bato-adv
کد خبر: ۷۹۰۸۳۲

روزنامه جمهوری اسلام خطاب به موافقان فیلترینگ: اگر راست می‌گویید پس در توییتر و تلگرام چرا حضور دارید؟!

روزنامه جمهوری اسلام خطاب به موافقان فیلترینگ: اگر راست می‌گویید پس در توییتر و تلگرام چرا حضور دارید؟!
«نگاه کنید پلتفرم‌هایی که ضاله می‌خوانند، اما نشیمنگاه رسانه‌ای‌شان شده است! ببینید "ایکس" را که انگار دفتر مشق شب و نامه نگاری‌های روزانه آنان است! ببینید تلگرام را، واتساپ، اینستاگرام را و.. کجا هست که اینان نیستند؟ اگر فیلترینگ خوب است چرا خودشان، پشت این دیوار، راه کج نمی‌کنند به پلتفرم‌های داخلی؟ اگر بد است چرا در دفاع از آن به هر رطب و یابسی متوسل می‌شوند؟»
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۴ - ۰۵ آبان ۱۴۰۳

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی خطاب به موافقان فیلترینگ از حضور آن ها در شبکه های اجتماعی فیلتر شده انتقاد کرد.

این روزنامه نوشت: کسانی «منعِ رطب» می‌کنند که نه تنها لب و دندانشان بدان آلوده است، بلکه حتی از سرانگشتانشان هم شیره رطب چنان می‌چکد که نمی‌توانند آن را پنهان کنند. اگر رطب را نباید خورد این اشتهای سیری ناپذیربرای چیست که در این جماعت روز افزون است؟ 

نگاه کنید پلتفرم‌هایی که ضاله می‌خوانند اما نشیمنگاه رسانه‌ای‌شان شده است! ببینید «ایکس» را که انگار دفتر مشق شب و نامه نگاری‌های روزانه آنان است! ببینید تلگرام را، واتساپ، اینستاگرام را و… کجا هست که اینان نیستند؟ 

اگر فیلترینگ خوب است چرا خودشان، پشت این دیوار، راه کج نمی‌کنند به پلتفرم‌های داخلی؟ اگر بد است چرا در دفاع از آن به هر رطب و یابسی متوسل می‌شوند؟ 

مثل نژاد پرستان باوری خودبرتر بینانه دارند. هرچه خوبی و امکانات است، حق خود و سزاوار خویش می‌خواهند و بر دیگران حرام می‌شمارند؟ اگر نه این است فریادشان بر امتداد فیلترینگ را باید باور کنیم یا حضورِ بی‌حد و حصرشان را در فضای مجازی؟ همه جا هستند به ویژه در «ایکس» که مدام به کشت کینهِ و دروی نفرت مشغولند.

اگر فضا برای‌شان بی‌فیلتر است باید جواب دهند که چرا؟ چه وجه ممیزه‌ای از سایر مردم دارند که راه برای‌شان باز و «در هم چهارتاق» باز بماند؟ اگر از فیلترشکن استفاده می‌کنند که باید از التزامشان به خود گفته‌ها و خود نوشته‌ها پرسید. 

عضویت ۴۰ نفر از نمایندگان عضو جبهه پایداری در اینستاگرام و ایکس نشان از آن دارد که این ۲ اپلیکیشن از محبوبیت بیشتری در میان مجلسی‌های تندرو برخوردار هستند. درحالی که "سال‌هاست مهر قرمز فیلترینگ برای شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) زده شده است اما این اپلیکشین میدان اظهارنظرهای مختلف است. گاهی در آن خبری را منتقل می‌کنند و زمانی هم با طعنه و کنایه به جنگ با مخالفان خود رفته و توفان به راه می‌اندازند. گاهی هم با استفاده از آن به تهدید دولتمردان می‌پردازند. 

کار رطب خوران منع رطب‌کننده به خیابان هم کشیده شده است. در اجتماعی چند ده نفره! تلاش برای رفع فیلترینگ را شدیدا محکوم کرده‌اند.

جالب این که برخی از این افراد می‌گویند «به جای تلاش برای رفع فیلتر برای بهبودِ معیشتِ مردم» بکوشید. انگار میان این دو الزامی معکوس وجود دارد حال آن که فضای مجازی امن و آزاد خود بستر رونق کسب و کار مردم است. به آنان باید گفت به جای مقابله با رفع فیلتر، برای فیلتر شدن راه‌های فساد تلاش کنید و به خیابان بیایید تا مردم هم کنارتان باشند. با مردم رو راست باشید.

bato-adv
مجله خواندنی ها
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین