهو در برقراری آتش‌بس و توافق تبادل اسرا، تحلیلگر نظامی اسرائیلی نوشت: نتانیاهو اصلاً قصد رسیدن به توافق را ندارد؛ بلکه او تنها به فکر نجات سیاسی خود است.

به گزارش فارس، «دغدغه اصلی او نجات سیاسی خود است» این جمله‌ای است که «ایماس هرل» تحلیلگر نظامی روزنامه هاآرتص اسرائیل در مقاله خود در این روزنامه به آن اشاره کرده است. وی تصریح کرده است که «نتانیاهو در زمان کنونی به‌هیچ‌عنوان به دنبال توافق با حماس نیست و این یعنی همچنان تعداد بیشتر و بیشتری از فلسطینیان کشته خواهند شد».

هرل در این مقاله تأکید کرده است که هیچ تفاوتی بین پیامی که نتانیاهو به قطری‌ها و مردم اسرائیل می‌دهد وجود ندارد درهرحال او تصمیم ندارد تا با حماس به توافق برسد.

خطر بی‌دولتی برای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی

هرل در این تحلیل اذعان می‌کند که با توجه به تهدیدهای «اسموتریچ»، وزیر دارایی و «بن گویر» وزیر امنیت داخلی اسرائیل مبنی بر کناره‌گیری از دولت در صورت ایجاد توافق و همچنین فشارهای زیاد حزب راست افراطی اسرائیل، نتانیاهو با احتمال فروپاشی دولت خود و بی‌دولتی مواجه است و «تمام چیزهای دیگر از جمله جان گروگان‌ها در مرتبه بعدی قرار می‌گیرند». این تحلیلگر تأکید می‌کند بدین ترتیب در آینده همچنان تعداد بیشتری خواهند مرد.

جنگی ابدی و سربازانی که هیچ چشم‌انداز روشنی برای آینده ندارند

تحلیلگر روزنامه هاآرتص با اشاره به اصرار نخست‌وزیر اسرائیل برای ادامه‌دادن این جنگ بی‌پایان تأکید کرده است که به اذعان منابع نظامی، نیروهای اسرائیلی با شرایطی روبرو شده‌اند که هیچ چشم‌انداز مشخص و روشنی پیش چشم آن‌ها برای آینده وجود ندارد.

پیش‌ازاین هم شماری از سربازان اسرائیلی حاضر به بازگشت به میدان جنگ نشده بودند. اخیراً منابع خبری از شرایط فرسایشی این جنگ تقریباً یک‌ساله برای سربازان رژیم صهیونیستی و فرسودگی این نیروها خبر داده بودند.

ناتوانی آمریکا در مجاب کردن نخست‌وزیر اسرائیل

روزنامه هاآرتص معتقد است که ایالات متحده هم در مورد چگونگی مجاب کردن نتانیاهو به استیصال رسیده است و نمی‌داند باید از چه روشی استفاده کند تا بتواند او را برای این توافق راضی کند.

بی‌توجهی نتانیاهو به اعتراضات مردمی

این روزنامه اسرائیلی تأکید می‌کند که اعتراضات کنونی مردم اسرائیل برای نخست‌وزیر این رژیم «به‌هیچ‌عنوان تهدید به‌حساب نمی‌آیند» و آن‌قدر قدرتمند نیستند که بتوانند این نخست‌وزیر را برای توافق تبادل زندانیان مجاب کنند. هاآرتص تصریح می‌کند که «اتحاد حاکم در دولت برای خالی‌کردن صندوق‌های عمومی قدرتمندتر از آن است که این اعتراضات بتوانند مانع آن‌ها شوند».

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین