bato-adv

پیش بینی جدید از بازار طلا و سکه؛ بازار طلا چشم انتظار دور جدید رشد قیمت‌ها است؟

پیش بینی جدید از بازار طلا و سکه؛ بازار طلا چشم انتظار دور جدید رشد قیمت‌ها است؟
یک کارشناس بازار طلا، گفت: اگر مسائلی که درخصوص افزایش قیمت اونس جهانی مطرح کردم ادامه داشته باشد طبیعتاً به قیمت‌های جدیدی در بازار طلا و سکه خواهیم رسید.
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۰۸ مهر ۱۴۰۳

طی هفته‌های گذشته قیمت جهانی طلا رکورد جدیدی را ثبت کرده که تاکنون سابقه نداشته است. این افزایش در کنار ثبات نسبی نرخ ارز در داخل، قیمت‌ها در بازار طلا و سکه را افزایشی کرد.

به گزارش تجرات نیوز، محمد کشتی‌‍آرای کارشناس بازار طلا به این نکته اشاره کرده است که اگر درگیری‌های خاورمیانه و تنش‌های سیاسی ادامه‌دار باشد، افزایش اونس جهانی را در پی خواهد داشت و همین امر بر بازار داخل تأثیرگذار خواهد بود.

بازار طلا طی هفته‌های گذشته تحت‌تأثیر عوامل بین‌المللی قرار گرفته و قیمت‌ها به طور چشمگیری رشد کرده است. کاهش نرخ بهره آمریکا و تنش‌های منطقه نیز از عوامل اصلی افزایش قیمت اونس جهانی بوده و موجب افزایش تقاضا برای طلا شده است. آیا این روند افزایشی ادامه‌دارخواهد بود؟

فاکتور‌های خارجی، قیمت طلا و سکه را افزایشی کرده است

محمد کشتی‌آرای، رئیس اسبق اتحادیه طلا مطرح کرد: قیمت جهانی طلا اتفاقی است که ربطی به مسائل داخلی ندارد و اگر قیمت طلا و سکه در داخل کشور افزایشی است، علت آن مسائل خارجی است.

او افزود: در حوزه بین‌المللی و اقتصادی نیز مسائل خارجی به این ترتیب است که هرگونه اتفاق غیرمنتظره و غیرمعمول روی اقتصاد جهانی تأثیر می‌گذارد.

این کارشناس بازار طلا بیان کرد: در دو هفته اخیر، کاهش نرخ بهره در آمریکا، مسائل ژئوپلیتیک خاورمیانه و تشدید تنش‌ها در این منطقه، عواملی بوده‌اند که تأثیر زیادی بر تقاضای خرید طلا در بازار‌های جهانی گذاشته‌اند.

او تشریح کرد: طبیعتاً این افزایش تقاضا منجر به افزایش قیمت شده، به‌طوری‌که قیمت‌ها هر روز رکورد جدیدی می‌زنند که تاکنون سابقه نداشته است؛ بنابراین قیمت جهانی طلا تحت تأثیر مسائل سیاسی و اقتصاد جهانی قرار گرفته و باعث شده است که به این شکل بالا برود.

کشتی‌آرای درباره وضعیت قیمت‌ها در آینده عنوان کرد: اگر مسائلی مانند تشدید درگیری‌های خاورمیانه و تنش‌های سیاسی جهانی ادامه‌دار باشد، طبیعتاً باز هم این رشد قیمت اتفاق خواهد افتاد و تأثیری مستقیم روی اونس خواهد داشت.

رئیس اسبق اتحادیه طلا و جواهر میزان تأثیرگذاری اونس جهانی بر بازار داخلی را زیاد دانست و اظهار کرد: در همین یک هفته اخیر اونس جهانی افزایشی بوده است؛ این در حالی است که قیمت ارز تغییرات کمی داشته است. یعنی در یک هفته گذشته، قیمت ارز داخل کشور تغییرات شوک مانندی نداشته است و تغییرات معمولی داشته و یک رقم جزئی بالا و پایین شده است.

او در ادامه اضافه کرد: با این‌حال شاهد هستیم که افزایش قیمت اونس جهانی باعث شده است که ظرف یک هفته، قیمت سکه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش داشته باشد و حتی همین یک هفته اخیر، هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به طور متوسط ۱۱۵ هزار تومان افزایش پیدا کند.

کشتی آرای در ادامه اظهار کرد: این افزایش‌ها در بازار داخل تأثیرگذار است. یعنی قیمت سکه در حال حاضر در محدوده و ارقام جدید قرار گرفته است. به‌ویژه اینکه قیمت اونس جهانی طلا تا ۲۶۸۰ دلار هم بالا رفته و یک رکورد جدید قیمتی از خود به جا گذاشت که تاکنون سابقه نداشته است.

او افزود: بنابراین اگر مسائلی که درخصوص افزایش قیمت اونس جهانی مطرح کردم ادامه داشته باشد طبیعتاً به قیمت‌های جدیدی در بازار طلا و سکه خواهیم رسید.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین