bato-adv
کد خبر: ۷۸۳۵۸۰
فرمانده انتظامی تهران بزرگ:

(ویدیو) در تهران هر ۲ ثانیه یک بار زنگ تلفن ۱۱۰ به صدا درمی‌آید

(ویدیو) در تهران هر ۲ ثانیه یک بار زنگ تلفن ۱۱۰ به صدا درمی‌آید
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه در پایتخت هر ۲ ثانیه یکبار زنگ تلفن ۱۱۰ به صدا درمی‌آید، گفت: روزانه ۱۷ هزار مأموریت حضور پلیس در تهران داریم و حدود ۱۹ هزار نفر در روز به مقر‌های پلیس مراجعه می‌کنند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۱۶ مهر ۱۴۰۳

سردار عباسعلی محمدیان با بیان اینکه روزانه ۳۰۰۰ پرونده قضایی در تهران تشکیل می‌شود، اظهار کرد: روزانه همچنین ۲۰۰۰ تصادف خسارتی و تعداد محدودی جرحی داریم و به ندرت هم موارد فوتی در پایتخت رخ می‌دهد.

به گزارش پلیس، وی ادامه داد: این اعداد و ارقام و حجم عملیات پلیس با ۸۰ کلانتری است که اکنون ایجاد ۴۰ کلانتری دیگر تصویب شده و قرار است هفت کلانتری در این هفته افتتاح شود و ۱۷ کلانتری نیز در حال ساخت است و این کلانتری‌ها به امنیت بیشتر شهروندان کمک می‌کند.

عباسعلی با بیان اینکه حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد جرائم کشور در تهران رخ می‌دهد، اضافه کرد: بین ۲۰ تا ۲۷ موضوعات کشور در تهران رخ می‌دهد، بر اساس آمار‌های موجود ۱۹ درصد جرایم سایبری، ۲۷ درصد تماس‌های ورودی ۱۱۰ و ۲۰ درصد کل جرایم سرقت در تهران است.

سردار محمدیان افزود: به طور میانگین موضوعات انتظامی ۲۰ تا ۲۵ درصد در تهران رخ می‌دهد و با توجه به اینکه در پایتخت جمعیت شناور داریم روزانه پنج میلیون نفر جمعیت شناور دارد. به عنوان نمونه در محدوده بازار حدود سه میلیون نفر در شب عید ورودی و خروجی دارد و این نشان می‌دهد که این استان پذیرای افراد متعدد است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: بر اساس اطلاعات ورودی سامانه ۱۱۰، اولین آمار‌ها در تهران مربوط به نزاع، درگیری و اختلافات است و باید گفت تا حدودی نا آرام هستیم. باید در حوزه مبلمان شهری و رنگ‌آمیزی در شهر کار شود تا آرامش در جامعه ایجاد شود. اگرچه در گذشته بر سر جای پارک خودرو نزاع و درگیری منجر به قتل رخ می‌داد؛ اما امروز این چنین نیست. موضوع دوم سرقت در حوزه جرائم است و مسئله موادمخدر هم در رده چهارم و پنجم قرار داد.

وی تصریح کرد: برای موضوع نزاع و درگیری اگر تقسیم‌بندی شود یک بخش آن موضوع اراذل و اوباش است. در همین راستا افرادی که تکرار جرم و سابقه کیفری داشتند شناسنامه‌دار شده و تحت کنترل هستند و همانطور که سارقان با پایند الکترونیکی تحت کنترل هستند، این افراد هم به شکل دیگری کنترل می‌شوند.

مجله خواندنی ها
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین