bato-adv

سس انار؛ یک سس شمالی ترش و خوشمزه برای کنار مرغ و ماهی 

سس انار؛ یک سس شمالی ترش و خوشمزه برای کنار مرغ و ماهی 
سس انار نوعی سس ترش و بسیار خوشمزه شمالی است که در کنار انواع مرغ، ماهی، اردک و مرغابی سرخ شده سرو می‌شود.

فراروـ  سس‌ها یکی از هیجان‌انگیزترین چاشنی‌ها در دنیای آشپزی هستند که بسیار محبوب و پر طرفداران‌اند. سس‌ها در انواع و طعم‌های گوناگون موجودند که برای سرو غذا‌های اصلی، پیش غذا و سالاد‌ها استفاده می‌شوند. سس‌ها در دنیای فست فود نیز بسیار پر کاربرد و محبوب هستند، طوری که می‌توان گفت هرکدام از این فست فود‌ها با نوع خاصی از سس‌ها سرو می‌شوند.

به گزارش فرارو، امروز می‌توانید انواع سس را در طعم‌ها و رنگ‌های گوناگون داخل سوپر مارکت‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی تهیه کنید. گاهی در رستوران‌ها همراه با غذا سس‌هایی سرو می‌شود که طعمش با همه سس‌هایی که داخل سوپر مارکت‌ها است، فرق دارد. سس انار یکی از همین سس‌های خوشمزه و متفاوت است که اصالت شمالی دارد و در شهر‌های شمالی به عنوان یک چاشنی خوشمزه در کنار مرغ، اردک و ماهی سرخ شده یا کبابی سرو می‌شود و طعم بی‌نظیری دارد. اگر دوست دارید این سس انار خوشمزه را با روشی بسیار آسان در منزل تهیه کنید، در ادامه این مطلب با آموزش سس انار همراه ما باشید.

مواد لازم

انار قرمز دانه شده: ۲ کاسه آبگوشت‌خوری
شکر: ۱ لیوان
آب سرد: یک و نیم لیوان

طرز تهیه

برای درست کردن این سس خوشمزه ابتدا انار‌های دانه شده را داخل یک قابلمه مناسب بریزید و شکر و آب سرد را به آن اضافه کنید و هم بزنید. قابلمه را روی حرارت اجاق گاز بگذارید و شعله را متوسط رو به کم کنید. اصلا درب قابلمه را نگذارید و اجازه بدهید انار حدودا دو ساعت با این حرارت بجوشد و بپزد. هرازگاهی سس را هم بزنید تا ته نگیرد و انار‌ها له شوند. در پایان این دو ساعت، سس انار خوشمزه شما آماده است. سس را داخل شیشه‌های تمیز و خشک بریزید و بعد از خنک شدن داخل یخچال از آن نگهداری کنید، نوش جان.

مجله خواندنی ها
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین